Ad blocker

Mondriaan

Forumlid
18 jun 2017
15
3
6
56
Ik gebruik normaal een ad blocker maar ben op zicht best bereid om deze op sommige sites uit te zetten maar als ik op deze site (en veel meerdere) gaat mn cpu voortdurend naar de 100% toe, is hier een oplossing voor want er kan wel steeds een irritante balk op elke pagina aangezet worden maar zorg er dan voor dat de reclame minder cpu gebruikt.
Bvd, Mondriaan
 
Ik moet ook toegeven dat 3 verschillende geanimeerde advertenties veelal ervoor zorgen dat mijn laptop's ventilator even serieus aanzwaait; maar na het laden wel weer terug zakt naar normaal.

Wel is er een dieper probleem mocht CPU load 100% blijven zelfs na het laden van advertenties. (Update dan Flash/Java/etc!)
You must be registered for see images
 
Oke ik kan het best begrijpen dat de site reclame gebruikt maar het is zomer en mn pc-tje kan slecht tegen warmte en ik kan deze snel uitzetten omdat er niet genoeg frisse lucht is, mn laptops kunnen er beter tegen maar als ik bv met Calibre bezig ben (boekmanager) dan is het echt merkbaar.
 
Beste Mondriaan,

Zelfs met temperaturen van circa 30 graden zou een PC toch nooit zo ver moeten komen dat een PC niet meer draaien kan.
Goud advies:

1. Haal een buisje perslucht bij de Action bijvoorbeeld. (Stofzuiger = Statische lucht = Slecht)
2. Koppel de PC los.
3. Houdt de aan-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt. (Haalt overgebleven stroom eruit.)
4. Raak even een ongelakt stuk leiding van een radiator in huis aan. (Verwijdert statische elementen van uzelf)
5. Verwijder het zijpaneel van uw PC. (2-3 Kruiskop schroeven meestal)
6. Vervolgens met een potlood of vergelijks even de ventilatoren stilhouden. (Snel draaien levert ongewenst stroom.)
7. Vervolgens met het buisje perslucht RECHTOP even de boel goed doorblazen. (Recht op voorkomt ongewenst vormen van koud vocht)

Tip: Is het lang geleden, rookt u of heeft u huisdieren? Doe het geheel even buiten.
Tip: Probeer dit process zoveel mogelijk voor al uw overige elektrische apparatuur, met name die zijn voorzien van een ventilator zoals ik laatst mijn Ziggo kastje.
Tip: Bij echte nood, kunt u eventueel een fietspomp of voetpomp voor een opblaasbed bijvoorbeeld gebruiken voor het hard blazen van lucht - maar dit maakt het geheel aanzienlijk lastiger.

Zo heeft u nog lang plezier van uw dure elektronica!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske
Beste Mondriaan,

Zelfs met temperaturen van circa 30 graden zou een PC toch nooit zo ver moeten komen dat een PC niet meer draaien kan.
Goud advies:

1. Haal een buisje perslucht bij de Action bijvoorbeeld. (Stofzuiger = Statische lucht = Slecht)
2. Koppel de PC los.
3. Houdt de aan-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt. (Haalt overgebleven stroom eruit.)
4. Raak even een ongelakt stuk leiding van een radiator in huis aan. (Verwijdert statische elementen van uzelf)
5. Verwijder het zijpaneel van uw PC. (2-3 Kruiskop schroeven meestal)
6. Vervolgens met een potlood of vergelijks even de ventilatoren stilhouden. (Snel draaien levert ongewenst stroom.)
7. Vervolgens met het buisje perslucht RECHTOP even de boel goed doorblazen. (Recht op voorkomt ongewenst vormen van koud vocht)

Tip: Is het lang geleden, rookt u of heeft u huisdieren? Doe het geheel even buiten.
Tip: Probeer dit process zoveel mogelijk voor al uw overige elektrische apparatuur, met name die zijn voorzien van een ventilator zoals ik laatst mijn Ziggo kastje.
Tip: Bij echte nood, kunt u eventueel een fietspomp of voetpomp voor een opblaasbed bijvoorbeeld gebruiken voor het hard blazen van lucht - maar dit maakt het geheel aanzienlijk lastiger.

Zo heeft u nog lang plezier van uw dure elektronica!
Of je laat je kinderen met een krant of iets dergelijks ri pc wapperen.
Werkt prima als je pc te heet wordt van al die reclame.:sarc:
 
  • Like
Reacties: DaRRaX
Ha @Mondriaan, dit is niet goed als jouw pc zo snel warm wordt van die paar advertenties. Wat ik je kan aanraden:
- Maak je pc schoon (ook van binnen)
- Update je drivers en browser
- Herinstalleer je Windows eventueel opnieuw zodat je pc met een 'frisse' start kan beginnen.

Ik snap dat advertenties niet altijd leuk zijn. Ik zelf vind ze niet irritant op deze site en bovendien moet ik wel zo'n melding plaatsen aangezien 65% van de bezoekers een adblocker heeft.