Aeon MQ8 skin beschikbaar

Als je de widgets krijgt, dan nog 1 maal omhoog drukken, en je zal zien dat je de view kan aanpassen, geef het een kans, het is een hele mooie skin
hahah .... Top man, indeed na nog een keer klikken kon ik ze ook zien. Ik ga er op jouw advies dan toch gewoon een tijdje mee stoeien. Want mooi is ie :)

Ik heb in de gebeurtenissen de video's staan die hij niet kon vinden en toevoegen aan de Bibliotheek. Ergens anders weet ik ze niet te vinden. Komen ook niet in de bibliotheek dus het aantal loopt op als ik er af en toe niet een aantal uit haal.

Weet jij of je ook kunt instellen dat hij niet een ondertitel moet zoeken op de bestandsnaam maar op de map ? ik werk namelijk met mappen op mijn NAS.

In ieder geval bedankt, ik waardeer je hulp en bemoedigenden woordjes :)
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
hahah .... Top man, indeed na nog een keer klikken kon ik ze ook zien. Ik ga er op jouw advies dan toch gewoon een tijdje mee stoeien. Want mooi is ie :)

Ik heb in de gebeurtenissen de video's staan die hij niet kon vinden en toevoegen aan de Bibliotheek. Ergens anders weet ik ze niet te vinden. Komen ook niet in de bibliotheek dus het aantal loopt op als ik er af en toe niet een aantal uit haal.

Weet jij of je ook kunt instellen dat hij niet een ondertitel moet zoeken op de bestandsnaam maar op de map ? ik werk namelijk met mappen op mijn NAS.

In ieder geval bedankt, ik waardeer je hulp en bemoedigenden woordjes :)

Oei, ik moet eerlijk toegeven dat ik van een nas geen verstand heb, maar er zijn hier genoeg welwillende mensen die je hier wellicht verder mee kunnen helpen?

Voor wat betreft de ondertitel op map naam? Als je een film hebt, en je zoekt binnen de ondertitel addons dan vindt hij de naam van de film wel? Zo niet dan lijkt mij het meest logisch om de mappen dezelfde naam te geven als de film?

En anders zou je eventueel nog kunnen zoeken door middel van een handmatige zoekopdracht, als het 1 van de films uit je eigen collectie is, dan kan je qua ondertitels voor de retail gaan?
 
Voor wat betreft de ondertitel op map naam? Als je een film hebt, en je zoekt binnen de ondertitel addons dan vindt hij de naam van de film wel? Zo niet dan lijkt mij het meest logisch om de mappen dezelfde naam te geven als de film?

In de standaard skin van Kodi zit deze optie ingebouwd. je kunt dan aangeven dat hij niet naar de bestandsnaam moet kijken maar naar de mapnaam. Ik kan het echter niet in deze skin vinden....zucht :)
 
In de standaard skin van Kodi zit deze optie ingebouwd. je kunt dan aangeven dat hij niet naar de bestandsnaam moet kijken maar naar de mapnaam. Ik kan het echter niet in deze skin vinden....zucht :)

Mocht er nou niemand reageren in dit topic, dan zou je met betrekking tot je nas vraag een apart topic kunnen starten, op die manier bereik je misschien wat meer mensen?
 
ik ben overtuigd van deze mooie skin en blijf hem dus gebruiken. Ik hoop in de loop der tijd hem nog meer naar smaak te kunnen inrichten. Ik kom dan ook graag hier terug om hulp te krijgen bij deze optimalisatie.

een van de dingetjes waar ik nog mee zit is mijn tv series toevoegen. Ik heb deze skin nu ook op de laptop staan en kan zo ook een probleem duidelijker maken door een print screen :)
 
Wellicht dat trakt.tv een oplossing voor je kan zijn?

Misschien dat je de info die trakt geeft kunt toevoegen aan je map waardoor ie de juiste informatie verschaft?


Volledig gratis, even een account aanmaken, en je kunt aan de slag?
 
Wellicht dat trakt.tv een oplossing voor je kan zijn?

Misschien dat je de info die trakt geeft kunt toevoegen aan je map waardoor ie de juiste informatie verschaft?


Volledig gratis, even een account aanmaken, en je kunt aan de slag?


Hoi Arjan,

Bedankt voor de link. Mijn probleem ligt denk ik ergens anders. Zo heb ik de serie The blacklist en die zou zonder problemen zichtbaar moeten worden. Ik zoek het dus meer bij een verkeerde instelling dan dan wel ik mogelijk niet de juiste mappen en omschrijving heb staan op mijn Nas server.

Ik heb het probleem ook met mijn muziek video's (mkv), dat wil ook niet zo lekker om die gewoon in beeld te krijgen. Ik heb de tijd want kan alles wel gebruiken het zij enkel soms met een omweggetje door iets te zoeken via bestanden.

Ik zou het leuk vinden als alles gewoon netjes meteen in beeld zou komen. Dus als ik afbeeldingen selecteer , een overzicht, films en series ... de rest bv tv en radio heb ik nog niets aan gedaan.

zo ziet het er op het moment uit bij mij en das een beetje saai :)
 

Bijlagen

  • kodi1.png
    kodi1.png
    19,3 KB · Weergaven: 23
  • kodi2.png
    kodi2.png
    1,3 MB · Weergaven: 23
Hoi Arjan,

Bedankt voor de link. Mijn probleem ligt denk ik ergens anders. Zo heb ik de serie The blacklist en die zou zonder problemen zichtbaar moeten worden. Ik zoek het dus meer bij een verkeerde instelling dan dan wel ik mogelijk niet de juiste mappen en omschrijving heb staan op mijn Nas server.

Ik heb het probleem ook met mijn muziek video's (mkv), dat wil ook niet zo lekker om die gewoon in beeld te krijgen. Ik heb de tijd want kan alles wel gebruiken het zij enkel soms met een omweggetje door iets te zoeken via bestanden.

Ik zou het leuk vinden als alles gewoon netjes meteen in beeld zou komen. Dus als ik afbeeldingen selecteer , een overzicht, films en series ... de rest bv tv en radio heb ik nog niets aan gedaan.

zo ziet het er op het moment uit bij mij en das een beetje saai :)

Ik raad je aan om deze video eens te kijken:

You must be registered for see medias

Is weliswaar van de aeon mq7 Leia mod, maar vanaf 36:17 wordt het wellicht voor jou interessant, hier wordt een programma artwork beef geïnstalleerd, en daarna wordt uitgelegd hoe je je videobibliotheek, audiobibliotheek en artiesteninformatie kunt aanpassen naar eigen wens, wellicht dat dit ook bij mq8 kan, maar ben daar niet zeker van.

Het wordt stap voor stap uitgelegd.

Ik hoop dat dit dan de oplossing biedt voor jouw probleem?
 
  • Like
Reacties: erikkie_B
Hoi Arjan,

Bedankt voor de link. Mijn probleem ligt denk ik ergens anders. Zo heb ik de serie The blacklist en die zou zonder problemen zichtbaar moeten worden. Ik zoek het dus meer bij een verkeerde instelling dan dan wel ik mogelijk niet de juiste mappen en omschrijving heb staan op mijn Nas server.

Ik heb het probleem ook met mijn muziek video's (mkv), dat wil ook niet zo lekker om die gewoon in beeld te krijgen. Ik heb de tijd want kan alles wel gebruiken het zij enkel soms met een omweggetje door iets te zoeken via bestanden.

Ik zou het leuk vinden als alles gewoon netjes meteen in beeld zou komen. Dus als ik afbeeldingen selecteer , een overzicht, films en series ... de rest bv tv en radio heb ik nog niets aan gedaan.

zo ziet het er op het moment uit bij mij en das een beetje saai :)

Erikkie, Je kunt voor vragen over deze skin ook terecht op een Braziliaanse site over Kodi. Daar vind je de ontwerper van de skin en die beantwoordt ook je vragen. Hun Engels is niet altijd even helder maar na wat studie kun je het wel begrijpen. :)
 
  • Like
Reacties: Arjan E.
Klopt, het kodibrasil forum, en precies om de reden die je zelf aan gaf heb ik dit forum even vermeden, ook omdat je Engels en Portugees door elkaar hebt staan?

Ook is er ondersteuning voor de mq8 skin op het officiële forum van Kodi.tv, hier zit de ontwikkelaar Marcosqi ook op, echter zijn rechterhand Wanilton nog iets vaker.?

Ik heb het filmpje gebruikt omdat een beeld vaak meer kan zeggen als duizend woorden, en omdat het stap voor stap werd gedaan.

Maar @JoopL, je hebt wel gelijk voor wat betreft de ondersteuning die ze daar bieden, en ze behoren ook de credits te krijgen die ze verdienen??

De man in de video heeft een mod gemaakt van de originele skin, maar heeft daar exclusief toestemming voor van de makers van het origineel?
 
Klopt, het kodibrasil forum, en precies om de reden die je zelf aan gaf heb ik dit forum even vermeden, ook omdat je Engels en Portugees door elkaar hebt staan?

Ook is er ondersteuning voor de mq8 skin op het officiële forum van Kodi.tv, hier zit de ontwikkelaar Marcosqi ook op, echter zijn rechterhand Wanilton nog iets vaker.?

Ik heb het filmpje gebruikt omdat een beeld vaak meer kan zeggen als duizend woorden, en omdat het stap voor stap werd gedaan.

Maar @JoopL, je hebt wel gelijk voor wat betreft de ondersteuning die ze daar bieden, en ze behoren ook de credits te krijgen die ze verdienen??

De man in de video heeft een mod gemaakt van de originele skin, maar heeft daar exclusief toestemming voor van de makers van het origineel?

bedankt beiden weer !

Hoe meer je er mee werkt , hoe duidelijker het wordt :)
Ik ga nu even het fimpje kijken en hoop dat dit voor de eerste dingetjes voldoende is.

Grtz eric
Post automatically merged:

toevoegen van muziekvideo's in deze skin.

Ik probeer onder concerts in deze skin mijn muziek video's toe te voegen. Dit lukt niet helemaal. er wordt niets aan de bibliotheek toegevoegd. Ik loop vast op het moment dat hij de info moet ophalen. Zowel van bestaande DVD;s als van MKV concerten.

automatisch toevoegen door naar nieuwe content te laten zoeken, werkt niet.(ook niet bij TV series) ik voeg dus elke muziekvideo handmatig toe door te kiezen voor voeg toe aan bibliotheek. Hij vraagt een naam, en of hij lokale info moet gebruiken of het moet ophalen. Bij beiden is het resultaat geen toevoeging aan de bibliotheek omdat hij geen info kan vinden.

wat doe ik toch fout ?
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Arjan E.
bedankt beiden weer !

Hoe meer je er mee werkt , hoe duidelijker het wordt :)
Ik ga nu even het fimpje kijken en hoop dat dit voor de eerste dingetjes voldoende is.

Grtz eric
Post automatically merged:

toevoegen van muziekvideo's in deze skin.

Ik probeer onder concerts in deze skin mijn muziek video's toe te voegen. Dit lukt niet helemaal. er wordt niets aan de bibliotheek toegevoegd. Ik loop vast op het moment dat hij de info moet ophalen. Zowel van bestaande DVD;s als van MKV concerten.

automatisch toevoegen door naar nieuwe content te laten zoeken, werkt niet.(ook niet bij TV series) ik voeg dus elke muziekvideo handmatig toe door te kiezen voor voeg toe aan bibliotheek. Hij vraagt een naam, en of hij lokale info moet gebruiken of het moet ophalen. Bij beiden is het resultaat geen toevoeging aan de bibliotheek omdat hij geen info kan vinden.

wat doe ik toch fout ?

Ik gebruik voor het opzetten van mijn concerten bibliotheek de scaper TheMusicVideoDB. Je kunt het zipbestand downloaden van de Braziliaanse kodi site. De link vind je in het tweede bericht van Ik kon alle concerten die ik in bezit heb zonder problemen in de bibliotheek opnemen onder het hoofdmenu item Concerts. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Ik gebruik voor het opzetten van mijn concerten bibliotheek de scaper TheMusicVideoDB. Je kunt het zipbestand downloaden van de Braziliaanse kodi site. De link vind je in het tweede bericht van Ik kon alle concerten die ik in bezit heb zonder problemen in de bibliotheek opnemen onder het hoofdmenu item Concerts. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


hallo Joop,

Ja , ik had de link inmiddels gevolgd vanaf de US kodi site. Hoe vreemd ook, dit was de oplossing ....
 
  • Like
Reacties: JoopL en Arjan E.
Als hernieuwde gebruiker van Kodi heb ik ook eens wat skins binnengehaald. En deze Aeon Mq8 is inderdaad heel fraai.

Het letterfont van de horizontale hoofd menu teksten kon ik gelukkig aanpassen. (Uit een lijstje van 8 stuks).
Maar zag geen mogelijkheid het standaard font van de rest van die skin implementatie aan te passen (of nog niet gevonden).
Ik vind het een net iets te dun / "iel" letterfont waardoor ik het niet goed kan lezen.

Iemand een tip, waar ik dat zou kunnen aanpassen (als het al kan).
Of zou zoiets ook nog ergens in een "cache" mapje een ander font ingesloten kunnen worden?
 
Als hernieuwde gebruiker van Kodi heb ik ook eens wat skins binnengehaald. En deze Aeon Mq8 is inderdaad heel fraai.

Het letterfont van de horizontale hoofd menu teksten kon ik gelukkig aanpassen. (Uit een lijstje van 8 stuks).
Maar zag geen mogelijkheid het standaard font van de rest van die skin implementatie aan te passen (of nog niet gevonden).
Ik vind het een net iets te dun / "iel" letterfont waardoor ik het niet goed kan lezen.

Iemand een tip, waar ik dat zou kunnen aanpassen (als het al kan).
Of zou zoiets ook nog ergens in een "cache" mapje een ander font ingesloten kunnen worden?

Ik gebruik deze zelf nu ook, maar ook mij is het niet gelukt, dat is ook wel precies het enige nadeel van deze skin.

En toch blijf ik hem gebruiken, want hij is te mooi om links te laten liggen?
 
Hoe kan terugkeren naar de originele skin, ik heb de Aeon Mq8 geinstalleerd, maar vind deze eigenlijk veel te uitgebreid, dus wil eigenlijk terug naar de default.
 
na diverse problemen kodi GEHEEL opnieuw geinstalleerd, nooit verkeerd, maar door wisselen van een andere usb drive op de Shield gehele backup kwijt, tja....ships...

Loopt goed, alleen door een aanpassing in de Aeon skin kan ik de bestandsbeheer koppeling NERGENS meer vinden, heel raar dit, ik had hem toch eerder gezien anders had ik geen repo kunnen installeren, iemand een tip
 
Dit is er een voor @Arjan E. Tenmiste die was altijd een vervent gebruiker van de Aeon skin.. Die kan /wil je vast wel verder helpen.. ;)
 
Dit is er een voor @Arjan E. Tenmiste die was altijd een vervent gebruiker van de Aeon skin.. Die kan /wil je vast wel verder helpen.. ;)

Ben ik nog steeds hoor, maar juist die instelling zit goed verborgen, als ik me niet vergis onder systeem.

Ik weet dat ik zelf ook gigantisch aan het kl*ten ben geweest om hem te vinden, heb er toen ook gelijk.....jawel een snelkoppeling naar gemaakt?

Volgens my was het systeem of addons, maar zoals gezegd is het voor mij toen ook stoeien geweest?
Post automatically merged:

Of probeer eens op instellingen te gaan staan in je hoofdmenu, en dan eens naar beneden te drukken, daar staat me ook nog vaag iets van bij.
 
Laatst bewerkt: