Exodus redux/VPN

Dreamerhs

Forumlid
23 dec 2016
18
4
6
42
Beste leden,

Ik heb een vraag, Ik had exodus redux op een goedkope box staan, elke keer als ik iets wil kijken blijft het beeld stilstaan wat daarvoor niet gebeurde. Ik dacht dat de box gewoon niet meer goed was, dus ben nu een trotse bezitter van de shield. Nadat ik alles erop heb gezet heb ik hetzelfde probleem, als ik iets wil kijken dan laad het enorm lang, net dat die niet verder kan, en als er iets afspeelt blijft het beeld na 10 seconden stilstaan en gaat later zo ineens wel weer verder, en dit in combinatie met real debrid.

Als iemand een oplossing weet of een tip hoor ik het graag!
 
Probeer eens een andere add-on. Voorbeeld: Scrubs V2 uit de jewrepo of Genesis uit de kodiuk repo. En kijk even of dit probleem zich bij alle aangeboden linken voordoet.

En laat je box niet via de wifi werken, maar liefst met een draadje.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
Probeer eens een andere add-on. Voorbeeld: Scrubs V2 uit de jewrepo of Genesis uit de kodiuk repo. En kijk even of dit probleem zich bij alle aangeboden linken voordoet.

En laat je box niet via de wifi werken, maar liefst met een draadje.
Dank voor je reactie, ik heb de shield bedraad, ik ga die addons zo is proberen, was ook van de 1 op andere dag dat het gebeurde
 
Probeer eens een andere add-on. Voorbeeld: Scrubs V2 uit de jewrepo of Genesis uit de kodiuk repo. En kijk even of dit probleem zich bij alle aangeboden linken voordoet.

En laat je box niet via de wifi werken, maar liefst met een draadje.
Het probleem is nog niet opgelost helaas, het lijkt erop dat die aan het bufferen is, daar ga ik morgen mee aan de slag, nogmaals dank voor je hulp
 
Je buffersize aanpassen kan vrij eenvoudig met areswizard, in dit topic kan je er meer over lezen:


De ScrubsV2 addon uit de jewbmx repo die @Shaman aangeeft kan ik je ook aanbevelen, ik gebruik hem zelf ook, heerlijke addon en lekker vlot??

Dat ie in Exodus redux lang laadt is eventueel ook nog op te lossen, maar dit vergt wat tijd.

De meest simpele oplossing is om de buffer time out tijd op 30 seconden te zetten, dan stopt ie sowieso na 30 seconden met zoeken, echter heb je dan ook de kans dat ie bepaalde bronnen overslaat, aangezien ie op één bepaalde bron blijft hangen die niet, of niet tijdig terug reageert.

Wat je ook kan doen is tijdens het zoeken goed opletten bij welke bron Exodus lang stil staat, en deze dan bij providers handmatig uitschakelen.

Het voordeel van de ScrubsV2 addon is dan weer dat de ontwikkelaar dit zelf ook erg goed in de gaten houdt, en vrijwel wekelijks bijwerkt. Vaak heeft de addon bij mij minder dan 30 seconden nodig om geheel klaar te zijn met alle bronnen af te zoeken.?

ScrubsV2 is een fork van Exodus, en werkt dus op dezelfde manier, echter met een andere achtergrondkleur, en andere kleur iconen, maar de basis is hetzelfde?

Tevens nog een kleine tip: je kan bij providers ook de buitenlandse providers handmatig uitschakelen, deze bronnen hebben vaak een andere taal, die je wellicht niet eens kan verstaan (denk aan Russisch, Pools, Frans, Duits).

Als deze talen je niet interesseren, schakel ze dan uit, en dan hoeft je addon ook niet al deze bronnen af, en zal ie ook eerder klaar zijn met zoeken.

Succes in ieder geval??
 
Hoi allen,

Heb hier ook een paar dagen al last van.
Addon verwijderd opnieuw ingesteld,RD opnieuw gedaan..
Links vindt ie wel ook de rd links..maar afspelen doet ie niet..andere addons geen problemen, maar redux is wel mn favo....
Post automatically merged:

Wat oudere films speelt ie trouwens probleemloos af merk ik..tis alleen het geval bij de nieuwste...bijv nu captain marvel , cold pursuit...
 
Laatst bewerkt:
Je buffersize aanpassen kan vrij eenvoudig met areswizard, in dit topic kan je er meer over lezen:


De ScrubsV2 addon uit de jewbmx repo die @Shaman aangeeft kan ik je ook aanbevelen, ik gebruik hem zelf ook, heerlijke addon en lekker vlot??

Dat ie in Exodus redux lang laadt is eventueel ook nog op te lossen, maar dit vergt wat tijd.

De meest simpele oplossing is om de buffer time out tijd op 30 seconden te zetten, dan stopt ie sowieso na 30 seconden met zoeken, echter heb je dan ook de kans dat ie bepaalde bronnen overslaat, aangezien ie op één bepaalde bron blijft hangen die niet, of niet tijdig terug reageert.

Wat je ook kan doen is tijdens het zoeken goed opletten bij welke bron Exodus lang stil staat, en deze dan bij providers handmatig uitschakelen.

Het voordeel van de ScrubsV2 addon is dan weer dat de ontwikkelaar dit zelf ook erg goed in de gaten houdt, en vrijwel wekelijks bijwerkt. Vaak heeft de addon bij mij minder dan 30 seconden nodig om geheel klaar te zijn met alle bronnen af te zoeken.?

ScrubsV2 is een fork van Exodus, en werkt dus op dezelfde manier, echter met een andere achtergrondkleur, en andere kleur iconen, maar de basis is hetzelfde?

Tevens nog een kleine tip: je kan bij providers ook de buitenlandse providers handmatig uitschakelen, deze bronnen hebben vaak een andere taal, die je wellicht niet eens kan verstaan (denk aan Russisch, Pools, Frans, Duits).

Als deze talen je niet interesseren, schakel ze dan uit, en dan hoeft je addon ook niet al deze bronnen af, en zal ie ook eerder klaar zijn met zoeken.

Succes in ieder geval??
Dank voor je reactie Arjan! ik ga er vandaag is na kijken, en hopelijk werkt alles weer zoals het hoort :)
 
Hier gisteren ook problemen met bufferen met 4k streams en RD en zoals wel vaker bleek Goosevpn de boosdoener, was helemaal ingekakt bij verschillende servers, mss dat ts ook een vpn gebruikt?
 
Gebruik geen vpn, ik heb ook geen bufferproblemen..alleen met de nieuwste films wilt ie niet afspelen.. zie het aantal links wel maar daarna niks meer
Post automatically merged:

Met niet afspelen bedoel ik: na het popup met aantal en soorten kwaliteit links, verdwijnt deze, vindt wel veel links ..en dan blijft het op hetzelfde scherm, dus waar alle films zijn. Dus geen vastloper ofzo
 
Hier gisteren ook problemen met bufferen met 4k streams en RD en zoals wel vaker bleek Goosevpn de boosdoener, was helemaal ingekakt bij verschillende servers, mss dat ts ook een vpn gebruikt?
Ik gebruikk expressVPN, be nu van alles aan het uitproberen en kijken wat het beste gaat werken, zit zelfs al te denken om sneller internet te nemen, heb nu 50 mb, maar 3 weken geleden had ik nergens problemen mee, dat is het vreemde :)
 
Oke dan weet ik al waar het probleem waarschijnlijk ligt, als je je film/ serie opstart dan loopt je buffer niet vol, ik kamp al maanden met dit probleem, en ze krijgen het maar niet opgelost bij ExpressVPN.

Ik heb extensief met ze getest op alle protocollen, meerdere servers, en het mocht niet baten.

In mijn geval had ExpressVPN moeite met het benaderen van de servers van Real Debrid.

Mocht je toevallig ook gebruik maken van Real Debrid, dan raad ik je aan om contact op te nemen met ExpressVPN, uitleggen dat je via real debrid over Kodi streamt, en dat de buffer zich niet vult, en dat het probleem al een paar maanden bij hun bekend is. Ook aangeven dat je graag gecompenseerd wil worden vanaf het moment dat het weer begint te werken, oftewel dat je de maanden dat je geen gebruik kan maken van hun servers, graag toegevoegd ziet worden op het moment dat het wel weer gaat werken. Daar is ruimte voor, dit hebben ze mij toegezegd.

Regelmatig bij ze terug checken om te zien of er al iets gevonden is door hun engineers.

Ik laat hem voorlopig gewoon lopen, aangezien ik gecompenseerd ga worden op het moment dat het weer gaat werken, ik heb het zwart op wit staan.

Heb noodgedwongen een andere vpn er bij genomen, en die werkt wel, maar hun servers zijn instabiel, en de snelheid is ook niet al te hoog, maar voorlopig werkt deze beter als ExpressVPN op het moment.

Je zou mijn theorie eens kunnen testen door eens een serie te starten zonder vpn en je zal zien dat ie dan prima doorloopt. (Indien je met real debrid werkt wel even je download poort op secured zetten).

Ik wens je veel succes met dit probleem?
 
Oke dan weet ik al waar het probleem waarschijnlijk ligt, als je je film/ serie opstart dan loopt je buffer niet vol, ik kamp al maanden met dit probleem, en ze krijgen het maar niet opgelost bij ExpressVPN.

Ik heb extensief met ze getest op alle protocollen, meerdere servers, en het mocht niet baten.

In mijn geval had ExpressVPN moeite met het benaderen van de servers van Real Debrid.

Mocht je toevallig ook gebruik maken van Real Debrid, dan raad ik je aan om contact op te nemen met ExpressVPN, uitleggen dat je via real debrid over Kodi streamt, en dat de buffer zich niet vult, en dat het probleem al een paar maanden bij hun bekend is. Ook aangeven dat je graag gecompenseerd wil worden vanaf het moment dat het weer begint te werken, oftewel dat je de maanden dat je geen gebruik kan maken van hun servers, graag toegevoegd ziet worden op het moment dat het wel weer gaat werken. Daar is ruimte voor, dit hebben ze mij toegezegd.

Regelmatig bij ze terug checken om te zien of er al iets gevonden is door hun engineers.

Ik laat hem voorlopig gewoon lopen, aangezien ik gecompenseerd ga worden op het moment dat het weer gaat werken, ik heb het zwart op wit staan.

Heb noodgedwongen een andere vpn er bij genomen, en die werkt wel, maar hun servers zijn instabiel, en de snelheid is ook niet al te hoog, maar voorlopig werkt deze beter als ExpressVPN op het moment.

Je zou mijn theorie eens kunnen testen door eens een serie te starten zonder vpn en je zal zien dat ie dan prima doorloopt. (Indien je met real debrid werkt wel even je download poort op secured zetten).

Ik wens je veel succes met dit probleem?
Ik heb inderdaad ook real debrid, vreemde is dat dit probleem pas sinds 2-3 weken is ontstaan, maar ik ga vanavond dat is even testen zonder vpn! dank voor het meedenken, en ik hou je op de hoogte :)
 
Hier gisteren ook problemen met bufferen met 4k streams en RD en zoals wel vaker bleek Goosevpn de boosdoener, was helemaal ingekakt bij verschillende servers, mss dat ts ook een vpn gebruikt?

@Espero gebruik je de streaming servers van GOOSE? Zo uit mijn hoofd server 13 (Meppel) en server 3 (Amsterdam)?

De streaming servers zijn te herkennen aan een wit vakje met een rood “play” tekentje er in.

Als je tegen deze problemen aan loopt kan er een time out error zijn geweest op hun servers, en wat ik dan vaak doe is de vpn uit zetten, terug naar het hoofdmenu, dan in het menu van de shield zelf naar apps, en dan naar GOOSE vpn, en deze gedwongen stoppen. Dan terug naar GOOSE vpn, deze weer aan zetten, en dan even de snelheid testen, als deze goed is, dan Kodi starten, en je kan weer kijken.?

Let wel op, doe je te snel een snelheidstest na het activeren van je vpn, dan kan het resulteren in 0 snelheid omdat ie nog aan het connecten is op de achtergrond.

Ik hoop dat dit je helpt?
Post automatically merged:

Ik heb inderdaad ook real debrid, vreemde is dat dit probleem pas sinds 2-3 weken is ontstaan, maar ik ga vanavond dat is even testen zonder vpn! dank voor het meedenken, en ik hou je op de hoogte :)

Dit is dan wel een vreemd verhaal, bij mij deed ExpressVPN het de eerste 3 weken ook perfect, daarna niks anders als ellende.

Klinkt haast als een lokkertje, om je vervolgens met ellende op te zadelen!?

En bedankt dat je ons op de hoogte houdt??
 
@Espero gebruik je de streaming servers van GOOSE? Zo uit mijn hoofd server 13 (Meppel) en server 3 (Amsterdam)?

De streaming servers zijn te herkennen aan een wit vakje met een rood “play” tekentje er in.

Als je tegen deze problemen aan loopt kan er een time out error zijn geweest op hun servers, en wat ik dan vaak doe is de vpn uit zetten, terug naar het hoofdmenu, dan in het menu van de shield zelf naar apps, en dan naar GOOSE vpn, en deze gedwongen stoppen. Dan terug naar GOOSE vpn, deze weer aan zetten, en dan even de snelheid testen, als deze goed is, dan Kodi starten, en je kan weer kijken.?

Let wel op, doe je te snel een snelheidstest na het activeren van je vpn, dan kan het resulteren in 0 snelheid omdat ie nog aan het connecten is op de achtergrond.

Ik hoop dat dit je helpt?
Post automatically merged:



Dit is dan wel een vreemd verhaal, bij mij deed ExpressVPN het de eerste 3 weken ook perfect, daarna niks anders als ellende.

Klinkt haast als een lokkertje, om je vervolgens met ellende op te zadelen!?

En bedankt dat je ons op de hoogte houdt??
Goedenavond Arjan,
Ik las op het internet dat het probleem ook bij RD kan liggen, en dat sommige mensen premiumize adviseren, toen zag ik een bericht van jou dat jij dat misschien ging testen, had jij premiumize al geprobeerd en wat is jouw ervaring ermee?
 
Goedenavond Arjan,
Ik las op het internet dat het probleem ook bij RD kan liggen, en dat sommige mensen premiumize adviseren, toen zag ik een bericht van jou dat jij dat misschien ging testen, had jij premiumize al geprobeerd en wat is jouw ervaring ermee?

Ik heb premiumize nog niet geprobeerd, ik ben noodgedwongen wederom terug gegaan Naar GOOSE vpn, en ik kan je vertellen dat die prima verbindt met de servers van real debrid, toen ik dit voorlegde bij de helpdesk van ExpressVPN kwam het hoge woord er uit, hun service had inderdaad moeite met het verbinden met de servers van real debrid. Ook hebben ze het op de feature request list gezet voor hun engineers, en is er ook gezegd dat er helaas geen tijdslimiet gesteld kan worden wanneer het opgelost is.

Dat sommige mensen denken dat het ook aan RD kan liggen is, omdat real debrid ten tijde dat de ellende bij mij begon tegelijkertijd nieuwe servers aan het installeren was.

Ik heb met diverse medewerkers van ExpressVPN uitvoerig getest (in totaal zo’n 15 uur), en heb daarnaast mijn eigen tests uitgevoerd (onder andere testen met een andere VPN), en ben er op die manier achter gekomen, dat het dus niet aan real debrid lag?

Ik hoop dat dit het voor jou een beetje verduidelijkt?
 
Ik heb premiumize nog niet geprobeerd, ik ben noodgedwongen wederom terug gegaan Naar GOOSE vpn, en ik kan je vertellen dat die prima verbindt met de servers van real debrid, toen ik dit voorlegde bij de helpdesk van ExpressVPN kwam het hoge woord er uit, hun service had inderdaad moeite met het verbinden met de servers van real debrid. Ook hebben ze het op de feature request list gezet voor hun engineers, en is er ook gezegd dat er helaas geen tijdslimiet gesteld kan worden wanneer het opgelost is.

Dat sommige mensen denken dat het ook aan RD kan liggen is, omdat real debrid ten tijde dat de ellende bij mij begon tegelijkertijd nieuwe servers aan het installeren was.

Ik heb met diverse medewerkers van ExpressVPN uitvoerig getest (in totaal zo’n 15 uur), en heb daarnaast mijn eigen tests uitgevoerd (onder andere testen met een andere VPN), en ben er op die manier achter gekomen, dat het dus niet aan real debrid lag?

Ik hoop dat dit het voor jou een beetje verduidelijkt?
Dankje, is allemaal duidelijk, vanavond weer problemen en toe nzonder vpn geprobeerd, dat ging goed, toen vpn weer aan en deed het ook, dus beetje apart, ik denk ook dat het aan expressVPN ligt, dus ik kan goose wel even proberen:)
 
Zoals al eerder gezegd, GOOSE is minder stabiel, en je snelheid zal rond de 50Mb liggen, enige voordeel is dat deze volledig coöperatief is met real debrid.

Jij zegt dat het later wel weer werkte me ExpressVPN ? Dan zou ik nog heel even afwachten als ik jou was?
 
Zoals al eerder gezegd, GOOSE is minder stabiel, en je snelheid zal rond de 50Mb liggen, enige voordeel is dat deze volledig coöperatief is met real debrid.

Jij zegt dat het later wel weer werkte me ExpressVPN ? Dan zou ik nog heel even afwachten als ik jou was?
En een uur later weer problemen, lastig om te bepalen wat de oorzaak is, maar geduld is een schone zaak :)