Opgelost 4K issue Kodi 19 shield tv

Robin1981

Forumlid
2 apr 2017
9
1
6
42
Hallo,

als ik een film in 4K wil kijken, dan zie ik het beeld alleen maar links boven in de hoek. ( dus 1/4 van het scherm.
Iemand een oplossing? Lg 65cx

bedankt alvast
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 14
Dan hebben we dezelfde combinatie.. Ik heb ook de lg 65 cx met een shield.. (ik heb dit probleem niet)
Dus hier moeten wij uit kunnen komen.. 😉

Heb je dit zowiezo met kodi? Of alleen als je een 4k film opstart?

Wel heel vreemd probleem trouwens 🤔
 
Dan hebben we dezelfde combinatie.. Ik heb ook de lg 65 cx met een shield.. (ik heb dit probleem niet)
Dus hier moeten wij uit kunnen komen.. 😉

Heb je dit zowiezo met kodi? Of alleen als je een 4k film opstart?

Wel heel vreemd probleem trouwens 🤔
Ik heb het sinds de update van Kodi 19. Daarvoor werkte het prima. Op zich kan ik de interface van Kodi op 4K 24p zetten. Dan is het beeld wel volledig, maar als ik hem zet op 4K 50p of 60p dan wordt het beeld ook zo klein. Als ik het menu op 1080p zet en daarna een 4K film afspeel dan wordt het beeld ook weer 1/4 linksboven. Als ik de tv op 4K 24p zet ( en dus vol beeld heb) maar dan een 4K film start. Dan is hij wederom klein. Dus het maakt niet uit of ik de interface op 4K of 1080p zet.

maar inderdaad echt heel vaag probleem
 
Ik heb nu alle mogelijke scenario's nagelopen op mn shield met kodi 19 en ik krijg niet voor elkaar wat jij red met dat 1/4 beeld.. En ik dacht dat ik redelijk kon goochelen.. In welke settings ben je precies bezig dan?

Systeem instellingen
Beeldscherm
Resolutie?

Snap er niks van..
 
Ik heb nu alle mogelijke scenario's nagelopen op mn shield met kodi 19 en ik krijg niet voor elkaar wat jij red met dat 1/4 beeld.. En ik dacht dat ik redelijk kon goochelen.. In welke settings ben je precies bezig dan?

Systeem instellingen
Beeldscherm
Resolutie?

Snap er niks van..
Precies daar probeer ik de oplossing te zoeken. Dat denk ik dan tenminste. Welke instellingen heb jij staan daar?
 
You must be registered for see images attach

Maar ik heb elke bedenkbare optie gemaakt alles tig x veranderd maar krijg geen 1/4 beeld
Post automatically merged:

Zowiezo vreemd trouwens de beeld frequentie heeft totaal niks met grote van het beeld te maken..
Net een keer kodi op 24hz gezet en dan loopt alles heeeel traag scrollen door menu's etcetera maar dat is een bekend iets..
Film opgestart en "gewoon" volledig beeld...
 
Laatst bewerkt:
You must be registered for see images attach

Maar ik heb elke bedenkbare optie gemaakt alles tig x veranderd maar krijg geen 1/4 beeld
Post automatically merged:

Zowiezo vreemd trouwens de beeld frequentie heeft totaal niks met grote van het beeld te maken..
Net een keer kodi op 24hz gezet en dan loopt alles heeeel traag scrollen door menu's etcetera maar dat is een bekend iets..
Film opgestart en "gewoon" volledig beeld...
Echt bizar. Als ik jouw instelling doe, dan krijg ik nog maar 1/4 beeld te zien.
Echt frustrerend. Pffff

ik weet het ook niet meer. Misschien alles verwijderen en helemaal opnieuw beginnen.... wat een klus wordt dat
 
Je kunt onderaan de instellingen ook "terug naar standaard waarden" probeer dat eens..

En ja ik ben bang als dat niet werkt dat je zoals mn vriend @Shaman altijd zegt "uithuilen en opnieuw beginnen" 🤷‍♂️

Kodi verwijderen en vanaf 0 weer opbouwen..


Maar het is echt een super vaaag verhaal dit... 🤔
 
Je kunt onderaan de instellingen ook "terug naar standaard waarden" probeer dat eens..

En ja ik ben bang als dat niet werkt dat je zoals mn vriend @Shaman altijd zegt "uithuilen en opnieuw beginnen" 🤷‍♂️

Kodi verwijderen en vanaf 0 weer opbouwen..


Maar het is echt een super vaaag verhaal dit... 🤔

ik ga nog wel wat vogelen en anders opnieuw beginnen :(

bedankt voor je hulp in ieder geval
 
Je kunt onderaan de instellingen ook "terug naar standaard waarden" probeer dat eens..

En ja ik ben bang als dat niet werkt dat je zoals mn vriend @Shaman altijd zegt "uithuilen en opnieuw beginnen" 🤷‍♂️

Kodi verwijderen en vanaf 0 weer opbouwen..


Maar het is echt een super vaaag verhaal dit... 🤔
Nou toch gelukt. Het zat hem in de instelling bij player en dan “adjust display refresh rate” naar “on start/stop” en nu kan ik wel gewoon 4K in volbeeld kijken. Bizar
 
  • Like
Reacties: Lex
Das wel heel vreemd die instelling kan ik gewoon aan of uit zetten en dan nog krijg ik geen 1/4 beeld..🤷‍♂️

Maar goed mooi dat het nu werkt iig.. En dat je het even terug koppeld hier want dat verzuimen de meeste leden ook nog wel eens.. 😉

Het blijft iig een vaag iets... 😁
 
  • Like
Reacties: Robin1981