Android box met playstore installatie problemen

Kimberley0804

Forumlid
28 okt 2020
5
0
1
32
hoi hoi

ik heb nog niet zolang geleden een Android box gekocht, alles werkt perfect, buiten de playstore, die wilt totaal niet werken, alles al geprobeerd maar niets blijkt te lukken ?
ben het een beetje aan het opgegeven voor die playstore ?
 
Hallo @Kimberley0804 , de playstore staat dus wel op box maar opent niet, of logt niet in?

Welke versie van de playstore heb je? Kun je misschien een meer recente versie sideloaden?

Hoe zit het met de play services, is die up-to-date?

De nieuwste versies van de playstore en de services kan je op apk mirror vinden.
 
Hallo @Kimberley0804 , de playstore staat dus wel op box maar opent niet, of logt niet in?

Welke versie van de playstore heb je? Kun je misschien een meer recente versie sideloaden?

Hoe zit het met de play services, is die up-to-date?

De nieuwste versies van de playstore en de services kan je op apk mirror vinden.
awel dat is dus het probleem, kan zelf niet update of van ergens anders downloaden...
vind dit echt straf, mijn papa heeft dezelfde en bij hem werkt die perfect! is nu vandaag naar mij gekomen om te zien maar we krijgen dit niet in orde!
 
Heb je al geprobeerd te sideloaden, dus bv de apps te downloaden op een pc en dan met een USB-stick op je box te installeren?
 
de apps die ik wil? of hoe bedoel je?
Neen, de nieuwste versie van Playstore en Playservices waarvan ik in mijn eerste bericht een link plaats

Om de PlayStore op je box werkend te krijgen
 
Neen, de nieuwste versie van Playstore en Playservices waarvan ik in mijn eerste bericht een link plaats

Om de PlayStore op je box werkend te krijgen
en is dat dan gwn via die box erop zetten of op een stick? en zal het morgen eens proberen, heb het al via apk pure geprobeerd maar via daar lukte het niet
 
Wat je ook nog eens zou kunnen proberen is via je instellingen naar apps gaan..

De playstore opzoeken en "updates" verwijderen..

Dit trucje wil ook nog wel eens werken...
 
en is dat dan gwn via die box erop zetten of op een stick? en zal het morgen eens proberen, heb het al via apk pure geprobeerd maar via daar lukte het niet
Als je op de box een webbrowser hebt waarmee je kan downloaden kan je het rechtstreeks daar downloaden en dan installeren. En anders sideloaden, dus bv downloaden op een pc en dan met usb stick installeren op je box, of met adb installeren via je pc.
 

File Explorer niet gebruiken neem X-plore als filemanager.
 
  • Like
Reacties: Dominique DB

File Explorer niet gebruiken neem X-plore als filemanager.
Hier is net het probleem dat de PlayStore niet werkt dus dan biedt deze tutorial niet veel hulp, @Kimberley0804 zal het moeten doen met de filemanager die op haar box staat, of als die geen apk kan installeren via adb een filemanager installeren die het wel kan. Ik gebruik trouwens ook x-plore op al mijn android toestellen.

@Kimberley0804, als je via je pc met adb wil werken raadt ik adb link aan
 
@Dominique DB hinte eigenlijk naar dat topic ivm sideloaden.
En precies er zijn meer manieren om er een filemager op te krijgen en dan vandaar uit verder borduren.?
Vervelend is het wel allemaal je zou zeggen die box moet toch een harde fabrieksreset kunnen ondergaan?

Maar jij bent prima op weg ga verder maar geen verwarring zaaien voor de leek ?
 
  • Like
Reacties: Dominique DB
probeer het eens met de aptiode apk . alternatieve playstore , daar kun je de playstore ook proberen te installeren of bijwerken.
 
Ben benieuwd of Netflix e.d. die met een login werken, wel willen zonder playstore services.
 
Mannen bedankt !
Ik heb de zelfde problemen als hier omschreven . Zie mijn post ...
Maar is er ergens een Nederlandse tutoral voor adb installeren ?
Want Aptoide en zowiezo APK,s installeren wil ook niet......