Aeon MQ 7 for Kodi v18 "Leia" werkend krijgen ?

Gozah

Forumlid
3 dec 2017
18
7
6
51
Om te beginnen, ik ben een leek op het gebied van kodi, add-ons en dergelijke.
Mijn tv box draait op Kodi 18 en ik heb de laatste versie van Aeron MQ 7 ( V1.0.1.4 )

Ik gebruik de tv box alleen voor series, films en Youtube.
Tot vandaag keek ik via 13 Clowns samen met RD, wat prima werkte.

Vandaag kwam ik een topic tegen over Aeon MQ7, wat mij mooi en makkelijk leek.
Ik heb het geinstalleerd op mijn tv box, maar echt werken doet het niet.

Naief als ik ben, dacht ik dat het gelijk zou werken, maar helaas.

Voorbeeld:
Ik klik op TV Shows en teksten verdwijnen van het beeld en er komt links een grijs vak ( foto 2 )
Ik klik weer en er komt rechts bovenin een keuze menu ( foto 3 )
Klik ik dan op bv titels, krijg ik een ander scherm met weer links een grijs vlak. ( foto 4 )
En dan houd het op ....

Iets gaat dus niet goed, maar als leek die ik ben, ik heb geen idee wat.

Is er iets simpels wat ik over het hoofd zie, of is dit gewoon te lastig voor me ?
Of beter nog, is er een soort stappenplan te vinden die ik kan volgen om het werkend te krijgen ?

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
 
Laatst bewerkt:
@JoopL , deze skin heeft nogal wat voeten in aarde om alles op de achtergrond werkend te krijgen, er moeten verschillende dingen binnen bepaalde afhankelijkheden en addons geïnstalleerd worden, ook moeten er extra addons worden toegevoegd (o.a artwork beef) en ingesteld worden.

Heb jij hem volledig werkend?

Ik heb moeite met clearart, discart en logo’s werkend te krijgen.

Als jij hem helemaal werkend hebt, zou jij misschien eens een tutorial hiervoor kunnen maken?

Ik denk dat je een hoop mensen (waaronder ikzelf) blij zal maken.
 
Eind februari, begin maart zal MQ8 gereed zijn en in de officiele Kodi repo komen. Daar werkt clearart, discart en logo’s enzo gewoon uit de box. (hier bij mij althans wel.) Als je niet kan wachten kan je ook een donatie doen, dan krijg je alle beta versies. Ik denk niet dat het echt zinvol is om nog veel tijd in MQ7 te stoppen, nu MQ8 bijna klaar is..
 
Eind februari, begin maart zal MQ8 gereed zijn en in de officiele Kodi repo komen. Daar werkt clearart, discart en logo’s enzo gewoon uit de box. (hier bij mij althans wel.) Als je niet kan wachten kan je ook een donatie doen, dan krijg je alle beta versies. Ik denk niet dat het echt zinvol is om nog veel tijd in MQ7 te stoppen, nu MQ8 bijna klaar is..

Heeft die ook de bewuste kodiflix view?
 
Jep, precies die? ziet er erg netjes uit, zou die graag willen gebruiken, maar zoals eerder gezegd heb moeite om de clearart, discart en logo’s werkend te krijgen?
 
@JoopL , deze skin heeft nogal wat voeten in aarde om alles op de achtergrond werkend te krijgen, er moeten verschillende dingen binnen bepaalde afhankelijkheden en addons geïnstalleerd worden, ook moeten er extra addons worden toegevoegd (o.a artwork beef) en ingesteld worden.

Heb jij hem volledig werkend?

Ik heb moeite met clearart, discart en logo’s werkend te krijgen.

Als jij hem helemaal werkend hebt, zou jij misschien eens een tutorial hiervoor kunnen maken?

Ik denk dat je een hoop mensen (waaronder ikzelf) blij zal maken.

Bij mij werkt het goed met uitzondering van het feit dat ik na het bekijken van een film of tv serie geen beoordeling kan geven. Omdat het info scherm niet meer zichtbaar is maar volgens mij is dat een Kodi ding en heeft niet veel te maken met een skin.

Bij het configureren van de skin zijn de flexible widgets belangrijk. Als je in het hoofdmenu van Kodi bent en je staat bijvoorbeeld op tv shows (zonder te openen) kun je op pijltje omhoog klikken (soms 2x) en dan kom je in dat flexible widgets menu. Daar zie je heel wat opties om je menu aan te passen.
Dan is er een tweede optie. Als je tvshows in het hoofdmenu hebt geopend en je klinkt op de pijl naar links opent er een ander configuratiemenu. Hier kun je bv. aangeven dat je bekeken series of afleveringen wilt verbergen. En nog veel meer.
Een derde optie is het forum van Kodi Brasil. Daar zit de ontwerper van die Aeon skins (Marcos) en de beheerder Wanilton weet heel veel van Kodi en skins. Het is weliswaar in de Portugese taal (hoewel er ook veel Engels gebruikt wordt) maar je kunt je vraag ook in het Engels stellen. Dan krijg je ook antwoord in het Engels (soms een beetje krom).

Verder ben ik het wel met @NoNo . Aeon MQ8 komt er aan en misschien is het verstandig daarop te wachten. Via het forum van Kodi Brasil kun je er een voorproefje van zien. Ziet er gelikt uit.

Ik hoop dat dit een beetje helpt.
 
Ja ik ga wachten totdat die er is, hopelijk installeert de mq8 alle programma’s die nodig zijn, want ik krijg het nu gewoon niet voor elkaar. Ben dan ook maar begonnen met een schone install, en terug gegaan naar 17.6, omdat mijn favo skin in 18 ontbrak, en de gemodificeerde alles traag liet opstarten en afsluiten?
 
hopelijk installeert de mq8 alle programma’s die nodig zijn,

Ik heb net MQ8 RC3 erop gezet, en loopt zo veel beter dan MQ7.
Ja, alles wat nodig is wordt geïnstalleerd om het moment dat het nodig is.

Discart, logos, artistbio, vergelijkbare artisten, de hele rataplan, wordt automatische opgehaald.