AliExpress.com

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Goede site, komt uit China. Je hebt hier een aankoop verzekering en je kunt hier met iDeal betalen.

Dus als je je pakketje niet krijgt of het werkt niet krijg je je geld terug.
Mijn Android box komt van AliExpress.com


 
ik heb daar een aantal Android boxen vandaan. de hele fam. is voorzien..;)..nooit problemen gehad, je moet alleen onder € 22,00 blijven anders moet je btw en invoer rechten betalen.
 
Ik heb ook een aantal items(20) via aliexpress gekocht. Slechts 1 keer kreeg ik de goederen niet geleverd, maar wel geld terug ontvangen. Enige waar je rekening mee moet houden is, dat het even duurt voordat de pakket binnen komt. In de regel ongeveer 14 dagen, afhankelijk verzendmethode.
 
Ik heb er nog nooit gekocht, wel op alibaba.com welke een stuk goedkoper is en volgens mij van dezelfde eigenaar.

anyways, aliexpress is verzameling van verkopers toch, of 1 groot bedrijf/magazijn ?
 
met alibaba.com is het ooit begonnen, aliexpress is een verzameling van ondernemers die daar weer kunnen aansluiten dus altijd losse bestellingen terwijl bv. met miniinthebox weer alles wordt verzameld en je dus snel boven je bedrag van € 22 zit.
ik bestel er veel en heb nog nooit btw of invoerrechten hoeven te betalen terwijl ik meer boven dat bedrag zit dan eronder.
beste is natuurlijk om zelf naar China te gaan :lol:ben er 2x geweest
 
  • Like
Reacties: Josje
Als ik op 1 chinese shop voor meer dan 22 euro besteld heb (en lagere customs gevraagd) bestel ik meestal toch een dag later maar de rest, klopt inderdaad dat sommigen al je kleine dingetjes in 1 doos gooien en daar trapt de douane niet meer in als er 5 dollar op staat.

wel gaaf dat je er 2 keer geweest bent, was dat voor vakantie of business. Om te wonen lijkt het met niet super maar keertje rond lopen voor de fun zou leuk zijn ware het niet dat je super lang in het vliegtuig zit.
 
hebben 2 geweldige meiden uit China, ach een 11 uurtjes in een vliegtuig gevolgd door een binnenlandse vlucht van 3,5 uur valt wel mee! :lol:
 
Mijn box komt van Ali was iets minder dan 50 euro en is gewoon aangekomen, is een soort marktplaats maar dan met koop beveiliging.
Waarde op het pakketje was 20 euro volgens mij dus had geluk. (Meeste verkopers zetten dit er standaard op)
 
weet je wat pas echt vet zou zijn; een échte chinese marktplaats want dit zijn commerciele handelaartjes allemaal maar via alibaba sprak ik op hun chat vaak medewerkers die na beetje ouwehoeren bereid waren voor personeelinkoopprijs iets te kopen en zelf als particulier aan mij op te sturen, dus ook geen dure DHl enzo, plus ik kan me voorstellen dat chinesen ook wel eens iets 2de hands willen verkopen, wie weet wat voor leuks en voor welke prijzen je dan gadget vindt. in Japan en Hongkong heb je stenen winkels (weet ik van youtube lol) met leuke speledingetjes die ik nooit op ali of baggood enzo zie.
 
Ik heb mijn box ook via Ali en bestel er zo ie zo regelmatig. Van 231 bestellingen is er 1 niet geleverd. Van die bestelling had ik binnen 3 dagen het geld terug op de rekening. Nog nooit douane kosten of BTW moeten betalen. Als je de beoordelingen van de producten en verkopers leest merk je wel wat je wel en niet kunt bestellen.

Ik heb een simpele box besteld omdat ik helemaal niet bekend was met het product en het wilde testen. Deze werkt goed, maar is wel wat traag. Ik denk dat deze box naar de slaapkamer verhuis en dat we voor in de woonkamer een andere bestellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reacties: DianaQQ
Ook ik heb een X96 Pro 3gb32/gb android 6.0 met S912 chip erin op Alixpress gekocht. Je kan filteren op betrouwbare verkopers met goede reviews. Moest wel klein beetje import tax betalen. Maar dan nog stukken goedkoper dan hier . Supersnel kastje btw
 
Ik ben een grote fan van Ali, vroeger was het zo dat je ruim 2 maanden op je spullen moest wachten maar tegenwoordig hebben ze een contract met ik dacht DHL en dat scheelt een slok op een borrel. Het spul is inderdaad retesnel binnen. Ik heb al zaden besteld, shirts, een jurk ( voor mn meissie ! duh ) en nog veel meer.
Heb nu een Lenovo Phab 2 pro op mijn verlanglijstje staan en daar ga ik ook proberen om geen import voor te betalen.
Schijnt dat de verkoper op de verpakking een andere prijs kan neerzetten zodat het niet gecontroleerd wordt.
( Die foon wordt op Marktplaats trouwens ook aangeboden maar dan veel en veel duurder. )
Nix mis met Ali dus :)
 
Ik ben een grote fan van Ali, vroeger was het zo dat je ruim 2 maanden op je spullen moest wachten maar tegenwoordig hebben ze een contract met ik dacht DHL en dat scheelt een slok op een borrel. Het spul is inderdaad retesnel binnen. Ik heb al zaden besteld, shirts, een jurk ( voor mn meissie ! duh ) en nog veel meer.
Heb nu een Lenovo Phab 2 pro op mijn verlanglijstje staan en daar ga ik ook proberen om geen import voor te betalen.
Schijnt dat de verkoper op de verpakking een andere prijs kan neerzetten zodat het niet gecontroleerd wordt.
( Die foon wordt op Marktplaats trouwens ook aangeboden maar dan veel en veel duurder. )
Nix mis met Ali dus :)
Gaat via POST NL. Leuke is dat je zending nu ook te zien is in de POST NL app. Laatste zie je pas als de zending bij POST NL is aangemeld. Gemiddeld is het rond de 7 dagen levertijd
 
Gaat via POST NL. Leuke is dat je zending nu ook te zien is in de POST NL app. Laatste zie je pas als de zending bij POST NL is aangemeld. Gemiddeld is het rond de 7 dagen levertijd
Wauw zo snel vanuit China? Gewoon met normale levering?
 
Yep, normale levering. 7 dagen is haalbaar. Maar tot nu toe bestellingen meestal binnen 10 dagen op de deurmat
 
  • Like
Reacties: Spinix
Goede site, komt uit China. Je hebt hier een aankoop verzekering en je kunt hier met iDeal betalen.

Dus als je je pakketje niet krijgt of het werkt niet krijg je je geld terug.
Mijn Android box komt van AliExpress.com


Niet zo maar.....Je moet eerst een dispute opstarten, en als je er dan niet uitkomt, wordt het voor jou beoordeeld. En dat kan ook negatief uitpakken voor je...
 
Niet zo maar.....Je moet eerst een dispute opstarten, en als je er dan niet uitkomt, wordt het voor jou beoordeeld. En dat kan ook negatief uitpakken voor je...
Dat kan met alles ;) Als je zorgt dat je ook nog eens met PayPal betaald heb je dubbelop bescherming.
 
Heb ook tig dingen gekocht via Ali. De telefoon xiaomi werd er eens uitgehaald voor invoer en belastingen. De rest niet. Spul is natuurlijk veel te goedkoop en daar kunne de winkeliers hier niet tegenop als dit zo doorgaat dan gaat eura/ Nederland qua inkomsten hierin natuurlijk een probleem krijgen (doordat er nagenoeg geen belasting) wordt afgedragen. Heb eens nep asics gehad, deel van het geld terug gekregen. Wacht echt nep maar staan er nog op en sommige beoordelingen waren wel erg goed (geloof de beoordelingen dus niet altijd). Al met al kan je hier veel spul krijgen voor weinig en kan je ook es een gok wagen. Net nog 250 pocomon kaarten besteld voor 6 euro, nep natuurlijk maar hier kost een pakje 6 euro (6 stuks?). :oops: