Android box advies!

Angel66

Actief
15 sep 2018
28
2
6
57
Goedemorgen,

ik ben ook op zoek naar een box. Ik wil uiteraard gewoon de beste. Ga binnenkort verhuizen waar ik bv geen groot tv pakket meer heb. Dus wil ik het nodige gaan kijken middels zo,n box. video en geluid kwaliteit! Op youtube zag ik dat de formuler z8 de box van het moment is? Beter met IPTV that is.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

ik ben ook op zoek naar een box. Ik wil uiteraard gewoon de beste. Ga binnenkort verhuizen waar ik bv geen groot tv pakket meer heb. Dus wil ik het nodige gaan kijken middels zo,n box. video en geluid kwaliteit! als iemand voor mij trouwens een tip heeft voor een pakket aanbieder, wil best extra betalen voor kwaliteit. Op youtube gaat rond dat de formuler z8 de box van het moment is?
Als je een beetje hebt ingelezen zul je merken dat de Shield Pro met kop en schouders de kop neemt, Formuler z8 zijn goede toestellen maar de hardware loopt wat achter tov concurenten ze draaien ook op een oudere Android versie, ze hebben wel een redelijk goede community.Ik lees de laatste dagen heel veel goeds over de Amiko One 5G die ook door een Nederlands team steeds word bijgewerkt en ook met ongeveer dezelfde Mytv2 app werkt, heb gisteren eentje binnengekregen voor mijn ouders dus ik ga der deze avond mee aan de slag ;) Mensen die dit kunnen tegenspreken mogen gerust mijn stelling herroepen.
 
Ja van de Shield Pro heb ik gezien. Maar met IPTV zou de formuler beter zijn? Qua snelheid en zo
 
Dus Shield of Formuler. Shield Pro meer opties zie ik?
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de 2 beste boxen van het moment goed gevonden. De Shield is echt een topper, maar wil je wat minder uitgeven dan is de Z8 een prima vervanger.
 
Naar wat ik begrepen heb is de formuler beter met IPTV en de Shield met beeldkwalteit. Is het verschil zo groot dan? Wat beeldkwaliteit betreft?
 
Alles hangt en staat ook met de insellingen van je box en/of TV en natuurlijk de bedrading
 
Aan de tv en bekabeling gaat het niet liggen. Ik ben een freak wat dat betreft. als ik de box koop zal ik wel hulp nodig hebben wat de instellingen betreft. En hum advies waar ik een pakketje aanschaf. Hoef niet de goedkoopste te zijn,
 
Ik ben net even aan het lezen geweest, en het lijkt me dat de z8 geen uhd of hd Netflix heeft, enkel 720p.
De shield pro is momenteel uitverkocht, maar dit is wel de box die volgens mij het meest futureproof is
 
Netflix kan ik ook via mijn ziggo of tv app doen. Niet zo,n probleem.
Post automatically merged:

Ik kan de shield tv krijgen. Die Pro is misschien overkill?
 
Laatst bewerkt:
Netflix kan ik ook via mijn ziggo of tv app doen. Niet zo,n probleem.
Post automatically merged:

Ik kan de shield tv krijgen. Die Pro is misschien overkill?
Krijgen? Als in gratis? Dan zeker aannemen.

Als je moet kopen dan is volgens mij het prijs verschil tussen de oudere en nieuwe te klein om een oude te kopen. Zelfde met de nieuwe ronde kleine shield vs de pro.
Maar alle shields zijn eigenlijk overkill om enkel kodi, iptv en Netflix te kijken.
 
Krijgen? Als in gratis? Dan zeker aannemen.

Als je moet kopen dan is volgens mij het prijs verschil tussen de oudere en nieuwe te klein om een oude te kopen. Zelfde met de nieuwe ronde kleine shield vs de pro.
Maar alle shields zijn eigenlijk overkill om enkel kodi, iptv en Netflix te kijken.
Ik kijk kodi, iptv, Netflix en Plex via de Xiaomi mi en alles werkt bij mij prima en dat voor ongeveer 6 tienen?
 
Krijgen? Als in gratis? Dan zeker aannemen.

Als je moet kopen dan is volgens mij het prijs verschil tussen de oudere en nieuwe te klein om een oude te kopen. Zelfde met de nieuwe ronde kleine shield vs de pro.
Maar alle shields zijn eigenlijk overkill om enkel kodi, iptv en Netflix te kijken.
Ik bedoelde kopen. Ik kan de nieuwe TV versie kopen. Dus niet de oude. Iedereen loopt te roepen dat de Shield de beste beeldkwaliteit geeft?
 
Ik bedoelde kopen. Ik kan de nieuwe TV versie kopen. Dus niet de oude. Iedereen loopt te roepen dat de Shield de beste beeldkwaliteit geeft?
Koop hem en test hem uitvoering, en als de shield niet bevalt kan je hem terug sturen. NVIDIA heeft uitstekende product ondersteuning en software updates. Er is een goede reden dat ze al enkele jaren overal de beste genoemd worden. Als geld geen invloed op de beslissing heeft ga dan voor de shield. De ronde als het nu moet, of de pro als je geduld hebt.

Dat gezegd hebbende, ik heb een mibox waar ik heel blij mee ben
 
Heb zelf de Amiko One 5G doet het goed Met iptv en kodi 4k streamen geen problemen+real-debrid erbij
 
  • Like
Reacties: Scoozy
Heb zelf de Amiko One 5G doet het goed Met iptv en kodi 4k streamen geen problemen+real-debrid erbij
Ik heb voor mijn ouders ook eentje binnen gekregen deze week al een 2 daagjes laten proefdraaien en werkt inderdaad ook heel goed en vlot, heb hem zo geconfigureerd dat de Mytv 2 app direct opstart en dat mijn ouders niet te veel moeten instellen gewoon zenders kiezen en opgelost :)
 
  • Like
Reacties: ireza
Ik bedoelde kopen. Ik kan de nieuwe TV versie kopen. Dus niet de oude. Iedereen loopt te roepen dat de Shield de beste beeldkwaliteit geeft?


Ik gebruik me Shield TV icm. Tivimate werkt perfect.
Ik heb ook een Xiaomi mi box voor iptv werkt die ook perfect alleen kan ik met me Shield Kodi kijken op 4K HDR.
De Xiaomi mi box heeft geen HDR/Dolby Vision ondersteuning die heeft de Shield weer wel.
Als de prijs je niks uit maakt zou ik voor de Shield TV/Pro gaan.
 
De box is niet het belangrijkste, de iptv app samen met de afstandbediening moet goed werken. Heb zelf de Z8, voor niet deskundigen in huis, is dit een mooie box. Amiko One 5G zie ik op Youtube heeft ook een soort gelijke iptv app. Zal denk ik ook wel goed werken, zoals ik boven lees.
Het probleem met de boxen wat betreft Netflix, dat ze zelf vaak geen licentie hebben bij Netflix, maar binnenkomen bij Netflix met de naam Shield. Zo nu en dan blokkeert Netflix deze boxen weer. Dan heb je niet meer Full HD of 4 K.
 
Ik heb zelf de Shield 2015 en de Formuler Z7+ en ik moet zeggen dat beide prima beeld geven...de Formuler zelfs nog wat beter denk ik. Dus als het puur voor iptv is zou ik kiezen voor de Formuler.
 
  • Like
Reacties: Amsterdammer