4k mxq pro probleem

Bswn

Actief
18 jan 2023
26
6
6
28
Beste, ik heb zonder onderzoek een tv box aangeschaft bij een telewinkel. Deze noemt mxq pro 4k. Nu heeft de man “Ott platinum” op voorhand geïnstalleerd voor een jaar (een iptv) . Deze ga ik nog opgebruiken maar wil dan overschakelen naar een andere iptv verdeler die ik heb getest en beter bleek te zijn qua zenders, series en films.

Nu blijkt de mxq pro box toch niet denderend te werken op vlak van streamen van hogere kwaliteit zenders en films. Mijn tv hapert vaak/speelt traag af. Tv heeft wel 4k.
Nu vraag ik mij af of het aan de box zelf ligt of doordat ik mijn wifi gebruik? Heb wel redelijk goede wifi connectie.

Als het aan de box ligt zou ik graag een goedkoop alternatief willen vinden die wel vlekkeloos 4k ondersteund
Alvast dank
 
Ik zou zelf de box bedraad aansluiten, dan kun je een zoals jij zegt redelijk goede verbinding uitsluiten als oorzaak want redelijk goed is niet goed genoeg.

De box is niet top helaas, maar met een goede app zou het misschien beter kunnen werken.
Heb je een idee welke app en aanbieder je gebruikt?(geen link)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zelf de box bedraad aansluiten, dan kun je een zoals jij zegt redelijk goede verbinding uitsluiten als oorzaak want redelijk goed is niet goed genoeg.

De box is niet top helaas, maar met een goede app zou het misschien beter kunnen werken.
Heb je een idee welke app en aanbieder je gebruikt?(geen link)
Beste, momenteel gebruik ik “Ott Platinum” omdat deze reeds werd geïnstalleerd in de telewinkel zelf. De app noemt ook hetzelfde.
Ik heb echter gisteren (na onderzoek op dit forum) een proefperiode aangevraagd voor SmooTv.

Deze getest en was verschoten hoeveel Nederlandstalige zenders, series en dergelijke worden aangeboden.
Zou graag naar deze willen overstappen, maar probeerde het gisteren met “iptv smarters pro” app via wifi verbinding en verschillende films, series laden traag en bleven haperen/traag spelen.
Ik ga morgen een lange lan kabel halen (is nodig want het stopcontact voor ons ethernet is aan de andere kant van de woonkamer.) en dan proberen via bekabeld netwerk. Als het dan nog traag reageert weet ik dat het toch aan de mxq box ligt.
 
Laatst bewerkt:
You must be registered for see images attach


Is het dit kastje dat je gekocht hebt? Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag.
 
You must be registered for see images attach


Is het dit kastje dat je gekocht hebt? Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag.
Het is nog een oudere versie. Er staat geen 5G. Enkel 4k.
Heb het in een telewinkel samen met pakket iptv voor een jaar betaald voor 110 euro geloof ik. Wat dus veel te duur was, maar had toen de kennis nog niet echt.
 
Wat je zegt is waar. Inderdaad te duur! Je kan is proberen om Televizo of Tivimate proberen om IPTV te kijken. Misschien help dit!
 
Zou graag weten of mensen ervaring hebben met deze mxq pro box of dat ik hem maar beter vervang door een nieuw model. Zou graag wel genieten van snellere streams enzovoort dus als het aan de box ligt vervang ik hem
 
De waarde van de mxq pro 4k ligt rond de €20, dus je kan er niet zoveel van verwachten. Heb er jaren geleden eens een gehad en liep vaak vast. WiFi ontvangst is ook niet zo goed. Hier staan wel wat ervaringen:
Post automatically merged:

Model 2019 heeft zo te zien dezelfde specificaties als model 2018. Heeft Android 7.1.2 en 1GB/8GB. Misschien staat op een model 2019 nieuwere versie van Kodi en andere software, maar dat kun je ook zelf uit de playstore halen. Probleem van 1GB RAM geheugen is dat deze mediaspelers snel vastlopen. Die problemen zie je hier veelvuldig voorbijkomen op dit forum: MXQPro. Deze mediaspeler heeft geen Netflix licentie, dus lagere resolutie en minder goede weergave van Netflix. Ook YouTube weergave in een lagere resolutie. En besturingsysteem is gewone Android voor smartphones. Beter kiezen voor een mediaspeler met minimaal 2GB Ram en Android TV OS werkt ook prettiger om te bedienen. Voor iets meer geld heb je bijvoorbeeld een Xiaomi Mi Box. Zie verder reviews hier op het forum https://kodi-forum.nl/forums/reviews.32/ en https://kodi-forum.nl/threads/top-3-tv-boxen-van-dit-moment.3235/
 
Mijn mening is heel simpel over deze box, prullenbak ermee, echt een goedkope Chinese plastic box. Er zijn genoeg alternatieven en keuze's voor een stabiele box / stick. zeven jaar geleden een mxq box gehad en dat was geen succes.
 
  • Like
Reacties: T-Bob
Ik heb toentertijd +_ 7-8 geleden ook een MXQ gehad dacht een week of 3 en meteen op marktplaats gezet,
toentertijd een Minix U1 aangeschaft en die werkte nog prima pas vorig jaar incl. iptv abonnement verkocht.
 
Ik heb toentertijd +_ 7-8 geleden ook een MXQ gehad dacht een week of 3 en meteen op marktplaats gezet,
toentertijd een Minix U1 aangeschaft en die werkte nog prima pas vorig jaar incl. iptv abonnement verkocht.
M’n shield tv pro is net aangekomen en ben er al heel tevreden over. Lekker beeld, super snel en weinig buffer op m’n iptv.
 
  • Like
Reacties: B. web
Goede keuze. Wel meteen van het ene uiterste naar het andere uiterste trouwens. 😉 👍
Klopt wel, maar heb veel onderzoek gedaan en mensen vinden de shield pro in het algemeen wel de beste mediaspeler op de markt. Wou sowieso een overstap dus dacht opeens te gaan voor kwaliteit in de plaats van stapvoets meerdere boxen uit te proberen.

Kan ik volledig genieten van mijn iptv die in door jouw trefwoorden terug kon vinden via google search trouwens. Dank daarvoor
 
Ik ben zelf ook begonnen met zo'n knaken boxje. Was trouwens ook een mxq. Leuk om mee te beginnen als je er nog niks geen kaas van gegeten hebt.

Maar was er al heel snel achter dat dat het net niet was. Ook meteen over gegaan op een Shield.

Tussen door ook nog andere boxjes getest maar die tippen gewoon niet aan een Shield. Kost wat maar je hebt ook wat.
 
  • Like
Reacties: Bswn
Hier nog een stukje handleiding van de shield pro :
 
  • Like
Reacties: Bswn
Gefeliciteerd met je shield pro. Maat van mij heeft wel WiFi problemen met zijn shield pro. Schijnt een bekent probleem te zijn. Ik raad je aan om wanneer mogelijk altijd bedraad internet aan te sluiten.
 
  • Like
Reacties: Bswn
Gefeliciteerd met je shield pro. Maat van mij heeft wel WiFi problemen met zijn shield pro. Schijnt een bekent probleem te zijn. Ik raad je aan om wanneer mogelijk altijd bedraad internet aan te sluiten.
Dankje wel. Ja heb hem nog niet uitgetest op WiFi eerlijk gezegd. Vind hem lekker draaien via bekabeld netwek.