Alternatieve ROM H96 Pro Plus??

nossie01

Gevorderd
27 mrt 2017
100
30
16
51
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuwsgierig of er mensen zijn die een alternatieve ROM of zelfs OS hebben geïnstalleerd op hun H96 Pro plus.

Ik heb gewoon wat problemen die ik daar dan eventueel mee wil verbeteren of anders volledig uit zetten.

Een van deze problemen is bijvoorbeeld het HDMI-CEC gebeuren. Als ik dit aanzet gaan al mijn andere apparaten die ook HDMI-CEC compatible zijn rare dingen doen.
Ik raak bijvoorbeeld de volledige controle kwijt over mijn bluray speler. Of er wordt er wordt ineens geschakeld tussen de verschillende aangesloten apparaten.
Ik heb HDMI-CEC op mijn H96 Pro plus al uitgeschakeld maar er blijven rare dingen gebeuren. Tevens heb ik een speciaal koppelstukje gekocht dat al het HDMI-CEC 'verkeer' zo moeten blokken maar ik blijf er problemen mee houden.

Vandaar de vraag of er mensen zijn die een alternatieve ROM of OS hebben geïnstalleerd die dit verbeterd of liever nog oplost.

De setup is nu:
Onkyo TR-NX626 (ondersteund HDMI-CEC)
H96 Pro Plus 3GB/32GB (ondersteund HDMI-CEC, maar ontregeld alles)
Samsung UE55MU6120 TV (ondersteund HDMI-CEC) (Samsung Anynet+)
Samsung UBD-M9500 Bluray (ondersteund HDMI-CEC) (Samsung Anynet+)
Humax iHDR5200C (GEEN HDMI-CEC)

Ik heb van ellenede de bluray en de Humax maar rechtstreeks op m'n TV aangesloten en de bluray 2e HDMI naar de Onkyo voor audio-only.

Als jullie een andere goede oplossing hebben om alle HDMI-CEC ellende op te lossen mag dit natuurlijk ook.
Mijn lijst of geprobeerde instellingen is zo lang dat ik niet meer alles weet wat ik geprobeerd heb.
Ik heb met Samsung, Onkyo en de leverancier van de H96 Pro plus contact gehad en die zeggen allen: Tja,....Als het problemen geeft moet je het maar uitzetten....
Alsof ik daar wat aan heb. Als ik het bijvoorbeeld op mijn Onkyo uitzet werkt ook ARC niet meer en dat geldt ook voor mijn TV, als ik het daar uitzet werkt ook ARC niet meer. Ik heb ook al eens alles volledig gereset, alles zonder de stroom er op aangesloten en daarna alles 1 voor 1 aangezet.
Eerst mijn TV, dan de Onkyo en daarna 1 voor 1 de andere apparaten (toen nog alles aangesloten op de Onkyo) aangezet zodat de Onkyo ze tijdens de setup kon instellen.

Het zou bijvoorbeeld ideaal zijn om per HDMI poort te kunnen kiezen of je HDMI-CEC aan of uit zet, maar helaas behoort dat niet tot de mogelijkheden.

Vandaar nu dus de vraag om een alternatieve ROM of OS (bijvoorbeeld Openelec) om te zien of dit verbeteringen geeft want zolang de H96 niet is aangesloten heb ik nergens problemen mee betreffende de HDMI-CEC aansturing, maar zodra de H96 is aangesloten, met HDMI-CEC uitgeschakeld en een HDMI-CEC killer tussen de H96 en de Onkyo blijf ik problemen houden.

Na dit hele verhaal weet ik eigenlijk niet of dit wel de juiste plaats is voor deze vraag. Maar goed......HELP....ik wordt er een beetje gek van.
Dus elke oplossing is welkom, zowel ROM of OS of andere instellingen voor HDMI-CEC.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie