AliExpress/Chinese IPTV aanbieders discussie topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand ervaring met Homebee? Heb hun gestuurd op Telegram, ze bekijken het bericht wel maar antwoorden niet..
 
Oké hoor lovende verhalen over diamond hier en daar. Zijn deze ongegrond?
Deze provider heeft een kennis via tv multi
Daar heb ik een andere provider van en ze geven toch goede support via China weet je dat nooit kan zo afgelopen zijn is mijn ondervinding inmiddels.
Hoop dat ik multi mag noemen want er word gemeld dat hier mijn liefde licht wat totaal onzin is geef gewoon mijn mening
Post automatically merged:

Iemand ervaring met Homebee? Heb hun gestuurd op Telegram, ze bekijken het bericht wel maar antwoorden niet..
Kijk dat bedoel ik dus het gaat toch ook om een stukje support
 
Iemand ervaring met Homebee? Heb hun gestuurd op Telegram, ze bekijken het bericht wel maar antwoorden niet..
Ja, ik kreeg dit antwoord: [bericht gisterenavond gestuurd, deze morgen antwoord]

Thanks for your patience. Yesterday, some of our streaming servers in the Netherlands were seized. Our engineers are working hard to scale up all of our backup servers. We hope to get everything up and running in a few days and that you can enjoy your favorite content again.

Can't wait for this? At the moment we have a 15% discount on our other streaming subscription.
 
Iemand ervaring met Homebee? Heb hun gestuurd op Telegram, ze bekijken het bericht wel maar antwoorden niet..
Prima ervaring mee.
Reactie duurt gewoon wat langer.
En ze hebben discount, dus zullen het wat drukker hebben.
4kott, BestOTT, en Cobra zijn niet meer te bestellen
Alleen Trex, MaxHD, World Pro en Diamond kun je nog bestellen
 
Nou die tip neem ik in twijfel!
Had Gevraagd om test die geven ze niet.
En ze maken volgens mij misbruik van de situatie want je kan ook geen maand of 3 maand nemen vreemde zaak dit weer
Dit ligt aan de reseller. Goedkope resellers doen vaak niet aan test linkjes.
Bij Diamond was het beeld en geluid een flink aantal keren niet in sync, en dan ook helemaal niet in sync (3sec +). En NPO 1 vaak onbereikbaar. En ze lopen een minuut achter bij Trex en 4K Ott. Mijn ervaring, doe ermee wat je wil.
 
Volgens mij werken deze diensten ook in arbeidsdeling. Er zijn ondernemers die in de landen het signaal in het internet zetten en verkopen aan een "brand name" als 4kott. Die bundelen dat voor hun klanten en zorgen voor capaciteit op het netwerk voor de klanten. Dan komen er resellers die het commercieel afwikkelen en op die manier het zicht op de organisatie wat moeilijker maken.

Het lijkt mij dat ze op het moment zowel een nederlandse "brand name" als ook de netwerkdistributie in NL aangepakt hebben, en misschien ook een paar uploaders en resellers. Maar ik denk dat de arbeidsdeling het moeilijk maakt om hele netwerken plat te leggen, andere netwerken hebben er alleen tijdelijk last van. Zolang ze nog controle over hun domain voor de playlist hebben, kunnen ze alles zo ombuigen op andere streaming servers.
 
zolang ze dns acces hebben kunnen ze alles ombuigen, en dat zal ook wel gebeuren, maar de vraag is of het dan geen 'nieuwe' service zal worden... zo kunnen ze wederom cashen.
Garantie hebben we niet bij de aankoop, dat weten we allemaal. 😉
 
Is er nou al echt duidelijk (lees wel hier en daar wat verhalen) welke service off is gehaald?

Lees dat het cobra is en dat de rest daar als een soort spinnenweb aan vast hing. Las ook dat sommigen nog bepaalde 4kott lijntjes in de lucht hadden en dat het dus niet 4kott was?

Weet iemand of hier al uitsluitsel over is?
 
Mijn buurman net nog gesproken heeft vanmorgen nog naar een serie gekeken heeft het Diamontpakket van Hakuna.
Dus dat werkt dus wel.
 
Trex maar als backup server aangeschaft, goedkoopste die ik kon vinden 33 euro voor 12 maanden.

Niet alleen ik blijkbaar, "[11:08, 24/05/2023] IPTV Provider: many users in the Netherlands are change to trex"
 
Laatst bewerkt:
Het is eigenlijk best wel simpel.

De streams / VOD draaien op servers (als ze slim zijn hebben ze een backup) Kwestie van nieuwe servers en de boel weer configureren. Vraag is alleen wie gaat dat doen nu een paar hoofdrol spelers zitten te brommen.
Het configureren is gewoon op afstand te doen door de netwerkbeheerders van de streamingsdienst zelf. Ik verwacht niet dat de personen die opgepakt zijn bij die club horen. Het kunnen ook de hands and eyes dienst medewerkers van het datacenter zelf zijn. Of te wel, je stuurt een server op en die wordt daar door medewerkers geplaatst en aangesloten. Dat gebeurd meer voor klanten. Zodra ze toegang hebben tot HP ILO of Dell Idrac kan je alles. Datacenters hoeven niet per sé of in dit geval helemaal niet te weten wat er op servers draaien. En die gasten uit Almere zouden ook zomaar abonnementjes verkocht kunnen hebben.
Probleem is niet het configureren maar het vinden van een ander datacenter. Ik begreep dat het Globe Datacenter zelf nu plat ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.