Advies gevraagd bij aankoop box

SannvD

Forumlid
21 mrt 2017
6
6
6
33
Hallo allemaal,
Een aantal jaar geleden heb ik een dit is tv box gekocht. Ik vond de box ideaal, maar de raspberri pi was mij echt te traag. Ik wil nu graag weer een nieuwe box kopen maar kom hier niet uit.

Ik zie de voorgeprogrammeerde boxen van dit is TV, maar ik begrijp dat de add-on zelf gemakkelijk te installeren is. Ook ben ik via bol etc. diverse voorgeprogrammeerde boxen tegen gekomen. Voornamelijk zie ik android boxen en hier focus ik mij ook op, maar sta open voor andere systemen. Zoals ik de handleidingen bekijk vermoed ik dat ik zelf wel alles kan installeren. Wat zouden jullie aanraden; een voorgeprogrammeerde box voor een beginner, of toch niet? Dan de belangrijkste vraag... er zijn zo ontzettend veel boxen dat ik door de bomen de weg niet meer zie. Ik wil eigenlijk voornamelijk films kunnen kijken (waarschijnlijk met dit is tv add-on) in goede kwaliteit en de box moet mooi snel doorlopen. Wat zou een goed instapmodel kunnen zijn? Ik kijk zelf nu naar diverse boxen tot maximaal 100 euro...

Alvast bedankt!
 
Ik zelf heb de met Android TV (Goedkope Android boxen hebben geen Android TV maar een tablet Android, deze werkt niet zo fijn als Android TV) :)
Super mooi design, werkt snel & goede hardware.

Hij is nu in de aanbieding bij Gearbest.com dus als je snel bent :)
Ik heb hem ook gereviewd: https://kodi-forum.nl/threads/review-xiaomi-4k-mi-box.2134/
 
Bedankt voor de info, had de review ook al bekeken en lijkt me een fijne box! Nadeel is voor mij alleen de wifi en het missen van een LAN poort. Die is zonder router maar met het uitkiezen van de beste kanalen op 2,4 (geen 5 ondersteuning) hier thuis zeer beperkt. Ben dan ook bang dat de streams niet heel prettig zullen zijn om naar te kijken. Dus voor mij een box met LAN, of misschien toch maar eens kijken naar een goede router gezien het toch al een grote ergernis is... :kopstoot:
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Bedankt voor de info, had de review ook al bekeken en lijkt me een fijne box! Nadeel is voor mij alleen de wifi en het missen van een LAN poort. Die is zonder router maar met het uitkiezen van de beste kanalen op 2,4 (geen 5 ondersteuning) hier thuis zeer beperkt. Ben dan ook bang dat de streams niet heel prettig zullen zijn om naar te kijken. Dus voor mij een box met LAN, of misschien toch maar eens kijken naar een goede router gezien het toch al een grote ergernis is... :kopstoot:
Bij de action heb je voor 5 euro een USB naar LAN kabel. Mocht je graag via de LAN willen.
 
Nog bedankt voor de info en ik heb de box besteld, ik ben benieuwd!

Wifi blijkt toch het probleem niet, lijkt een probleem in het modem of bekabeling te zitten. Dus genoeg tijd om mee te prutsen tot de box komt. Mocht het opgelost zijn en de wifi toch niet genoeg zijn dan ga ik zeker even zo'n usb naar lan stukje halen!
 
  • Like
Reacties: Spinix
Nog bedankt voor de info en ik heb de box besteld, ik ben benieuwd!

Wifi blijkt toch het probleem niet, lijkt een probleem in het modem of bekabeling te zitten. Dus genoeg tijd om mee te prutsen tot de box komt. Mocht het opgelost zijn en de wifi toch niet genoeg zijn dan ga ik zeker even zo'n usb naar lan stukje halen!
Hou je ons op de hoogte als je uitgeprutst bent, en wat het uiteindelijke resultaat dan is?
 
Dat wist ik niet, waarom is dat dan ?
Nou, de meeste boxen zijn maar tot 100 mbit en wat zou jij willen streamen of downloaden wat meer dan 12 mb per seconden nodig heeft? Meeste internet verbindingen zijn niet eens zo snel.

@SannevD houd je ons op de hoogte?
 
  • Like
Reacties: spooks en Plenkske
Nou, de meeste boxen zijn maar tot 100 mbit en wat zou jij willen streamen of downloaden wat meer dan 12 mb per seconden nodig heeft? Meeste internet verbindingen zijn niet eens zo snel.

@SannevD houd je ons op de hoogte?
Ik dacht altijd sneller is beter hahha
 
Nou, de meeste boxen zijn maar tot 100 mbit en wat zou jij willen streamen of downloaden wat meer dan 12 mb per seconden nodig heeft? Meeste internet verbindingen zijn niet eens zo snel.

@SannevD houd je ons op de hoogte?
Ikzelf eerlijk gezegd wel haha. Soms stream ik wat geripte UHD blurays die soms over de 100Mbit/s qua bitrate heen gaan.
Maar je hebt gelijk als je het over Exodus, SALTS of andere streaming add-ons hebt. Google Video (gvideo) heeft maar een bitrate van 5Mbit/s op hun streams, en RD streams max. 15Mbit/s en heel soms heb je een 25-30GB bestand, dan zit je op een bitrate van 25Mbit/s.
Sommige 4k films hebben een bitrate van 50-70Mbit/s, dat haalt ie net zonder bufferen op mijn oude Android Box met een RJ45 10/100 interface.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Nou, de meeste boxen zijn maar tot 100 mbit en wat zou jij willen streamen of downloaden wat meer dan 12 mb per seconden nodig heeft? Meeste internet verbindingen zijn niet eens zo snel.

@SannevD houd je ons op de hoogte?



Doe ik zeker! Nu eerst afwachten tot ie binnen komt... zal vast nog een tijdje duren. Maar laat zeker wat horen als ik hem heb!
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Ikzelf eerlijk gezegd wel haha. Soms stream ik wat geripte UHD blurays die soms over de 100Mbit/s qua bitrate heen gaan.
Maar je hebt gelijk als je het over Exodus, SALTS of andere streaming add-ons hebt. Google Video (gvideo) heeft maar een bitrate van 5Mbit/s op hun streams, en RD streams max. 15Mbit/s en heel soms heb je een 25-30GB bestand, dan zit je op een bitrate van 25Mbit/s.
Sommige 4k films hebben een bitrate van 50-70Mbit/s, dat haalt ie net zonder bufferen op mijn oude Android Box met een RJ45 10/100 interface.
Ik kijk amper films maar was nu wel even nieuwsgierig. Ik zag inderdaad met RealDebrid in Exodus films van 18 gb groot staan. Punt is ik ben heel simpel dan zet ik hem 10 seconden op pauze en heeft die genoeg gebufferd meestal.

Doe ik zeker! Nu eerst afwachten tot ie binnen komt... zal vast nog een tijdje duren. Maar laat zeker wat horen als ik hem heb!
Ik ben heel benieuwd! Sterkte met het afwachten..

You must be registered for see images attach
 
Voor een paar euro extra sneller laten verschepen. Dus de box komt vandaag al. heel blij mee, kan ik er morgen lekker mee gaan prutsen! Ben wel heel benieuwd. Ik moet zeggen ik doe dit overigens nooit weer zo, volgende keer langer wachten want nu een berg aan administratieve kosten. Ook een mega bedrag aan BTW, dik 30 euro.. maar dat nog maar even uitzoeken en anders pech... als we maar een mooi apparaatje hebben.

Hier een korte update, mijn eerste bevindingen... Snelle levering van Netgear en nu na een week de speler al binnen. Box geïnstalleerd ondanks dat ik dit pas morgen zou doen maar was te nieuwsgierig.. Mooie interface en gebruiksvriendelijk. Kodi en exodus makkelijk geïnstalleerd en daarnaast de ondertiteling er onder gezet. Alles loopt heerlijk snel door ondanks dat hij alleen via de wifi loopt nu.. Ik ben nog opzoek of op een of andere manier de voice bediening ook in te stellen is binnen kodi, maar daar kom ik vast nog wel achter. Moet wel zeggen dat het ideaal is binnen youtube... het scheelt een hoop tikken en de afstandsbediening heeft goed door wat je zegt. krijg direct de artiest of het nummer te zien wat ik bedoel dus gaat mooi snel! Vriend en ik zijn er alleen al wel achter dat Muse niet op te zoeken is met de voice control. Er komt iedere keer muis of muziek uit, hoe we het ook uitspreken :vraag:. Verder werkt het tot nu toe in elk geval top!
 
Voice control is nog niet in kodi. In Spmc daarintegen wel. maar daar kan je alleen info mee opzoeken.
niet dat je daadwerkelijk ook iets afspelen kan. Misschien komt dat nog in de toekomst.
In ieder geval veel kijk plezier :dans:
 
Aaaah oke, bedankt voor de info. Ga ik ook niet voor niks zoeken haha. Maar gaat goed komen, mooie box voor wat ik tot nu toe zie!