afspelen mislukt! kan niks afspelen in kodi omega v21 na update op google TV

Tjeerdo

Nieuwkomer
9 mei 2024
4
0
1
39
sinds de update is verschenen van kodi omega v21 op mijn google tv (android) kan ik geen films meer afspelen vanaf me nas server.
van alles geprobeerd maar geen succes.
het geeft aan:
afspelen mislukt
een of meer items konden niet worden afgespeeld. controleer het log voor meer informatie over dit bericht.

de vorige versie voorheen had ik nergens last van.

heb real debrid geprobeerd ook niets.

zelfs op mijn telefoon werkt het niet. alleen op de computer werkt het wel.

wie kan mij helpen hier.

Dit zou je kunnen proberen: Settings->Services->SMB client-> SMB chunk size-> select 64 kb
You must be registered for see medias

Dit zou je kunnen proberen: Settings->Services->SMB client-> SMB chunk size-> select 64 kb
You must be registered for see medias
Helaas het werkt nog steeds niet
Post automatically merged:

Misschien heeft iemand hier wat aan je log.
Hoe kan ik de log laten zien en waar kan ik die vinden

Laatst bewerkt:
Misschien is het opgelost in volgende updates van Kodi 21. Je kan ook alvast eens een Kodi beta versie proberen of terug gaan naar je vorige Kodi 20.5 versie.
Mocht je toch zelf eens willen kijken in je logfile dan staat hier wat info:

Had er ook last van. Van alles geprobeerd en uiteindelijk werkend gekregen.
Ik weet alleen niet meer welke instelling hiervoor nodig was.
Ook aan mijn NAS heb ik instellingen gewijzigd.
Probeer eens:
Minimum supporter protocol SMB2, Maximum supporter protocol SMB3?
Dan dit vervangen door alleen SMB3.
Weet alleen niet of dat op je NAS of aan de Kodi kant uitgevoerd moet worden.

Had er ook last van. Van alles geprobeerd en uiteindelijk werkend gekregen.
Ik weet alleen niet meer welke instelling hiervoor nodig was.
Ook aan mijn NAS heb ik instellingen gewijzigd.
Probeer eens:
Minimum supporter protocol SMB2, Maximum supporter protocol SMB3?
Dan dit vervangen door alleen SMB3.
Weet alleen niet of dat op je NAS of aan de Kodi kant uitgevoerd moet worden.
heb ik ook al geprobeerd werkte ook niet, op de computer werkt alles

Misschien is het opgelost in volgende updates van Kodi 21. Je kan ook alvast eens een Kodi beta versie proberen of terug gaan naar je vorige Kodi 20.5 versie.
Mocht je toch zelf eens willen kijken in je logfile dan staat hier wat info:
Hoe kan ik kodi terug zetten. Want ik heb dit gedownload via play store. Want kodi werkt ook niet op me telefoon.

Je kan op onderstaande link oude en andere releases vinden en downloaden. Nog handiger is het programma add on Kodi Android Installer te installeren. Staat in de Kodi repo > programma add ons.
Met Kodi Android Installer kun je bijvoorbeeld Kodi 20.5 versie downloaden. Die staat vervolgens in je download map en kan je dan met een filemanager installeren. In de playstore zet je auto update uit, zodat Kodi niet automatisch update.

Voor diegene die een update zoeken :

Geen idee of mijn problemen met het bovenstaande draadje te maken hebben, maar ik post het toch maar hier ipv een nieuw onderwerp te starten.

Afgelopen weekend heb ik een chromecast 4k geïnstalleerd op mn tv en hier Kodi op gezet. Dit werkte allemaal prima tot ik van skin wou veranderen naar Aeon Nox. Het ging op zwart, had wel geluid (hoorde klikjes), maar kon niets meer doen. Later nogmaals geïnstalleerd met de originele skin, maar ook toen vloog die er ineens uit. Als ik de chromecast opnieuw laat opstarten werkt het weer.

Heeft dit te maken met de bovenstaande problemen of is dat een ander soort bug / probleem? En wat kan ik het beste doen? Dank alvast voor het meedenken!

@Mij1982 Had je wel een skin versie die geschikt is voor Kodi 21 ? Duurt soms een tijd voor de skin is aangepast aan de nieuwe kodi versie :

Bij min post over Kodi 21 Omega : https://kodi-forum.nl/threads/kodi-21-0-omega.13787/ , staat onderaan het volgende bericht : We raden Android-gebruikers die alternatieve skins gebruiken ten zeerste aan om contact op te nemen met hun skin-ontwikkelaar of om automatische updates voor deze periode uit te schakelen, aangezien nog niet elke skin is bijgewerkt. Hoop dat het hier wat duidelijk is dat het bij de ontwikkelaar ligt .

Zie hier voor openstaande issues

Je kan ook de Kodi 20.5 proberen en auto update apps even uitschakelen. Hierboven staat waar en hoe je de vorige versie kan downloaden.

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Mij1982
Ja, ben voor nu al blij dat het even werkt en ik niet voor een derde keer opnieuw aan de gang moet. Ga het tzt proberen in ieder geval, thanks!

• Like
Reacties: B. web