Xiaomi MI Box Vertraagd na restart ok

Streamer

Expert
24 feb 2019
244
63
16
Merk nu al een tijdje dat wanneer ik mijn Mi box heb uitgeschakeld en hem een dag of wat later weer aanzet alles wat stroperig werkt.
Aanklikken van app duurt langer met opstarten en VPN verbinding inschakelen gaat traag, opstarten canal digitaal app ook traag.
Wanneer ik dan via settings een restart doe van de mi box draait alles weer als een speer, ik snap er niets van.
Het lijkt wel of niet alle programma's worden afgesloten wanneer ik hem via de afstandsbediening uitzet.
Bij een oude androidbox kon je altijd het ram geheugen opschonen met 1 klik op de knop waardoor alle (nog lopende) processen werden afgesloten en alles weer draaide alsof het net was opgestart, dit heeft de Anroid tv versie niet. Heeft iemand een idee waar ik dit fenomeen moet zoeken of nog beter weet iemand wat de oorzaak is?
Is het mogelijk een bepaalde app die dit veroorzaakt, ik heb bijvoorbeeld ook die EZ file explorer waar ik al eens over gelezen had maar heeft bij mij nog geen problemen opgeleverd. Ik ben benieuwd of iemand de kennis heeft om het op te lossen, alvast bedankt!
 
In de titel heb je het over de Mi Box maar het gaat zeker om de Mi Box S. De software van de Mi Box S verschilt iets in vergelijking met de oudere Mi Box 3.
ES File Explorer is niet voor niets verwijderd uit de Google playstore. Dus aan te raden om deze te verwijderen.
Je kan ook eens kijken of veranderen van HDMI CEC instellingen verschil maakt.
 
Laatst bewerkt:
In de titel heb je het over de Mi Box maar het gaat zeker om de Mi Box S. De software van de Mi Box S verschilt iets in vergelijking met de oudere Mi Box 3.
ES File Explorer is niet voor niets verwijderd uit de Google playstore. Dus aan te raden om deze te verwijderen.
Je kan ook eens kijken of veranderen van HDMI CEC instellingen verschil maakt.
Ja betreft de Mi Box S inderdaad, zal ES file explorer eens verwijderen en HDMI CEC instellingen ook eens aanpassen.
Laat van de week wel even horen of het effect heeft gehad, in ieder geval alvast bedankt!
 
  • Like
Reacties: B. web
Al je hem een paar dagen uit hebt gehad, gaat hij sommige apps bijwerken.
Ik heb de Shield ook wel eens een paar dagen uit (ik heb een self made mediacenter gebouwd van een Pc met Duall Os en 32G ram en een Nvidia videokaart 4K)
Wat er gebeurd na een paar dagen, dat is dat je box naloopt of er updates zijn.
In het begin even sloom, maar eenmaal draaiende blijft het ook goed.
Herkenbaar? Of is het echt wat anders...…..?
 
Al je hem een paar dagen uit hebt gehad, gaat hij sommige apps bijwerken.
Ik heb de Shield ook wel eens een paar dagen uit (ik heb een self made mediacenter gebouwd van een Pc met Duall Os en 32G ram en een Nvidia videokaart 4K)
Wat er gebeurd na een paar dagen, dat is dat je box naloopt of er updates zijn.
In het begin even sloom, maar eenmaal draaiende blijft het ook goed.
Herkenbaar? Of is het echt wat anders...…..?
Nee is echt wat anders, de updates staan gewoon klaar en dan blijft het probleem gewoon, na een herstart is het verdwenen en blijft ook weg tot hij weer uitgeschakeld is geweest. Maar dankt voor het meedenken aan Andre ?
 
  • Like
Reacties: Andre19721972
Misschien dat in de 'opties voor ontwikkelaars' de achtergrondproceslimiet aanpassen je probleem kan verhelpen.
Post automatically merged:

Of met de button mapper app een van je knoppen instellen naar power venster, dan kan je opnieuw opstarten vanuit de zetel
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat in de 'opties voor ontwikkelaars' de achtergrondproceslimiet aanpassen je probleem kan verhelpen.
Post automatically merged:

Of met de button mapper app een van je knoppen instellen naar power venster, dan kan je opnieuw opstarten vanuit de zetel
Dan moet ik nog steeds opnieuw opstarten en is het probleem niet mee opgelost. Ik heb gisteren de bovengenoemde aanpassingen gedaan dus kijk dit even aan voordat ik nog meer wijzig. Stap voor stap analyseren.
 
Dan moet ik nog steeds opnieuw opstarten en is het probleem niet mee opgelost. Ik heb gisteren de bovengenoemde aanpassingen gedaan dus kijk dit even aan voordat ik nog meer wijzig. Stap voor stap analyseren.
Precies zoals je zegt. Oplossingen 1 voor 1 wegvinken.
Eerst kijken welke de boosdoener is. Voor in de toekomst... Mocht je er nog een keer tegen aanlopen. Of bij iemand anders natuurlijk..
Ik heb zelf een shield en ben dit probleem (gelukkig) nog niet tegen gekomen..
Maar heb ook de mi box gehad.. Die is inmiddels naar een familie lid gegaan... Die had na de laatste update exact hetzelfde probleem. Schijnt puur met de "sleep" stand te maken te hebben.
Even ontwikkelaars opties inschakelen
Stand by aanvinken..
Ik heb het hier weggehaald... Deze
oplossing... Was het bij mij

You must be registered for see medias
 
Precies zoals je zegt. Oplossingen 1 voor 1 wegvinken.
Eerst kijken welke de boosdoener is. Voor in de toekomst... Mocht je er nog een keer tegen aanlopen. Of bij iemand anders natuurlijk..
Ik heb zelf een shield en ben dit probleem (gelukkig) nog niet tegen gekomen..
Maar heb ook de mi box gehad.. Die is inmiddels naar een familie lid gegaan... Die had na de laatste update exact hetzelfde probleem. Schijnt puur met de "sleep" stand te maken te hebben.
Even ontwikkelaars opties inschakelen
Stand by aanvinken..
Ik heb het hier weggehaald... Deze
oplossing... Was het bij mij

You must be registered for see medias
Aha op zo een manier, dat had ik niet begrepen uit eerdere reacties. Mocht het probleem nog niet zijn opgelost dan lijkt me dit een goede volgende stap. Dank voor de tipgever ??
Post automatically merged:

De HDMI CEC opties inschakelen verergerde de boel alleen maar dus die heb ik weer uitgezet. Nu probeer ik de ontwikkelaars optie te vinden maar hoe kom ik daar en wat moet ik dan aan/uit vinken?
Heb de boel weer geherstart als voorheen en hij werkte weer normaal
Post automatically merged:

Al gevonden, 7x op build klikken.
 
Laatst bewerkt:
Een standby optie staat er niet, wel een stay awake optie. Had deze aangezet maar ook dat maakt niets uit. Moest hem weer eerst een restart geven voordat hij normaal functioneerde. Dit moet volgens mij door een update gekomen zijn maar wat is nu de echte laatste update geweest en waar kan ik vinden wat bij mijn apparaat de laatse is geweest? Als ik check updates aankies zegt hij dat de laatste update al is geïnstalleerd. Word er een beetje moedeloos van ?
 
Jij hebt de Mi Box S, voorzover mij bekend is de laatste update van april 2019. Instellingen > Over daar staat de info over je laatste build en de laatste beveiligingspatch. Als je de Mi Box S opnieuw opstart of hebt laten controleren op updates en er verschijnt geen nieuwe update dan is er ook geen nieuwe update.
Problemen die speelden in 2018 bij het oude model Mi Box zijn inmiddels ook al lang weer opgelost middels updates. En jij hebt het nieuwe model Mi Box S. Hier staan nog wat tips voor de Mi Box S: en
Als je een usb ethernet adapter gebruikt kan je eens testen zonder usb ethernet adapter. Als je een Dual-Band Router met 2.4ghz en 5ghz hebt dan is een WiFi 5ghz verbinding meestal stabieler. Apps die je niet gebruikt kan je uitschakelen. Je zou ook een keer een fabrieksreset kunnen proberen.
Verder is men in de beta test groep ook nog bezig met het testen van oplossingen voor bugs: Is dus mogelijk dat er binnenkort voor de Mi Box S (MDZ-22-AB) weer een update gaat verschijnen met een fix voor bugs.
 
Laatst bewerkt:
Alles zojuist eens bekeken en dit is mijn huidige info:
Version 8.1.0
Security patch level January 5, 2019
Build OPM1.171019.011.588
 
En dat is de laatste update van april 2019. Kan eigenlijk ook niet anders want meldingen van updates verschijnen automatisch in beeld.
 
En dat is de laatste update van april 2019. Kan eigenlijk ook niet anders want meldingen van updates verschijnen automatisch in beeld.
Dank voor de bevestiging, ik lees op diverse fora dat ik niet de enige ben met dit probleem. Blijkbaar is de bug in update 2303 nog steeds niet verholpen en mensen blijven van alles proberen. Heb nogmaals de stay awake optie aangezet om te zien of toch werkt. Zie het ook niet zitten om hem 24 uur per dag aan te laten staan.
 
  • Like
Reacties: B. web
Jij hebt de Xiaomi Mi Box S (MDZ-22-AB) met Android 8.1.0 en de update 2303 was destijds voor de Xiaomi Mi Box 3 (MDZ-16-AB) met Android 8.0.0. Het zijn dus verschillende Android versies. Wat je leest over de oude Mi Box hoeft dus niet van toepassing te zijn op de nieuwe Mi Box S. Het kan zijn dat de nieuwe Mi Box S nog een aantal bugs heeft, maar je ziet op Reddit de laatste tijd ook niet heel veel meldingen daarvan. En zoals je ziet zijn ze aan het testen met updates voor de Xiaomi Mi Box S. Misschien lost een volgende update het voor je op.
 
Jij hebt de Xiaomi Mi Box S (MDZ-22-AB) met Android 8.1.0 en de update 2303 was destijds voor de Xiaomi Mi Box 3 (MDZ-16-AB) met Android 8.0.0. Het zijn dus verschillende Android versies. Wat je leest over de oude Mi Box hoeft dus niet van toepassing te zijn op de nieuwe Mi Box S. Het kan zijn dat de nieuwe Mi Box S nog een aantal bugs heeft, maar je ziet op Reddit de laatste tijd ook niet heel veel meldingen daarvan. En zoals je ziet zijn ze aan het testen met updates voor de Xiaomi Mi Box S. Misschien lost een volgende update het voor je op.
Ik hoop het want dit is nu net niet wat ik had verwacht van Android TV, dank voor de update!
 
  • Like
Reacties: B. web