Afsluiten topics?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HereIsTom

Senior
4 apr 2017
367
49
16
57
Het is mij opgevallen dat de topics hier wel snel worden gesloten.
Als er dan bijv. nog andere sugesties zijn kunnen die niet meer worden toegevoegd.
Nadeel is dan ook dat men dan weer nieuwe topics gaat openen over hetzelfde onderwerp.
Misschien is het handig om een paar dagen te wachten na het laatste bericht?
 
Ik zat er aan te denken om een systeem te maken die een topic automatisch sluit na x dagen zodat wij als moderators dat niet meer hoeven te doen. Ook scheelt dat reacties van het topic is gesloten want die plugin meldt dan dat het topic gesloten is. ( )

Heel soms zie ik inderdaad dat een topic te snel gesloten wordt, suggesties om het bijvoorbeeld op een snellere manier te doen kunnen dan inderdaad niet meer.
Wat vinden @LeX en @Plenkske en @fransalmighty hiervan?
 
Blijft moeilijk om te bepalen wanneer je een topic sluit.

Vaak gaat het over zaken die al in andere topics zijn besproken of gaande zijn.

Een goed gebruik van de zoekfunctie is niet iedereen gegeven, laat staan geduld.

Vaak zie je nieuwkomers die één vraag stellen en daarna nooit meer online komen.
Maar dat is niet ontopic ;)
 
Ik ga er denk ik als de rest het er mee eens is een plugin voor maken. Dan sluit een topic zichzelf na 4 weken geen antwoord. En dan met de melding dat als die open moet ze een PM kunnen sturen.
Mijn idee:


Deze plugin en dan zelf geen topics meer sluiten tenzij dit verzocht wordt door de topic starter. Wat vindt het Staff-team en de leden hiervan?
 
Bij een topic afsluiten kun nog iets persoonlijks toevoegen bv dat je blij bent dat het gelukt is ,of mensen die geholpen hebben bedanken.
Dat kan bij elke situatie weer anders zijn.
Ik zie dat die plugin 1-2-3 zomaar nog niet doen.Je maakt van dit forum dan een soort voorgeprogrammeerde robot.
Menselijk contact is belangrijk in deze harde maatschappij dus hoop dat dit plan tot mislukken is gedoemd.
 
  • Like
Reacties: Spinix en Plenkske
Op een enkele uitzondering na ben ook ik geen voorstander van iets wat ingebracht word ( plug in ):p


Oeps, was de emoticon vergeten.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Ik zag dat mijn hele bericht is verwijderd?
Maar goed, persoonlijk afsluiten is wel leuker, maar dan niet zo snel!
 
  • Like
Reacties: Lex
Als ik hier even op in mag springen....ik denk dat de staff zelf wel weet wanneer ze een post kunnen sluiten of niet ....mocht de beginposter het er dan niet mee eens zijn dan kan deze alsnog gewoon vragen of de topic weer open mag

Kan aan mij liggen hoor maar als @LeX ...@Plenkske of @Spinix of ikzelf natuurlijk iets afsluiten dan zullen we daar wel een goede reden voor hebben ...we sluiten niet zomaar alles

Dit is mijn mening hé ;)
 
Ik sluit zelf altijd iets af als de beginposter vraagt om een slotje of aangeeft dat hij of zij voldoende informatie heeft vergaard.
Vanaf vandaag voeg er zelf nog aan toe dat iedereen mij mag benaderen via pm om de topic weer te openen.
Hoe makkelijk wilt u het hebben :p
 
Dat zal best, maar ik heb nu al een paar keer gehad dat ik nog vragen of suggesties had en het topic al was gesloten.
Ook staan er vaak weer topics over hetzelfde onderwerp, daarom het idee om ze iets langer open te houden.
 
Ik zal mijn visie hier nog even op geven. Ik heb ook veel ervaring op een ander forum en daar houdt men ongeveer dezelfde "guidelines" aan.

Vragen topics
Verreweg de meeste topics die gemaakt worden zijn de 'vragen topics'. Dit zijn vaak vragen die mensen zelf hebben , omdat iets ze niet lukt of ze iets niet kunnen vinden etc. etc.
Het zijn dus vragen, en als deze beantwoord zijn is het voor de starter van het topic klaar.
Deze topics zijn niet bedoelt voor verdere discussie. Je kan er nog wel informatie uit halen als je gaat zoeken op een bepaald onderwerp (als je ongeveer dezelfde vraag heb bijvoorbeeld).
Maar deze topics worden wel gesloten als de starter zijn antwoord heeft. Anders heb je namelijk kans dat men off-topic gaat, of dat men op een veel later tijdstip (maanden later) ineens weer gaat reageren terwijl het niet over hetzelfde onderwerp gaat. Of misschien is het zelfs een 'verlopen probleem' . Voorbeeldje: iemand heeft de vraag 'mijn ondertiteling werkt niet' , de reden is dan vaak een storing bij één van de diensten. Topic blijft open. Maanden later heeft iemand anders een probleem met ondertiteling, maar de storing is allang verholpen... die persoon gaat dan misschien wel op dat topic reageren terwijl het een totaal ander issue is.

Andere topics
Algemene topics met een bepaald onderwerp worden over het algemeen open gelaten. Omdat er een discussie kan ontstaan, of nieuwe informatie vergaard kan worden.
Dit zijn eigenlijk alle topics, behalve de vragen.
 
Super bedankt voor het reageren allemaal en @LeX dat stukje persoonlijk contact is inderdaad waar, zo had ik het zelf ook nog niet ingezien :geheim:

We hebben het probleem nu aangekaart, meningen van de Staff & leden ontvangen en als conclusie trek ik hier voorlopig uit: Topics zelf blijven sluiten.

Om @HereIsTom dan nog een beetje tegemoet te komen zouden wij sommige drukke topics iets langer open kunnen houden zodat mensen nog 1 a 2 dagen de tijd hebben voor suggesties maar dit is aan de moderator zelf.

Dan sluit ik bij deze het topic. :slotje::wuif:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.