Afspeellijsten voor muziek

Topi

Forumlid
20 feb 2019
6
1
6
79
Ik ben jarenlang gewend geweest met Windows Media Center om te gaan. In Kodi (LibreElec op een x86 pc) kan ik nog steeds niet goed mijn weg vinden: ik vind de bediening (soms heel) lastig.
Ik heb mijn muziek grotendeels geordend in submappen van bepaalde genres (zoals 'klassiek piano', 'jaren 50', 'rock', 'folksongs', enz.
Wat ik wil is afspeellijsten maken die zo'n submap in willekeurige volgorde afspeelt. Dat lukt me echter totaal niet.
Ik heb inmidddels wel gevonden dat die afspeellijsten als xml-tekstbestanden worden bewaard. IK zou misschien wel een werkend xml-bestand kunnen maken, maar waar worden die in LibreElec opgeslagen?
Wie kan mij helpen?
 
Ik ben jarenlang gewend geweest met Windows Media Center om te gaan. In Kodi (LibreElec op een x86 pc) kan ik nog steeds niet goed mijn weg vinden: ik vind de bediening (soms heel) lastig.
Ik heb mijn muziek grotendeels geordend in submappen van bepaalde genres (zoals 'klassiek piano', 'jaren 50', 'rock', 'folksongs', enz.
Wat ik wil is afspeellijsten maken die zo'n submap in willekeurige volgorde afspeelt. Dat lukt me echter totaal niet.
Ik heb inmidddels wel gevonden dat die afspeellijsten als xml-tekstbestanden worden bewaard. IK zou misschien wel een werkend xml-bestand kunnen maken, maar waar worden die in LibreElec opgeslagen?
Wie kan mij helpen?
Zou deze link u kunnen helpen anders ?
 
You must be registered for see images attach

Open de map, klik op een nummer, open opties(met mijn afstandsbediening is het links klikken), kies go to playlist, en daar kan je shuffle aanklikken en dan save, geef de afspeellijst een naam en klaar
 
Bedankt, Dat werkt!
Maar begrijp je dat deze methode voor iemand die gewend was aan Windows MCE niet te vinden is?
Ja natuurlijk, kodi is echt voor de hobbyist, en als je er eenmaal mee weg bent lijkt alles simpel. Ik heb in het begin ook lang moeten zoeken en proberen. Daarom is dit forum ook zo geweldig, bijna elk probleem is terug te vinden, en als ik een vraag stel heb ik nooit lang op hulp moeten wachten.
 
  • Geweldig
Reacties: Lex