Aanhoudende problemen/storingen Kodi

Roel89

Actief
19 okt 2018
35
11
6
34
Hallo allemaal,

De laatste week (á 2 weken) ondervind ik aanhoudende problemen met Kodi, ik gebruik een MXQPRO 4k, met als add-ons; Exodus, Yoda, en waar ik het meeste gebruik van maak; WatchNixtoons2.

Momenteel komen de volgende problemen vaker voor;

  • Bufferen/stotteren wanneer ik de MXQPRO4k opnieuw aanzet en een volgende/nieuwe aflevering wil kijken… Waardoor ik elke keer opnieuw de box moet aanzetten door de stekker er uit/in te doen…
  • Vast lopen aan het einde van de aflevering… Het beeld word zwart, of blijft staken/hangen, waardoor ik gedwongen opnieuw moet opstarten.
  • Kan ineens geen ondertiteling meer vinden (terwijl nog geen minuut geleden met de vorige aflevering dit wel kon), zo geeft hij bijv. aan; “error searching for subtitles”, of "no subtitles found". … Dit is niet altijd een probleem, en ik gebruik hiervoor een Opensubtitles account en addon, alles werkt hier bij naar behoren (voor zover ik weet) ...

Deze problemen kwamen eerder niet voor, het bufferen/stotteren was eerst veel erger maar heb ik weten op te lossen met bepaalde instellingen, maar nu komt het dus af en toe weer voor zodra ik de tv en box uit doe en de volgende keer weer aanzet.

In mijn oude woning werkte alles redelijk goed, en heb ik weinig problemen ondervonden. Ik woon nu sinds ong. een jaar op mezelf, en toen ik hier net woonde maakte ik er geregeld gebruik van en kwamen deze punten niet voor.

Heel bizar dit, het moet toch naar behoren werken lijkt me. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en dt ik niet al te lastig ben met mijn vragen.

Alvast vriendelijk bedankt!

Vriendelijke groet,

Roel
 
Inderdaad zoals @Maxpuk schrijft, kodi eens volledig verwijderen en van nul beginnen.
Dit lijkt misschien veel werk, maar 101 mogelijkheden uitproberen om daarna alsnog alsnog volledig te verwijderen en van nul te beginnen, is nog veel meer werk.

Ik zou je wel aanraden niet meer exodus en yoda te installeren, eerder the crew.

Voor ondertitels raad ik je a4kSubtitles aan, deze combineert verschillende ondertiteling addons
 
Heb jullie adviezen opgevolgd, Kodi verwijdert er opnieuw opgezet en alles opnieuw geïnstalleerd. Jammer genoeg, blijft het probleem met het vastlopen nu weer aanhouden, Kodi crasht (het laad cirkeltje blijft in beeld, of het beeld in z'n geheel crasht/bevriest), en bij Watchnixtoons2 werkt a4ksubs blijkbaar niet, hij geeft aan; "IMDB ID not provided" ??...

Bij overige streams doet a4k subs het overig wel! Super handig, bedankt @Dominique DB :)
 
Bij a4k kun je ook niet manueel de film of serie zoeken, misschien toch best opensubtitles erbij installeren.

Hoe zit het eigenlijk met het opslag geheugen van je box? Als die te vol staat kan het ook problemen opleveren.

Of heb je misschien een wifi probleem? Doet YouTube het wel goed? Wifi problemen kunnen opduiken als je buren een frequentie gebruiken die bij jou stoort.
 
Opensubtitles is er bij geinstalleerd, op de een of andere manier vind hij de subs niet, terwijl met vorige series/seizoenen op dezelfde addon hij dit wel kon vinden?‍♂️... Maar verder is a4k wel een goede oplossing, vind meerdere subs (bij andere streams/addons), nogmaals bedankt!

Het zit m niet in de opslag van de box. Verder gebruik ik nauwelijks geheugen, alleen voor Kodi en VPN, en de vooraf geinstalleerde apps, maar die verbuiken weinign geheugen.

Wifi zit t m ook niet in. Internet werkt naar behoren, Youtube werkt wel (hoewel, hij het nu via Kodi niet doet).

Momenteel met kijken geen klachten (afgezien van de subs), uit preventie stop ik de video vroegtijdig zodat deze niet vastloopt...
 
Opensubtitles is er bij geinstalleerd, op de een of andere manier vind hij de subs niet, terwijl met vorige series/seizoenen op dezelfde addon hij dit wel kon vinden?‍♂️... Maar verder is a4k wel een goede oplossing, vind meerdere subs (bij andere streams/addons), nogmaals bedankt!

Het zit m niet in de opslag van de box. Verder gebruik ik nauwelijks geheugen, alleen voor Kodi en VPN, en de vooraf geinstalleerde apps, maar die verbuiken weinign geheugen.

Wifi zit t m ook niet in. Internet werkt naar behoren, Youtube werkt wel (hoewel, hij het nu via Kodi niet doet).

Momenteel met kijken geen klachten (afgezien van de subs), uit preventie stop ik de video vroegtijdig zodat deze niet vastloopt...
Er al eens aan gedacht om je buffergeheugen te vergroten? Dit kan ook problemen voorkomen, dit kan met een tool genaamd Areswizard, tik deze eens rechtsbovenin bij zoeken, en je vindt er genoeg over, ik meen dat @Slikt hier destijds een tutorial over heeft gemaakt.

ook kan je hier je “onderhoud” aan je box doen.

als je je box niet schoon houdt, en je laat alle thumbnails, packages en cache geheugen geïnstalleerd staan, dan loopt je box aardig vol met die troep, en kan dit de problemen die jij allemaal noemt veroorzaken.

door iedere keer onderhoud te doen na het kijken, houdt je je box schoon, en vlot.

wat tevens ook een probleemveroorzaker kan zijn is als je box te heet wordt.
Ik weet niet of de behuizing van je box van kunststof is, maar als dit zo is, dan kun je jezelf wel voorstellen, dat kunststof slecht warmte afvoert.

de oplossing daarvoor is een koeltafel te kopen, deze zijn o.a. Bij AliExpress te vinden.

ik zou eerst proberen het buffergeheugen Uit te breiden, en onderhoud uit te voeren, mocht dit niet afdoende zijn, dan kan je altijd nog een koeltafel voor ongeveer 10 euro aanschaffen ?
 
  • Like
Reacties: Roel89
...., Youtube werkt wel (hoewel, hij het nu via Kodi niet doet).
Om YouTube terug werkend te krijgen moeten we tegenwoordig een eigen api sleutel aanmaken, en in de YouTube addon invoeren.

Maar de SmartTubeNext is ook een fijn reclameloos alternatief voor YouTube's eigen app of website.
Post automatically merged:

als je je box niet schoon houdt, en je laat alle thumbnails, packages en cache geheugen geïnstalleerd staan, dan loopt je box aardig vol met die troep, en kan dit de problemen die jij allemaal noemt veroorzaken.
Ik ga ervanuit dat alle thumbnails wel weg zijn als @Roel89 kodi volledig verwijderd heeft en terug van nul is begonnen.

@Roel89, Hitte of buffergeheugen zijn inderdaad mogelijke oorzaken van je problemen.
Maar overweeg zeker ook eens Real Debrid te testen, het kost wel wat, maar als jouw haperingen bij de bron liggen en niet bij jou, kan RD dit wel oplossen
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Roel89
Om YouTube terug werkend te krijgen moeten we tegenwoordig een eigen api sleutel aanmaken, en in de YouTube addon invoeren.

Maar de SmartTubeNext is ook een fijn reclameloos alternatief voor YouTube's eigen app of website.
Post automatically merged:


Ik ga ervanuit dat alle thumbnails wel weg zijn als @Roel89 kodi volledig verwijderd heeft en terug van nul is begonnen.

@Roel89, Hitte of buffergeheugen zijn inderdaad mogelijke oorzaken van je problemen.
Maar overweeg zeker ook eens Real Debrid te testen, het kost wel wat, maar als jouw haperingen bij de bron liggen en niet bij jou, kan RD dit wel oplossen
@Roel89 hier de link naar de tutorial die overigens niet door @Slikt was gemaakt, maar door @B. web :

Post automatically merged:

Ik ga ervanuit dat alle thumbnails wel weg zijn als @Roel89 kodi volledig verwijderd heeft en terug van nul is begonnen.

dit hoeft niet, als de achtergebleven mappen van Kodi nog vol staan met troep, kan het na herinstallatie dezelfde problemen geven?
 
Welke versie van MXQ Pro 4K heb je ? (chipset, geheugen) er zijn n.l verschillende versies.
 
Welke versie van MXQ Pro 4K heb je ? (chipset, geheugen) er zijn n.l verschillende versies.
Is ook niet geheel onbelangrijk inderdaad, als het weinig geheugen heeft, en een verouderde chipset heeft, dan kan dit ook tot problemen leiden??
 
@Arjan E. ik heb AresWizard al meerdere keren geprobeerd, cache geleegd enz. maar ook tevergeefs, buffer verhogen nog niet geprobeerd.. Poging waard I guess ... ... En net als @Dominique DB zegt, ik heb alles volledig verwijderd en van nul weer begonnen, mag ik toch aannemen dat alles weg is...

Hitte en buffergeheugen vind ik echter wel vreemd, hitte vooral, omdat ik al een aantal jaren gebruik maak van deze box en in het verleden nog nooit zoveel problemen heb gehad wat betreft vastlopen e.d. iig... Maar ik stel jullie feedback zeer zeker op prijs!!
Post automatically merged:

Welke versie van MXQ Pro 4K heb je ? (chipset, geheugen) er zijn n.l verschillende versies.

Android 6.0 tv box MXQ PRO 4k ultra HD
- chipset 64 bits S905w chipset van AMLogic
- Volgens mij was het totaal 8 GB bij aanschaf (maar dat weet ik niet geheel meer zeker), wat ik nu kan zien bij "Opslag en herstel" is interne gedeelde opslag; totale ruimte; 4,1 GB
Post automatically merged:

@Roel89 hier de link naar de tutorial die overigens niet door @Slikt was gemaakt, maar door @B. web :

Post automatically merged:



dit hoeft niet, als de achtergebleven mappen van Kodi nog vol staan met troep, kan het na herinstallatie dezelfde problemen geven?

Ik kan het nogmaals proberen
 
Laatst bewerkt:
Hitte en buffergeheugen vind ik echter wel vreemd, hitte vooral, omdat ik al een aantal jaren gebruik maak van deze box en in het verleden nog nooit zoveel problemen heb gehad wat betreft vastlopen e.d. iig...

de ontwikkelingen qua grootte van de af te spelen bestanden staan ook niet stil, en zijn de afgelopen jaren ook steeds groter geworden. Waar jouw box toen je hem net had gekocht alle bestanden aan kon, kan het mogelijk zo zijn dat dit nu (wat) achterhaald is.

welk formaat probeer je af te spelen wat problemen geeft? 4K toevallig? Wat je zou kunnen proberen is om dezelfde stream eens te proberen af te spelen in een 1080P formaat, of nog beter als ie er tussen staat een 720P formaat, puur om te kijken of je dezelfde problemen ervaart.

ik probeer je box niet af te zeiken, maar onthoudt dat niet alles het eeuwige leven heeft.?

met een nieuwer en vooral groter bestand gaat je box het een stuk moeilijker hebben, waardoor ie het uiteindelijk niet kan bijbenen, en kan dan mogelijk oververhitten, of gaan haperen.

zie het als een snelweg, over de snelweg van jouw box konden destijds 1000 auto’s rijden (waarvoor jouw box ontworpen was) inmiddels zijn er tienduizenden auto’s bijgekomen (groter en zwaardere bestanden), die wil jij over diezelfde snelweg laten rijden, dat gaat ongetwijfeld lijden tot file’s.

ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel.

wij kunnen je alleen tips geven, jij bepaald uiteindelijk wat er gebeurt?
 
  • Like
Reacties: Roel89
@Arjan E. Een hele fijne uitleg dit! Enorm bedankt daar voor, zelf ben ik geen expert op dit gebeid dus zulke feedback en tips zijn meer dan welkom :)

Ik voel het ook niet als afzeiken hoor, iedereen heeft zijn of haar eigen voorkeur neem ik aan, en wat dat betreft heb je ook gelijk, het apparatuur gaat niet voor eeuwig mee ☺️

Ik denk dat ik je wel begrijp, het was een hele fijne uitleg in ieder geval.

Wat het formaat (resolutions) betreft ik gebruik 1280x720p. Heb dit al een aantal keren proberen te veranderen, maar ook zonder resultaat.

Jullie tips zijn meer dan welkom! Zelf red ik me er mee, maar tot een zekere hoogte?

Ben echter bang, dat de box zijn beste tijd heeft gehad en ik een nieuwe moet aanschaven op den duur. Ook tips daarvoor zijn van harte welkom?
 
@Arjan E. Een hele fijne uitleg dit! Enorm bedankt daar voor, zelf ben ik geen expert op dit gebeid dus zulke feedback en tips zijn meer dan welkom :)

Ik voel het ook niet als afzeiken hoor, iedereen heeft zijn of haar eigen voorkeur neem ik aan, en wat dat betreft heb je ook gelijk, het apparatuur gaat niet voor eeuwig mee ☺️

Ik denk dat ik je wel begrijp, het was een hele fijne uitleg in ieder geval.

Wat het formaat (resolutions) betreft ik gebruik 1280x720p. Heb dit al een aantal keren proberen te veranderen, maar ook zonder resultaat.

Jullie tips zijn meer dan welkom! Zelf red ik me er mee, maar tot een zekere hoogte?

Ben echter bang, dat de box zijn beste tijd heeft gehad en ik een nieuwe moet aanschaven op den duur. Ook tips daarvoor zijn van harte welkom?

ik bedoelde meer als je de stream kiest, dan staat daar het formaat bij in Kodi, de resolution waar jij het over hebt, zijn waarschijnlijk die van je tv (output)

maar we geven niet zomaar op, je hebt nog wat tips die je eerst kunt doen, en mocht niks meer helpen, dan kan je altijd nog naar een nieuwe box.?

ik ben zelf ooit begonnen met een Egreat A5, en had niks anders dan problemen zoals jij die nu hebt, ben toen overgestapt op een Nvidia Shield, die qua prijs een stukje hoger ligt, maar........één van mijn beste beslissingen ooit!

de problemen die ik had behoorde tot het verleden, en zelfs de 2017 shield krijgt nog updates.

damkzij dit prachtige forum heb ik twee jaar geleden een tweede Nvidia Shield gewonnen (2017 model) en vorig jaar hebben @Shaman en ik zelfs een 2019 model gewonnen, die nog een tandje beter is.

er zijn mensen die de Shield wat minder vinden qua IPTV (ik weet het niet, ik heb geen IPTV), maar jij gebruikt hem ook alleen voor YouTube en Kodi, dus zou dat een prima keuze zijn, echter: het prijskaartje, ik kan niet in jouw portemonnee kijken, en weet ook niet of je bereid bent dit er voor te willen betalen.

ik bedoel ruim 219 euro blijft toch best een behoorlijke uitgave.

er is ook een “tube” versie van de Shield, hier heb ik echter geen ervaring mee:

 
ik bedoelde meer als je de stream kiest, dan staat daar het formaat bij in Kodi, de resolution waar jij het over hebt, zijn waarschijnlijk die van je tv (output)

maar we geven niet zomaar op, je hebt nog wat tips die je eerst kunt doen, en mocht niks meer helpen, dan kan je altijd nog naar een nieuwe box.?

ik ben zelf ooit begonnen met een Egreat A5, en had niks anders dan problemen zoals jij die nu hebt, ben toen overgestapt op een Nvidia Shield, die qua prijs een stukje hoger ligt, maar........één van mijn beste beslissingen ooit!

de problemen die ik had behoorde tot het verleden, en zelfs de 2017 shield krijgt nog updates.

damkzij dit prachtige forum heb ik twee jaar geleden een tweede Nvidia Shield gewonnen (2017 model) en vorig jaar hebben @Shaman en ik zelfs een 2019 model gewonnen, die nog een tandje beter is.

er zijn mensen die de Shield wat minder vinden qua IPTV (ik weet het niet, ik heb geen IPTV), maar jij gebruikt hem ook alleen voor YouTube en Kodi, dus zou dat een prima keuze zijn, echter: het prijskaartje, ik kan niet in jouw portemonnee kijken, en weet ook niet of je bereid bent dit er voor te willen betalen.

ik bedoel ruim 219 euro blijft toch best een behoorlijke uitgave.

er is ook een “tube” versie van de Shield, hier heb ik echter geen ervaring mee:

Oh, oeps verkeerd begrepen?... Ga ik dan nog even bekijken wat formaat betreft

Zeker niet! Aanhouder wint, haha. Ik blijf het proberen met jullie nuttige ervaren tips, tot die tijd kijk ik al wel vast rond?

De Nvidia Shield hoor ik vaker postieve dingen over! Mocht ik zover zijn, dan houd ik deze zeker in mijn achterhoofd. Qua financien; ik vind het een mooie investering aangezien ik redelijk vaak gebruik maak van Kodi e.d. Dat zal geen probleem zijn :)

Heb voor nu de Areswizard weer er opgezet; Cache, thumbnails en packages geleegd en het buffervermogen iets verhoogd. Ik ben benieuw of het resultaar heeft ...
 
Je kan op je box android tv installeren denk ik,

Heeft verder niets met je problemen te maken, maar is misschien leuk om eens mee te spelen
 
Oh, oeps verkeerd begrepen?... Ga ik dan nog even bekijken wat formaat betreft

Zeker niet! Aanhouder wint, haha. Ik blijf het proberen met jullie nuttige ervaren tips, tot die tijd kijk ik al wel vast rond?

De Nvidia Shield hoor ik vaker postieve dingen over! Mocht ik zover zijn, dan houd ik deze zeker in mijn achterhoofd. Qua financien; ik vind het een mooie investering aangezien ik redelijk vaak gebruik maak van Kodi e.d. Dat zal geen probleem zijn :)

Heb voor nu de Areswizard weer er opgezet; Cache, thumbnails en packages geleegd en het buffervermogen iets verhoogd. Ik ben benieuw of het resultaar heeft ...
Zo denk ik er ook over.

met dat onderhoud is er ook nog een vierde optie, er staan namen van 6 addons o.a. SALTS, deze kun je selecteren, er zal dan een groen lampje op lichten, selecteer alle 6, en je ziet bovenin hoeveel er nog aan geheugen vrij komt.

voor het vergroten van je buffergeheugen verwijs ik je naar de tutorial waarvan ik de link een aantal Posts eerder heb geplaatst.

succes??
 
  • Like
Reacties: Roel89
Android 6.0 tv box MXQ PRO 4k ultra HD
- chipset 64 bits S905w chipset van AMLogic
- Volgens mij was het totaal 8 GB bij aanschaf (maar dat weet ik niet geheel meer zeker), wat ik nu kan zien bij "Opslag en herstel" is interne gedeelde opslag; totale ruimte; 4,1 GB
Post automatically merged:
Dat is wat ik al dacht, is een 1GB intern versie, die heeft 8GB extern geheugen. Dat is echt veel te laag voor wat Kodi nu gebruikt, en al helemaal als er ook nog Android op draait. Als je per see deze wil blijven gebruiken is een optie om Coreelec te installeren, dat is een Linux bestuurd Kodi only systeem, wellicht dathet dan nog een beetje draait, maar het beste zou zijn een snellere box te bestellen met meer intern geheugen. Dan kan je weer jaren voorruit.