AliExpress/Chinese IPTV aanbieders discussie topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees al enkele weken hier mee en heb besloten om even een accountje aan te maken om te reageren.

De laatste tijd lees ik heel wat negativiteit in deze topic. Waarschijnlijk omdat de meeste hier gefrustreerd zijn door de recente gebeurtenissen. Ik denk toch dat de bedoeling van deze forum is om van elkaar te leren en te helpen.

Even ontopic nu:
Ik kijk nu al 5j op de livego.club server, ik denk dat dit datoo is. Heb nog nooit een totale black-out ervaren. De epg doet het naar behoren maar heeft geen logos. Deze ga ik verder gebruiken als backup lijn.

Zoek nu meer iets meer uitgebreider na alles te hebben gelezen (al weet ik dat het niet de juiste timing is). Ondertussen de huisbij gestuurd en ze geeft me een testaccount op Trex met dns rs6.ott. Op eerste zicht prima server maar zie dat portugal niet echt uitgebreid is (wat voor mij belangrijk is). De vlaamse kanalen zien er ook al prima uit. Even verder testen nu.
 
  • Like
Reacties: gamolizer
Ik ben nu over op trex en gebruikte altijd Tivimate app op de Sony Bravia. Helaas met trex heb ik buffer problemen bij films en serie's, de tv werkt prima.
Kan het zijn dag dit een hogere kwaliteit is dan de eerdere Soonjust en daarom mijn internet te langzaam? Of kan de tv het niet aan en moet ik een kastje nemen? Via de app werkt zo plezierig...
Alvast bedankt 🙏
 
Laatst bewerkt:
Werkt de epg voor 4kott bij jullie?
Nee, heeft nooit gewerkt sinds The Raid in Den Helder.
Post automatically merged:

Ik ben nu over op trex en gebruikte altijd Tivimate app op de Sony Bravia. Helaas met trex heb ik buffer problemen bij films en serie's, de tv werkt prima.
Kan het zijn dag dit een hogere kwaliteit is dan de eerdere Soonjust en daarom mijn internet te langzaam? Of kan de tv het niet aan en moet ik een kastje nemen? Via de app werkt zo plezierig...
Alvast bedankt 🙏
Je zou binnen Tivimate de 4kott speellijst en EPG kunnen wissen. Wellicht een geheugen probleem. En je moet even spelen met de "instellingen" -> Afspelen -> Buffergrootte. Wellicht dat je andere settings ook kunt proberen. Anders ligt het gewoon aan TREX
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: BarrryBarrry
Nee, heeft nooit gewerkt sinds The Raid in Den Helder.
Post automatically merged:


Je zou binnen Tivimate de 4kott speellijst en EPG kunnen wissen. Wellicht een geheugen probleem. En je moet even spelen met de "instellingen" -> Afspelen -> Buffergrootte. Wellicht dat je andere settings ook kunt proberen. Anders ligt het gewoon aan TREX
Ben je zo dankbaar! De afspeellijst die op zwart is gegaan verwijdert en het lijkt tot nu toe helemaal opgelost. Zo fijn dat ik gewoon de app kan blijven gebruiken 🎉🎉🎉
 
  • Like
Reacties: Bever
Ben je zo dankbaar! De afspeellijst die op zwart is gegaan verwijdert en het lijkt tot nu toe helemaal opgelost. Zo fijn dat ik gewoon de app kan blijven gebruiken 🎉🎉🎉
Ok dat is mooi. Er zijn ook instellingen die elke keer als de app start de afspeellijst en EPG gaan updaten en ook nog instelbaar per uur. Geen idee hoeveel geheugen/opslag en processor er in de TV zit, maar ook dit kan voor vertraging zorgen. Ook de EPG tijd zou je kunnen inkorten, naar bv 1 of 2 dagen terug. Dit vreet namelijk heel veel geheugen. Ik had voor 7 dagen 1 GB aan RAM verbruikt op een firestick, dus dat ging niet lekker.
 
Ik ben nu over op trex en gebruikte altijd Tivimate app op de Sony Bravia. Helaas met trex heb ik buffer problemen bij films en serie's, de tv werkt prima.
Kan het zijn dag dit een hogere kwaliteit is dan de eerdere Soonjust en daarom mijn internet te langzaam? Of kan de tv het niet aan en moet ik een kastje nemen? Via de app werkt zo plezierig...
Alvast bedankt 🙏
Mijn eerste inschatting is dat de TV het niet aan kan. Dat kan komen vanwege hogere bitrate streams of het gebruik van een codec waar je Sony niet zo goed in is.
 
  • Like
Reacties: BarrryBarrry
Ok dat is mooi. Er zijn ook instellingen die elke keer als de app start de afspeellijst en EPG gaan updaten en ook nog instelbaar per uur. Geen idee hoeveel geheugen/opslag en processor er in de TV zit, maar ook dit kan voor vertraging zorgen. Ook de EPG tijd zou je kunnen inkorten, naar bv 1 of 2 dagen terug. Dit vreet namelijk heel veel geheugen. Ik had voor 7 dagen 1 GB aan RAM verbruikt op een firestick, dus dat ging niet lekker.
Deze ook naar direct wat aangepast voor ze zekerheid.
Ok dat is mooi. Er zijn ook instellingen die elke keer als de app start de afspeellijst en EPG gaan updaten en ook nog instelbaar per uur. Geen idee hoeveel geheugen/opslag en processor er in de TV zit, maar ook dit kan voor vertraging zorgen. Ook de EPG tijd zou je kunnen inkorten, naar bv 1 of 2 dagen terug. Dit vreet namelijk heel veel geheugen. Ik had voor 7 dagen 1 GB aan RAM verbruikt op een firestick, dus dat ging niet lekker.
Geen idee wat het geheugen en processor is van de tv.
Ik heb Tivimate geïnstalleerd op een externe hardeschijf (WD elements 1tb), zodat ik ook kan opnemen. In praktijk gebruik ik de opname alleen nooit.
 
Deze ook naar direct wat aangepast voor ze zekerheid.

Geen idee wat het geheugen en processor is van de tv.
Ik heb Tivimate geïnstalleerd op een externe hardeschijf (WD elements 1tb), zodat ik ook kan opnemen. In praktijk gebruik ik de opname alleen nooit.
Mooie TV hoor. Een android TV met 16 GB opslag zou in principe goed moeten werken. Ik denk dat je met die instellingen die je hebt aangepast het probleem wel getackeld hebt.
 
Mooie TV hoor. Een android TV met 16 GB opslag zou in principe goed moeten werken. Ik denk dat je met die instellingen die je hebt aangepast het probleem wel getackeld hebt.
Toch te vroeg gejuicht. Het is 50/50 die soepel spelen en haperen, af en helemaal niet starten met code 400.
Zouden er nog dingen zijn die ik kan proberen?
Als het aan de provider ligt (trex van Soonjust) dan hadden veel meer hier toch last?
 
Toch te vroeg gejuicht. Het is 50/50 die soepel spelen en haperen, af en helemaal niet starten met code 400.
Zouden er nog dingen zijn die ik kan proberen?
Als het aan de provider ligt (trex van Soonjust) dan hadden veel meer hier toch last?
Ik zou het nog even aankijken. De afgelopen dagen heeft ook TREX een update doorgevoerd, volgens Hakuna. Het lijkt erop dat iedereen geschrokken is van de inval en maatregelen aan het doorvoeren is om herhaling te voorkomen.

Momenteel zit ik in São Paulo met een brakke internet verbinding. Desondanks zijn de NL zenders die ik kijk, zowel via TREX als 4KOTT, na veel problemen de afgelopen weken inmiddels beetje bij beetje weer stabieler aan het worden. En ik kijk draadloos via een bescheiden Xiaomi Mi TV Stick...
 
Ik zou het nog even aankijken. De afgelopen dagen heeft ook TREX een update doorgevoerd, volgens Hakuna. Het lijkt erop dat iedereen geschrokken is van de inval en maatregelen aan het doorvoeren is om herhaling te voorkomen.

Momenteel zit ik in São Paulo met een brakke internet verbinding. Desondanks zijn de NL zenders die ik kijk, zowel via TREX als 4KOTT, na veel problemen de afgelopen weken inmiddels beetje bij beetje weer stabieler aan het worden. En ik kijk draadloos via een bescheiden Xiaomi Mi TV Stick...
Dan wacht ik nog even rustig af. Gelukkig werkt tv en de meeste films en series.
 
Dan wacht ik nog even rustig af. Gelukkig werkt tv en de meeste films en series.
Zelf gebruik ik en raad ik aan om voor films en series Kodi (cross-platform) te gebruiken met Seren addon en RealDebrid. En voor live televisie gebruik ik en raad ik aan Tivimate (alleen AndroidTV tv's), iMPlayer (AndroidTV sticks) en/of iMPlayer Mobile (Android mobiel) te gebruiken. Alleen mijn MacBook blijft slecht bedeeld in deze opsomming, al draait Kodi daar natuurlijk wel op.
 
Zelf gebruik ik en raad ik aan om voor films en series Kodi (cross-platform) te gebruiken met Seren addon en RealDebrid. En voor live televisie gebruik ik en raad ik aan Tivimate (alleen AndroidTV tv's), iMPlayer (AndroidTV sticks) en/of iMPlayer Mobile (Android mobiel) te gebruiken. Alleen mijn MacBook blijft slecht bedeeld in deze opsomming, al draait Kodi daar natuurlijk wel op.
Ik gebruik ook RealDebrid met Fen addon. Erg tevreden mee maar voor het gemaak bij series prefereer ik toch een goedwerkende iptv.
Wat maakt Seren uniek? Heb er nog niet van gehoord.
 
waarom zijn mensen zo geobsedeerd door EPG? waarom is het zo belangrijk? voor mij verandert het niets, ik kijk wat ik wil zien
 
Ik gebruik ook RealDebrid met Fen addon. Erg tevreden mee maar voor het gemaak bij series prefereer ik toch een goedwerkende iptv.
Wat maakt Seren uniek? Heb er nog niet van gehoord.
Zelf heb ik Fen nooit gebruikt, dus ik kan niet oordelen over eventuele verschillen. Ik heb Fen snel even geDuckDuckGo'd en het lijkt erop dat het niet meer wordt ontwikkeld en de fork Ezra nu de voorkeur heeft.
 
waarom zijn mensen zo geobsedeerd door EPG? waarom is het zo belangrijk? voor mij verandert het niets, ik kijk wat ik wil zien
Obessie is een groot woord natuurlijk. Maar het heeft alles te maken met het indexen van je informatie. EPG is gewoon de laatste stap in dit proces. Je zegt "ik kijk wat ik wil zien". Dit geldt natuurlijk voor iedereen, maar je wil wel weten waar je het kunt vinden en hoe laat. En soms weet je helemaal niet wat je wil kijken en wil je een keuze maken uit het aanbod van dat moment.
 
  • Like
Reacties: kodicsi
Toch te vroeg gejuicht. Het is 50/50 die soepel spelen en haperen, af en helemaal niet starten met code 400.
Zouden er nog dingen zijn die ik kan proberen?
Als het aan de provider ligt (trex van Soonjust) dan hadden veel meer hier toch last?
400 is een Bad request; dat kan aan de server liggen of omdat je tv een incomplete request verstuurd (of een fout request)
Gebruik je VPN? Dat gebruikt nogal wat extra resources. Je zou een keer zonder kunnen proberen.
Je zou evt een andere app kunnen proberen.
En als test kun je ook eens proberen via een android telefoon te kijken.

Wat ik zelf wel eens doe voor VOD is de url uit de m3u (m3uplus) file vissen en met wget downloaden. Dan weet je zeker dat je alles hebt en geen problemen hebt omdat internet of de server het even niet doet. Dan speel je de file dus lokaal af van een HD of flash drive. Dat is voor de TV wat resource vriendelijker maar is wel wat meer effort. Ik wil het zelf nog eens wat meer automatiseren.
 
  • Like
Reacties: BarrryBarrry
Status
Niet open voor verdere reacties.