Aanpassen Startscherm Media

Topi

Forumlid
20 feb 2019
6
1
6
79
Beste mensen,

Ik ben net begonnen met Kodi Leia (op Windows 10). Het ziet er goed uit, met heel veel mogelijkheden.
Ik heb echter een probleem waar ik niet uit kom:
In het startscherm Media wil ik behalve "Speelfilms" enz. ook nog de opties Kinderfilms en Muziefilms opnemen.
Dat lukt me echter niet, ook niet met de add on "library Node Editor".
Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • Kodi.PNG
    Kodi.PNG
    176,5 KB · Weergaven: 6
Dan moet je een andere skin gebruiken , deze kun je in kodi zelf downloaden . Bij sommige skins kun je het homescreen aanpassen
 
Wat je kunt doen is de kinderfilms te taggen met bv. de tag kinderfilms. En die voeg je dan toe aan het hoofdmenu item Favorieten. Dan staan ze weliswaar niet als een item in het hoofdmenu maar ze zijn dan wel gegroepeerd en makkelijk toegankelijk. Misschien heb je hier iets aan.
 
Wat je kunt doen is de kinderfilms te taggen met bv. de tag kinderfilms. En die voeg je dan toe aan het hoofdmenu item Favorieten. Dan staan ze weliswaar niet als een item in het hoofdmenu maar ze zijn dan wel gegroepeerd en makkelijk toegankelijk. Misschien heb je hier iets aan.

Bedankt voor je idee; het lijkt me wel wat. Echter, hoe voeg ik een tag toe aan een movie? (bij mp3-bestanden kan ik dat wel maar niet bij films)
 
Bedankt voor je idee; het lijkt me wel wat. Echter, hoe voeg ik een tag toe aan een movie? (bij mp3-bestanden kan ik dat wel maar niet bij films)

Ik zal een poging wagen. Ingewikkeld is het niet. Ik ga ervan uit dat het Estuary skin geactiveerd hebt. Ga daarin naar video's. Daar zie je aan de rechterkant onder categorieën een map met speelfilms (zo heet die map bij mij). Klik daarop.Er verschijnt dan een lijst met de woorden genre, titel, jaren etc etc. Onderaan staat label. (dat is wat ik bedoel met tag). Klik daarop en er verschijnt een nieuw blad waarin je een nieuw label kunt aanmaken. Klik daarop en geef dat nieuwe label een naam, bv. kinderfilms. Als je dat hebt gedaan en de naam hebt bevestigd, verschijnt een lijst met alle films die in je bibliotheek staan. Selecteer de film waaraan je het label wil toepassen en ga naar rechts en klik ok.Dan kom je weer op de pagina waar je de labelnaam terugziet. Ga daarop staan en roep het context menu op. Kies aan bladwijzers toevoegen. Ga daarna terug naar het hoofdmenu en in Bladwijzers zul je het label kinderfilms aantreffen en als je daarop klikt zie je de gelabelde films.
Als je nog een film wilt toevoegen ga je weer naar je label toe, roep het context menu op en ga naar beneden waar je Beheren ziet staan. Er verschijnt een nieuw menu met de optie Toevoegen speelfilm. En doe dan precies hetzelfde.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.