3D op mijn Xiaomi via kodi

sceletor

Forumlid
27 jul 2020
14
3
6
51
Ik had vernomen dat je via Kodi op de Mi box S in 3D kon kijken, maar ik kan juet eens 3D inschakelen op m'n tv.
Heb ik mij verkeerd laten laten informeren?
 
Da`s een hele goede vraag, ik heb deze zelf ook niet beantwoord gekregen. Pas na lang zoeken kwam ik er via achter dat met android/ android tv 3d niet kan worden afgespeeld, met een pc zou het wel moeten kunnen.
Maar daarmee ben ik ook niet verder als een anaglyph beeld gekomen
 
  • Like
Reacties: Spinix
Da`s een hele goede vraag, ik heb deze zelf ook niet beantwoord gekregen. Pas na lang zoeken kwam ik er via achter dat met android/ android tv 3d niet kan worden afgespeeld, met een pc zou het wel moeten kunnen.
Maar daarmee ben ik ook niet verder als een anaglyph beeld gekomen
Ok. dus met kodi kan het niet. En met VLC?
Deze kan wel 3D via pc. Ik heb de knop nog niet kunnen vinden :) . Ik vind het überhaupt vreemd dat mijn hele 3D functie niet beschikbaar is op mn tv
 
Wat zie ik in shadow addon staan 3d movies ?
Als je daar iets kiest zie 2 dezelfde beelden naast staan ?
Met de xiaomi mi en h96 android boxen.
Post automatically merged:

In kodi krijg ook opties om beelden te kiezen hoe je ze wilt tonen zoals onder en boven naast en nog een paar mogelijkheden
 
Wat zie ik in shadow addon staan 3d movies ?
Als je daar iets kiest zie 2 dezelfde beelden naast staan ?
Met de xiaomi mi en h96 android boxen.
Post automatically merged:

In kodi krijg ook opties om beelden te kiezen hoe je ze wilt tonen zoals onder en boven naast en nog een paar mogelijkheden
Dat klopt, dat zie ik ook. Geprobeerd, naar geen 3D. Wel de onderste balk ( nou ja 3D, site by site?). Maar 3D functie op tv niet in te stellen
 
Ik zet op de tv 3d aan en dan werkt het gewoon.
Gebruik het niet maar net voor jouw even getest.
Heb jij een 3d knop op je afstandsbediening van tv anders eens via instellingen proberen.
 
Ik zet op de tv 3d aan en dan werkt het gewoon.
Gebruik het niet maar net voor jouw even getest.
Heb jij een 3d knop op je afstandsbediening van tv anders eens via instellingen proberen.
Hoe bedoel je dat? ik ga op mn tv naar instellingen en dan 3D opties. En die blijven grijs, dus kan ze niet aanzetten. Maar hoe staat jouw resolutie? Want dat is denk ik de issue. Bij mij wil die niet vsn 4K af. Zodra ik kodi open, gaat ie weer naar 4K terwijl ik in de instellingen van de box voir een resolutie kies van 1080p en niet automatisch.
 
Als je eigen 3D content op je NAS hebt dan zou Kodi automatisch de 3D weergave moeten inschakelen. Het kan zijn dat je op je televisie ook nog moet activeren dat je 3D content aan het afspelen bent zodat de 3D brillen worden geactiveerd (Samsung).
Let op: het moet wel een film zijn die in '3D' is opgeslagen, een standaard film kan Kodi niet naar 3D omzetten. Wellicht dat je televisie wel zo'n functie heeft die gewoon content kan 'vertalen' naar iets wat op 3D lijkt.

Meer informatie (Engels) vind je hier:

Kodi schakelt 3D in als je filenaam voldoet aan een bepaalde voorwaarde:

3DStereoscopic side-by-sideStereoscopic top-and-bottom
.3D..sbs..tab.
-3d-.SBS..TAB.
3d.HSBS..HTAB.
_3d_-hsbs--htab-
.3D-_sbs__tab_
3D. SBS TAB
.3D sbs tab
-SBS -TAB
HSBS_HTAB_
Filename examples
  • moviename (year).3d.hsbs.mkv
  • moviename 3d sbs.mkv
  • moviename.3D-HTAB.mkv
  • moviename-3D.sbs-720p.mkv
Crisis! Wat een onzin dat het zo lang moet duren voordat er een zinnige reactie komt! Er wordt gevraagd hoe op een Android TV box 3D af te spelen is, omdat de box geadverteerd wordt met die mogelijkheid. Vervolgens krijgt TS vragen over welke add ons geïnstalleerd zijn en welke (veelal illegale) services TS draait....
 
Crisis! Wat een onzin dat het zo lang moet duren voordat er een zinnige reactie komt! Er wordt gevraagd hoe op een Android TV box 3D af te spelen is, omdat de box geadverteerd wordt met die mogelijkheid. Vervolgens krijgt TS vragen over welke add ons geïnstalleerd zijn en welke (veelal illegale) services TS draait....
De vraag was redelijk onduidelijk vandaar de vele vragen en voorstellen om te helpen bij het probleem . Maar wat is jou bijdrage nu eigenlijk, behalve de leden die proberen te helpen onderuit te schoppen ipv mee te helpen?
 
Ok. dus met kodi kan het niet. En met VLC?
Deze kan wel 3D via pc. Ik heb de knop nog niet kunnen vinden :) . Ik vind het überhaupt vreemd dat mijn hele 3D functie niet beschikbaar is op mn tv
Dat weet ik niet (heb het niet geprobeerd).
Als ik 3D wil bekijken doe ik dat altijd met mn Acer DLP Beamer, maar eerlijk gezegd krijg ik er alleen maar koppijn van.
Mocht je het je inmiddels zelf nog niet zijn gelukt met vlc laat het me maar effe weten dan experimenteer ik wel even met je mee als je dat wilt