Aankoop advies nieuwe tv

Staffjunk

Donateur
28 mrt 2016
63
28
16
46
hallo mede kodifanaten
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv
Nu wilde ik een aan jullie vragen wat jullie ervaringen zijn met tv's kwa prijs en beeldkwaliteit ?
Hoef geen 3D erop hoef ook geen megagroot scherm te zijn maar ook niet te klein :) wel natuurlijk een zo zuiver mogelijk beeld
Gewoon een middelmaat zeg maar
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en eventuele aankooptips aangezien hier toch wel de meeste ervaring deskundige aanwezig zijn
Mvg staffjunk
 
Heb je ongeveer een budget?
Ik zal sowieso niet extra betalen voor 3D want je gebruikt het echt amper. Verder is 4K wel echt een must, Full HD televisies zijn nu allemaal in de uitverkoop maar houd rekening met de toekomst => 4K! (Met HDR)

Verder ben ik een Samsung fan boy qua tv's.
Ongeveer een budget is handig want er zit namelijk veel verschil tussen.

Zit je dus (als je 4K neemt) aan 600 euro te denken of vind je 1000 + ook goed voor een beest van een tv?
 
Heb je ongeveer een budget?
Ik zal sowieso niet extra betalen voor 3D want je gebruikt het echt amper. Verder is 4K wel echt een must, Full HD televisies zijn nu allemaal in de uitverkoop maar houd rekening met de toekomst => 4K! (Met HDR)

Verder ben ik een Samsung fan boy qua tv's.
Ongeveer een budget is handig want er zit namelijk veel verschil tussen.

Zit je dus (als je 4K neemt) aan 600 euro te denken of vind je 1000 + ook goed voor een beest van een tv?
Ja zowiezo 4K en 3D gebruik ik idd niet en budget ligt een beetje eraan maar idd zo tussen 600 en 1500 ongeveer ik wil inderdaad wel een tijdje er mee doen dus liefs zo veel mogelijk beeldkwaliteit ben ook wel benieuwd na curved ervaringen scheelt dat veel ?
 
Zelfs met 4k loop je achter de feiten aan


vWat is 8K Ultra HD (UHD)? We zijn nog maar net gewend aan en de enorme vooruitgang in beeldkwaliteit of de volgende ontwikkeling dient zich alweer aan. De opvolger noemt men 8K Ultra HD en biedt ons als consument nog veel beter, scherper en helderder beeld. 8K wordt ook wel Hi-vision genoemd en meer over deze beeldtechniek lees je hier op
 
Zelfs met 4k loop je achter de feiten aan


vWat is 8K Ultra HD (UHD)? We zijn nog maar net gewend aan en de enorme vooruitgang in beeldkwaliteit of de volgende ontwikkeling dient zich alweer aan. De opvolger noemt men 8K Ultra HD en biedt ons als consument nog veel beter, scherper en helderder beeld. 8K wordt ook wel Hi-vision genoemd en meer over deze beeldtechniek lees je hier op
8K... Tja.... 4K zal eerst als uitzendingsnorm gekozen worden, en zelfs dat gaat nog wat jaren duren.. 8K staat ook nog in de ontwikkeling fase, ik heb namelijk nog geen enkele serie of film in 8K gezien, al wel in 4K. Bovendien wordt 8K alleen aantrekkelijk als je een tv van 100 inch hebt.
 
Misschien ook aan te raden is een tv met Android TV te kopen? Of is dit bagger functionaliteit? Want ik wilde dat wel gaan doen bij mijn nieuwe tv zodat de mediabox eruit kan :)
Ik had deze op het oog:
Is dat misschien wat?
 
Neem ook eens een kijkje bij LG OLED tv's
De prijzen gaan de komende tijd zakken.
Zit je wel aan de top van je budget, maar is ook een aankoop waar je jaren mee gaat doen.
 
  • Like
Reacties: Lex
Je hebt 4k tv's en je hebt 4k .
Zie het als ready hd en full hd . De eerste 4k tv's lopen nu al achter als je klaar wilt zijn voor de toekomst en later een uhd player wilt aansluiten moet je tv toch aan een paar dingen voldoen. Hdr , hdmi 2.x , HDCP2.2
Als de tv Ultra HD Premium gecertificeerd is , zit je zeker goed. het android gedeelte is wat anders , een tv krijgt een x aantal jaren updates en dan is het gedaan dus als je tv binnen een x aantal jaren android 9 moet hebben om kodi 10 te kunnen gebruiken omdat exodus of een andere addon te gebruiken heb je pech . Dit is een voorbeeld je weet op voorhand niet wat er gaat gebeuren. Maar voor de eerste jaren gaat het gewoon allemaal werken . 2 jaar geleden hadden iedereen android 4.4 android boxen en nu moet je al minstens 5 hebben voor kodi en bepaalde addons .
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Neem ook eens een kijkje bij LG OLED tv's
De prijzen gaan de komende tijd zakken.
Zit je wel aan de top van je budget, maar is ook een aankoop waar je jaren mee gaat doen.
Iemand met verstand van zaken haha
Er is momenteel maar 1 tv die aardig binnen je butget blijft, en met stip op nummer een staat .


Ga daar naar Discussie&vragen en vervolgens prijs-discussie Oled
Trek er een kwartiertje voor uit om je daar goed in te lezen,pak vervolgens je telefoon .... en je hebt een paar honderd euro verdient :) in dit geval zelfs 400 ter opzichte van de keten met de kreet :ik ben toch niet gek.
 
  • Like
Reacties: Hanska
Zie het als ready hd en full hd . De eerste 4k tv's lopen nu al achter als je klaar wilt zijn voor de toekomst en later een uhd player wilt aansluiten moet je tv toch aan een paar dingen voldoen. Hdr , hdmi 2.x , HDCP2.2
Als de tv Ultra HD Premium gecertificeerd is , zit je zeker goed.
Tja... zo dachten ze jaren terug ook over Full HD . Zo blijf je aan de gang he. Als je nu kiest voor 'Ultra HD Premium gecertificeerd' , wordt binnen enkele jaren wel weer iets uitgevonden door de fabrikanten wat weer mooier en beter is en 'klaar voor de toekomst'. Fabrikanten willen elk jaar verbeteren, en zullen dus elk jaar weer komen met iets nieuws. Soms is het een kleine verbetering, maar dan zeggen ze: ja, maar volgend jaar hebben we maarliefst 8K ! (bij wijze van)

Wat ik hiermee wil zeggen is: je kan wel blijven twijfelen en wachten op de aankoop van een product, maar als je dat doet dan kan je nooit iets kopen. Constant worden producten verbeterd. Het gaat er meer om: waar ben je zelf tevreden over, en hoeveel geld wil je uitgeven. En hoelang wil je de tv houden ?
Je kan er ook nog voor kiezen om de tv na een jaar te verkopen en weer iets anders te kopen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het met je eens dat je op dit moment zo'n tv wilt hebben. Maar over een paar jaar zeggen we ook dat die achter lopen ;)
 
  • Like
Reacties: Spinix
Tja... zo dachten ze jaren terug ook over Full HD . Zo blijf je aan de gang he. Als je nu kiest voor 'Ultra HD Premium gecertificeerd' , wordt binnen enkele jaren wel weer iets uitgevonden door de fabrikanten wat weer mooier en beter is en 'klaar voor de toekomst'. Fabrikanten willen elk jaar verbeteren, en zullen dus elk jaar weer komen met iets nieuws. Soms is het een kleine verbetering, maar dan zeggen ze: ja, maar volgend jaar hebben we maarliefst 8K ! (bij wijze van)

Wat ik hiermee wil zeggen is: je kan wel blijven twijfelen en wachten op de aankoop van een product, maar als je dat doet dan kan je nooit iets kopen. Constant worden producten verbeterd. Het gaat er meer om: waar ben je zelf tevreden over, en hoeveel geld wil je uitgeven. En hoelang wil je de tv houden ?
Je kan er ook nog voor kiezen om de tv na een jaar te verkopen en weer iets anders te kopen.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben het met je eens dat je op dit moment zo'n tv wilt hebben. Maar over een paar jaar zeggen we ook dat die achter lopen ;)
Ja dat klopt ieder jaar komen nieuwe dingen uit . Maar als je een tv koopt die
Ultra HD Premium gecertificeerd is ben je toch zeker dat je er een uhd player op kunt afspelen. En misschien is het de bedoeling om er ooit 4k rips mee te kijken en daar bedoel ik een 1 op 1 rip , niet wat er nu op internet staat . Die rips kan je met iedere tv afspelen . En de vraag is een tv met zo veel mogelijk beeldkwaliteit.
Houw gewoon in je achterhoofd als je een tv gaat kopen en hij deze dingen heeft dat je goed zit .
Als je een winkel binnen stapt zoals mm en vraagt naar een 4k tv moet je gewoon kijken dat ze geen oude tv's verkopen waar ze vanaf willen misschien krijgen die tv's al geen updates meer enzo.... .
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Dit is volgens mij een prima TV;

En over inbranden van Oled heb ik nog niet gehoord, ook LG ontkent dat, dus garantie!
 
Dit is volgens mij een prima TV;

En over inbranden van Oled heb ik nog niet gehoord, ook LG ontkent dat, dus garantie!
Klopt Tom ,dit is een 2016 model waar de laatste momenteel van de band rollen en met hoge kortingen weg gaan.
De opvolger de C7 ligt inmiddels ook al in de winkel
 
Ok, ik heb al ruim 5 jaar een Toshiba 46YL875, deze heeft nog prachtig beeld, maar 1080p en slechte webOS.
Maar wacht nog maar even met een nieuwe, de ontwikkelingen gaan nu zo snel.