Alles over Firmware en Roms op aanvraag door André 1972-1972

Andre19721972

Expert
29 mei 2017
417
504
216
51
Ik wil hier graag een lijst gaan aanmaken met goede en werkende Img/Zip files.
Daarin geef ik ook tekst en uitleg, en bijbehorende programma`s om via een vaste pc of laptop te flashen.

Ik zal iedere keer mijn verhaal aanvullen met informatie en Img en Zipfiles om je box te flashen naar een nieuwere Android versie, of gewoon de orginele firmware vanwege een gebrikt kastje.

Belangrijk om te melden,
De programma`s zijn vaak .exe bestanden.
Heel veel virus scanners zien het dan als een potentieel gevaar, en laat de installatie niet toe.
Ik heb het zelf ook met Norton.
Ik garandeer dat mijn programma`s veilig zijn, net als alle aangeleverde files uit mijn Dropbox.
Zet je virus scan alleen even uit om het bestand op te halen mocht er wat gaan loeien.
Daarna direct weer inschakelen, en de download even uitsluiten in je virusscanner.
Doe dit verder nooit op internet, hier gaat het om mijn dropbox en de linken, en verder niks!!
Het gebeurd zelden tot nooit, alleen wel bij mijn Norton natuurlijk haha.

Programma`s zitten meestal bij de download inbegrepen, en zo niet, dan staan ze hier op deze pagina ter download aangeboden.
De kenners weten met de IMG al wel raad.
Voor andere mensen die niet de programma`s hebben maar wel de rom, kijk even in de lijst, alle belangrijke flash tools en drivers staan er wel.
Mocht iemand de programma`s van de Alwiner hebben, ik ben ze zelf helaas kwijtgeraakt, dan hou ik me aanbevolen.
Meestal werk ik met RK en Amlogic, en maar beperkt met de Alwiner.

Helpen jullie mee om de lijst aan te vullen?
Graag alleen geteste versies !!

Ik geef als eerste de link van de S9 kastjes van de voormalige verkoper (Filmspeler .nl)
Er staat heel veel rotzooi op internet, en bij de meeste IMG`s die half werken doet de afstandsbediening en Wifi het niet.
Hier alvast de enige juiste IMG van de S9=Mxq Hd18Q_v1.0 van het jaar 2013/2015.
De meeste flashen de verkeerde versie, en dan zoek je naar een speld in een hooiberg.
LET OP... Dit is alleen voor Mxq van genoemde type (dus niet de Pro)
Hierin zit de Amlogic S805.

Originele fabrieks firmware voor de
S9 van Filmspeler. nl >> . Deze link verloopt niet.
Deze komen uit mijn eigen beveiligde Dropbox cloud, en de downloads gaan ook door meerdere scanners.

We nemen als voorbeeld om te flashen even de S9, maar werkt op andere boxjes hetzelfde.
Heeeeel soms zit het resetknopje niet in het AV gaatje maar onder de box, maar dat komt bijna niet meer voor.


Hoe te flashen?
Gebruik een Usb kabel met aan beide zijde een stekker.
Deze is om te connecten vanaf de pc/laptop naar de mediabox toe.

Gebruik bij de Amlogic altijd Usb burning tool, lekker eenvoudig !
Bij de Rockchip heb je de driverassistent en het programma Factory tool nodig !
Met de driverassistent zet je simpel de drivers op je pc die je nodig hebt bij de RK, en met de Factorytool kan je de firmware inladen.


Pak je box erbij zonder aan te sluiten.
Neem een Usb kabel met aan beide zijde een Usb stekker, stop 1 kant alvast in je pc of Laptop,
Pak de zojuist gemaakte firmware en programma`s erbij, en bij de Rockchip open je eerst de drivertool en er komt een klein schermpje om een driver te installeren, open daarna het andere programma en laad de firmware in.
Bij de Amlogic open je USB burning tool en je laadt de firmware in.
Laad dus de firmware in het programma, (de weg wijst zich wel)
Pak een lucifer/tandenstoker en steek deze voorzichtig aan de achterkant van de box in het AV gaatje tot je een klik voelt.
Daar zit een resetknopje.
Hou nu het resetknopje ingedrukt en doe de andere kant van de op de pc aangsloten Usb kabel in je box tot je in het programma connect ziet staan, dan laat je pas de resetknop los.,Druk dan in het programma op RUN.
Nu gaat hij Flashen.
Na het flashen druk je op stop en je box is klaar.

Je S9 (of andere box) staat nu terug op volledige fabriekswaarde.
_______________________________________________________________________________________________________

Firmware, Drivers en programma`s

H96pro+ 3/16 en 3/32 voor de Amlogic S912.
Ik plaats alvast 1 IMG file, de originele Rom van Android 6 moet ik even zoeken. (2 Aug. 2019)

Houdbare link voor de IMG firmware update naar Android 7.1.2 (Origineel van de fabrikant)


Mijn mening, Laat hem gewoon op Android 6 draaien!! Ik heb deze box zelf al 2,5 jaar in bezit ( het is nu Aug. 2019) , en Android 7 werkte minder dan Android 6, Dus ik heb hem weer terug geflasht naar Android 6.1.1, De Firmware van Android 6 op aanvraag!

LET OP : Bij installatie van Usb burning tool, kan je virus scanner gaan loeien.
Ik garandeer voor 1000% dat mijn bestanden schoon zijn.
Download hier
USB burning tool (link verloopt niet) 32bit versie, die werkt altijd!
Hier een download naar 3 verschillende Factory tools, zelf gebruik ik altijd 1.39

Klik hier voor driver assistent 4.4 en 4.5

Hieronder de firmware voor de H96max RK3328 4/32 en de 4/64 versie Incl. alle programma`s.
Voor de 4/64 en de 4/32 zit voor ieder een apparte rom in de complete download!!
(Dit is die H96 max met al die kleurtjes bovenop!!) met Android 8.1 oreo.



Hieronder de Fabrieksfirmware voor
H96 Max met de RK3318 voor de 4/64 versie vanuit de fabriek van 10 Juli 2019.
Alle programma`s en instructievideo zitten in de download.

Hij begint met playstore 15, maar zal deze later automatish updaten naar playstore 16.

En dit is een ongeteste versie Ook voor de H96Max RK3318 van Juni 2019 voor de 4/32 en de 4/64 en kan ik dus geen garantie op geven. (bij een brik is het wel het proberen waard, ik heb zelf geen 4/32 versie)


Hieronder de firmware van mijn 1e box de V88 RK3229 1/8 versie (Golden oldy) Update naar Android 6.
Ik vond het zelf niet een succes (het werkte wel) Als je de box nog hebt, laat hem lekker op Android 5 staan, toch geef ik de keuze aan jouzelf.
Android 6 :


Hier de firmware en de programma`s van de fabriek voor de T9 4/64 (en getest op de box van @floppie )

Ik kan niet aan alle firmware komen, dan zou het fijn zijn als andere forumleden kunnen meedenken en eventuele firmware onder dit bericht kunnen toevoegen/plaatsen.
Vraag gerust om firmware!
Mocht ik de Firmware gevonden hebben, dan plaats ik het ook hier in de lijst.
Ik heb nog veel meer, maar het is ook een hoop werk om alles te plaatsen met de linken naar mijn cloud toe.
Neem het me ook niet kwalijk als ik ergens niet aan kan komen, soms is het erg lastig namelijk.
Voor de huidige klachten staat het belangrijkste online, meer volgt!
En heb bij een verzoek een beetje geduld, ik snap je haast, maar ik moet ook mailen naar de fabrikant of via via aan de firmware komen.

Alle linken worden momenteel omgezet naar Dropboxlinken.
Ik heb maar een pakket van 10Tb genomen tegen een jaarlijks bedrag waar ik mee kan leven.
Ik gebruik het ook voor de verspreiding van muziek richting honderden internetradio en gewone radio zenders.
Buiten Onedrive om (1Tb bij het Office Pakket inbegrepen) had ik ruimte tekort om te linken.

Als er vraag is naar firmware voor de Khadas Vim2, dan is daar wel een website voor, maar ik kan het op aanvraag ook plaatsen.

Laatst bijgewerkt : 27 Augustus 2019
 
Laatst bewerkt:
Meer firmware volgt in het weekend.
Ik heb honderden Roms, maar ik plaats geen Android 4 meer, Kodi vanaf Android 5, en die 1/8 kastjes heb ik het mee gehad met die kwakzalver MXQ printen, ook daar doe ik niks mee.
Op Filmspeler.nl S9 na die in de lijst staat, en de V88.
Kabel om te flashen kan je hier kopen :
 
  • Like
Reacties: Slikt