• Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android Game controller

Leuk bevonden
5
Hallo allen,

Weet iemand of er geode game controllers zijn voor een Android Box?
Helaas heb ik geen Bluetooth erop, waardoor het voor mij niet mogelijk wordt voor een Bluetooth controller.

Zijn er ook gewoon USB controllers beschikbaar?

Alvast bedankt.

Spinix

Administrator
Medewerker
Leuk bevonden
1.622
Wat voor games wil je doen? En wat voor oude Android Box heb je dat deze geen Bluetooth ondersteund? Ik zelf heb deze (Bluetooth) controller van Xiaomi
Om deze link te bekijken moet je ingelogd zijn.
van Aliexpress.

Mocht je oude retro games gaan spelen:

Leuk bevonden
38
Laatst een RetroPi voor iemand geinstalleerd en hebben we deze controller op de gok besteld en deze blijkt te werken voor ons:

Uiteraard ook geprobeerd op 2 verschillende Android boxen en daar werkt hij ook bij.
Vaak zit het hem in de verbinding tussen controller en android box en wat je achteraf zelf nog kan instellen en wat de controller daarin toelaat en of laat doen, vele zijn daar beperkt in.
Waardoor vaak een controller wel werkt, maar niet in alle spelen alle functies werken. (maar daar valt mee te leven, spelen genoeg over)
Wat de bluetooth betreft, er zijn zat controllers te verkrijgen met hun eigen dongelje erbij, ben je van dat bluetooth gezeik ook af.
Uiteindelijk blijft het vooral het instelwerk van de controller (Welk knopje welke functie heeft) als je die eenmaal goed hebt staan kan je er veel plezier van hebben.

Succes

ooors

Nieuwkomer
Leuk bevonden
0
Kunnen we een
mobiele recorder gebruiken met deze controller?