4K films niet in de juiste beeldformaat?

peterp

Expert
23 apr 2017
233
46
Antwerp
Sinds de update van de Shield, zijn de films die ik stream in 4K niet in het juiste beeldformaat?
Het beeld is uitgezoomd en past niet op het scherm? Films in 1080p is ok.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Kodi 18.3
Streams (torrent) via addons Venom en IT

Albast bedankt!
Zie foto voor het resultaat.

Bijlagen

29 mei 2017
320
360
Bakkeveen
Het heeft met die update te maken naar Android 9 op de Nvidia Shield, dat is 100% zeker.
Jij bent zelf wijs genoeg om alles na gelopen te hebben, dus is de update goed balen voor jou.
Ik gebruik ook een 4K Televisie en de Shield, en kijk er meestal alleen Netflix op.
Van Netflix is de 4K wel goed van kwaliteit.
Ik zal morgen eens in Kodi kijken, maar die moet ik even installeren.
Maar andere zullen het dan al wel gemeld hebben.
Zelf gebruik ik een Windows Pc als Mediacenter voor Kodi (64bit vanaf de website,niet uit die Microsoft store).
Op Youtube staan al wel wat filmpjes over de diverse problemen en klachten na de update.
Ik ga er vanuit dat er nog een fix komt van Nvidia..
Bij mij zijn alleen de logo`s van de vastgezette addons en programma`s uit hun verband getrokken.
Gek genoeg heeft niet iedereen dezelfde problemen.
Je kan het wel terug draaien die update, maar dan moet je terug naar fabriekswaarde.
Daar ga ik zelf niet aan beginnen, en jij denk ik ook niet.
Het is nog vroeg, even wachten wat de andere zeggen, die gebruiken 80% allemaal een Nvidia Shield.

Sinds de update van de Shield, zijn de films die ik stream in 4K niet in het juiste beeldformaat?
Het beeld is uitgezoomd en past niet op het scherm? Films in 1080p is ok.
Iemand een idee wat dit kan zijn?

Kodi 18.3
Streams (torrent) via addons Venom en IT

Albast bedankt!
Zie foto voor het resultaat.

Laatst bewerkt:

peterp

Expert
23 apr 2017
233
46
Antwerp
Alvast bedankt Andre1972 voor de feedback!
Dan is de update wel even balen, en had ik deze nog even uitgesteld indien ik dit geweten had.
Ben wel verbaasd dat dit hier nog niet gemeld is/was?
Ik wil gerust wel kijken in 1080p, maar bij de 4K films zit ook de betere 7.1 audio.
Net nu de streams via torrent goed werken met ruime 4K films, gooit de update roet in het eten pff. ☹

Wil wel overwegen om Netflix te nemen, alleen hoor ik dat het aanbod beperkt is en hooguit 5.1 audio?

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Andre19721972
29 mei 2017
320
360
Bakkeveen
Dit speel ik even door naar @Arjan E. die weet alles over de geluidstoevoer/doorvoer van Netflix.
Zelf heb ik een 2 weg systeem soundbar omdat we maar in een klein appartementje wonen, en niet de ruimte hebben voor een mooi geluidssysteem.

Alvast bedankt Andre1972 voor de feedback!
Dan is de update wel even balen, en had ik deze nog even uitgesteld indien ik dit geweten had.
Ben wel verbaasd dat dit hier nog niet gemeld is/was?
Ik wil gerust wel kijken in 1080p, maar bij de 4K films zit ook de betere 7.1 audio.
Net nu de streams via torrent goed werken met ruime 4K films, gooit de update roet in het eten pff. ☹

Wil wel overwegen om Netflix te nemen, alleen hoor ik dat het aanbod beperkt is en hooguit 5.1 audio?

Arjan E.

VIP
18 nov 2018
443
287
Ik moet zeggen dat ik hier geen last van heb, maar dat er op het Nvidia forum meer over wordt geklaagd.

Ik heb sinds de update dat eens in de zoveel tijd er een kleine audio onderbreking van een paar milliseconden in zit, en krijg dit maar niet weg, om werkelijk gek van te worden😠

Nu maar hopen voor @peterp en mijzelf dat ze snel met een fix komen.