Buffer problemen door vpn?

Arjan E.

Staff
Medewerker
18 nov 2018
1.569
1.075
216
47
Ik heb nu zo’n 2 weken last van bufferproblemen als ik via VPN verbonden ben in Kodi en gebruik wil maken van de real debrid servers.

Als ik wat voor content dan ook wil streamen en ik open mijn speler, dan zie ik dat mijn buffer zich totaal niet vult, en vrijwel direct vast loopt.

Hierop even getest zonder vpn, en de buffer vult zich als een malle, en loopt gewoon goed door.

Ik heb direct contact opgenomen met mijn VPN provider (expressVPN), en de hele situatie uitgelegd, en ben met hun verschillende protocollen gaan testen, en ook verschillende servers in Europa die op de whitelist staan van real debrid, maar niks hielp.

Inmiddels nog 5 keer contact met ze gehad, en uiteindelijk was er een medewerker die in het systeem is gaan zoeken naar vergelijkbare issues, en deze bevestigde dat ze problemen hadden met hun real debrid ip adressen, en heeft de issue bij hun engineers neergelegd.

Ik zag in mijn log van expressVPN ook de foutmelding “EAES encryption error bad package” staan, maar heb geen idee wat het kan zijn.

Ik ben qua testen best ver met ze gegaan, tot aan het herinstalleren van kodi en het terugzetten naar fabrieksinstellingen van mijn Nvidia Shield aan toe.

Het vreemde is, dat het voor deze issue gewoon perfect heeft gewerkt, en ineens heb ik deze problemen, terwijl ik niks veranderd heb.

Zijn er hier op het forum toevallig nog meer mensen die ExpressVPN hebben in combinatie met Real Debrid die tegen dezelfde issues aan lopen?
Post automatically merged:

Oh BTW, als ik de VPN zonder real debrid gebruik, op YouTube of zo, dan werkt het gewoon prima?
 
Ik heb de zelfde problemen met Express VPN en een Xiaomi mi box.
Wat nog wel is wil helpen is van server veranderen soms gebruik ik Den Haag soms Rottedam soms zelfs een server in Duitsland.
Vaak zet ik de VPN zelfs uit omdat het niet te doen is. Der net nog getest maar toen deed die amper wat met het gebruik van Express VPN.
 
Gelukkig, ik begon zo onderhand te twijfelen aan mezelf en dacht dat ik de enige was?

Mijn problemen zijn twee weken geleden begonnen, en daarvoor werkte het gewoon perfect.

Ik hoop wel dat ze het probleem spoedig kunnen oplossen, want het begint nu zo onderhand toch wel bloedirritant te worden?

Ik had al op het internet gezocht of er meer mensen met dit probleem waren, maar kon werkelijk niks vinden hierover, vandaar mijn twijfel.

Voor wat betreft de klantenservice: ze reageren altijd binnen 1 minuut, en zijn echt bereid uitvoerig met je te testen, alleen de engineers hebben blijkbaar erg veel moeite om dit tot een goed einde te brengen?
 
Gelukkig, ik begon zo onderhand te twijfelen aan mezelf en dacht dat ik de enige was?

Mijn problemen zijn twee weken geleden begonnen, en daarvoor werkte het gewoon perfect.

Ik hoop wel dat ze het probleem spoedig kunnen oplossen, want het begint nu zo onderhand toch wel bloedirritant te worden?

Ik had al op het internet gezocht of er meer mensen met dit probleem waren, maar kon werkelijk niks vinden hierover, vandaar mijn twijfel.

Voor wat betreft de klantenservice: ze reageren altijd binnen 1 minuut, en zijn echt bereid uitvoerig met je te testen, alleen de engineers hebben blijkbaar erg veel moeite om dit tot een goed einde te brengen?


Ja klopt ze helpen je vaak wel redelijk. Ik heb wel vaker problemen gehad met express ook dat ik slechte snelheden had etc. waar door ik sommige streams gewoon amper kon kijken. VPN uit en het loopt perfect. Speedtest gedraaid ik heb 200/20 thuis haalde ik met me VPN aan maar 50mbit klacht over ingediend ook de zelfde testen gedraaid met die encryptie etc. Ging het iets beter maar nog steeds niet top op een gegeven moment ging het wel weer redelijk met VPN maar de laatste tijd is het weer drama. Ik kijk nu ook zonder VPN waar ik zelf niet zo een fan van bent maar goed (cached torrents :D). Moet ik zeggen dat als ik IPTV kijk ik weer nergens last van heb met me VPN.
 
Ja met andere applicaties heb ik ook geen problemen, heb desgevraagd een test gedaan met vpn en een YouTube filmpje en dit liep perfect, het is nu echt dat ze een probleem hebben met het benaderen van real debrid servers.

Jij zegt wel vaker problemen te hebben gehad met express, binnen welke afzienbare tijd heeft men het toen opgelost?

Ben ik misschien erg ongeduldig? Ik vind 2 weken namelijk best lang?
 
Ja met andere applicaties heb ik ook geen problemen, heb desgevraagd een test gedaan met vpn en een YouTube filmpje en dit liep perfect, het is nu echt dat ze een probleem hebben met het benaderen van real debrid servers.

Jij zegt wel vaker problemen te hebben gehad met express, binnen welke afzienbare tijd heeft men het toen opgelost?

Ben ik misschien erg ongeduldig? Ik vind 2 weken namelijk best lang?

Nee ze zijn nooit met een oplossing gekomen op een gegeven moment "werkte" het weer redelijk. Toen heb ik me er bij neergelegd. Waarom ik vooral Express VPN toen der tijd gekozen heb is omdat ik dan de Amerikaanse Netflix kan kijken. Dat werkt nu redelijk tenminste na een paar minuten heb ik gewoon HD beeld. Nu heb ik ook problemen met Real-debrid nog geen melding van gemaakt maar ik betwijfel of ze je uberhaubt laten weten wanneer het probleem is opgelost.. Want ik heb nooit een terug koppeling gehad. Verder ook met een maand gratis als je een vriend aan meld 3/4 mensen aangemeld maar altijd gezeik om die maand gratis te krijgen. De Support is redelijk snel alleen als geen oplossing kunnen vinden is het ja jammer wij weten het ook niet en krijg ik nooit een terug koppeling wanneer het wel is opgelost of of het uberhaubt wel word opgelost. Ik hoop dat ze dit ook snel oplossen zal van de week ook is klagen kijken of ze mij wel een oplossing bieden.
 
Ja ze hadden inderdaad wel laten weten dat er niet precies een tijd voor stond, er is ook geen forum waar je dit soort discussies kan voeren, dus er wordt ook totaal geen druk op gelegd, en jij hebt het gevoel er een beetje alleen in te staan?

Ga ze morgen denk ik maar eens vragen wat de engineers er over te zeggen hebben, als ze mij dat niet kunnen vertellen dan weet ik genoeg denk ik.

Was erg tevreden met express totdat deze ellende begon?
 
Een VPN probleem @LeX , als ik mijn vpn uitschakel werkt het als een zonnetje?

Ze hebben ook toegegeven dat de fout bij hun ligt, alleen de oplossing laat nu al nagenoeg 2 weken op zich wachten?
 
Nou dan zijn we het met elkaar eens , en deze topic verplaatst naar vpn/vragen ?
 
Oh, sorry, had hem inderdaad in de Kodi vragen sectie gezet?

Was eigenlijk mijn eerste gedachte omdat ie binnen Kodi met real debrid problemen gaf?

Bedankt voor het verplaatsen @LeX ??
 
  • Like
Reacties: Lex
Ja ze hadden inderdaad wel laten weten dat er niet precies een tijd voor stond, er is ook geen forum waar je dit soort discussies kan voeren, dus er wordt ook totaal geen druk op gelegd, en jij hebt het gevoel er een beetje alleen in te staan?

Ga ze morgen denk ik maar eens vragen wat de engineers er over te zeggen hebben, als ze mij dat niet kunnen vertellen dan weet ik genoeg denk ik.

Was erg tevreden met express totdat deze ellende begon?

Contact met ze gehad, en konden mij geen eenduidig antwoord gegeven, alleen dat mijn issue op de future request lijst wordt gezet.

Ze willen dus blijkbaar eerst dat meer mensen contact opnemen met ze?

Misschien dan toch eens handig om toch te reageren naar ze @Vasqure ?
 
Zal wel even reageren kijken wat ze zeggen zal het zelfde zijn als bij jou denk ik.
Maar bedankt voor de info ieder geval!