Android TV: Live TV + TVirl = ❤️

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Voor iedereen die een televisie of TV Box met Android TV heeft heb ik goed nieuws. Ik ben er gisteravond achter gekomen dat er een hele handige app van Google bestaat genaamd "Live TV" binnen deze app kun je meerdere apps koppelen (In de toekomst moet Kodi 18 ook mogelijk zijn) zodat je binnen 1 app eigenlijk alles kunt besturen. Ik heb aan de app TVirl gedownload via deze app kon ik mijn m3u van mijn IPTV provider koppelen binnen Live TV.

Uiteraard wat foto's: (Ik moest de foto's met mijn telefoon maken omdat er op de Live TV app een anti screenshot beleid zit).
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Zoals je kunt zien kun je ook een EPG toevoegen waardoor het dus echt geweldig werkt, je kunt zelfs je televisie afstandsbediening gebruiken zodat je makkelijk naar bijvoorbeeld kanaal 90 kan gaan.

Download:
Live TV:
TVirl:
Mocht je Tvheadend gebruiken: (Deze koppelt je Tvheadend kanalen aan die Live TV app)

Ik zelf ben er super blij mee want ik houd wel van een goed design en makkelijke apps. Hopelijk hebben jullie er ook wat aan :)

Ik heb dit getest op mijn:
Xiaomi Mi Box en Nvidia SHIELD en aangezien ik niet zo'n heel snel internet heb heb ik de buffer settings bij TVirl op hoog gezet zodat die wat meer kan bufferen en daardoor dus uiteindelijk minder gaat bufferen tijdens het afspelen :)

Extra uitleg:
Open allereerst TVirl ga naar Kanalen > Afspeellijst instellingen > Own playlist > Afspeellijst URL en voer daar je m3u url in. Kies daarna rechts voor Doorgaan je kunt dan bij EPG bronnen je EPG toevoegen (EPG bronnen > EPG archief URL) kies daarna weer voor doorgaan hij gaat nu kanelen in laden. Wanneer dit klaar is kun je voor OK kiezen.

Open nu Live Channels en ga daar naar Instellingen > Kanaallijst aanpassen je kunt hier TVirl selecteren (en eventueel de kanelen deselecteren die je er niet in wilt) vergeet Play Films ook niet te deselecteren aangezien je hier niet veel aan hebt.

Enjoy ?
 
Laatst bewerkt:
Sideloaden werkt blijkbaar ook! Kan iemand dat eens testen met een niet Android TV box?
 
ik probeer het ff
werkt helaas niet op de Samsung tablet
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Op je Shield wel?
Dat moet ik straks even bekijken als ik thuis ben, zit nu nog op de zaak

Heb hem nu op de shield draaien ziet er goed uit, lekker soepel ook. Alleen zoals je eerste foto dat krijg ik niet op mijn shield
 
  • Like
Reacties: Spinix
Heb hem nu op de shield draaien ziet er goed uit, lekker soepel ook. Alleen zoals je eerste foto dat krijg ik niet op mijn shield
Dat is als je de Live TV app verlaat door op de homeknop te drukken (dus NIET de terug knop).
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Zal van de week eens proberen op mijn Android TV.
Op mijn Android Box waar op Android 6.0 staat, werkt het helaas niet. App kan niet gevonden worden.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Zal van de week eens proberen op mijn Android TV.
Op mijn Android Box waar op Android 6.0 staat, werkt het helaas niet. App kan niet gevonden worden.
Is dat een Philips of een Sony? Bent wel benieuwd of dat wel gaat lukken.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Heb zelf beneden een Sony Android TV staan en op de slaapkamer een Android box met 6.0 waar het niet op lukt.
Je hebt ook een Android box nodig die Android TV bevat, op dit moment zijn dat alleen de Xiaomi Mi Box en NVIDIA SHIELD.
Android TV draait ook op Sony en Philips.
 
Voor iedereen die een televisie of TV Box met Android TV heeft heb ik goed nieuws. Ik ben er gisteravond achter gekomen dat er een hele handige app van Google bestaat genaamd "Live TV" binnen deze app kun je meerdere apps koppelen (In de toekomst moet Kodi 18 ook mogelijk zijn) zodat je binnen 1 app eigenlijk alles kunt besturen. Ik heb aan de app TVirl gedownload via deze app kon ik mijn m3u van mijn IPTV provider koppelen binnen Live TV.

Uiteraard wat foto's: (Ik moest de foto's met mijn telefoon maken omdat er op de Live TV app een anti screenshot beleid zit).
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach


Zoals je kunt zien kun je ook een EPG toevoegen waardoor het dus echt geweldig werkt, je kunt zelfs je televisie afstandsbediening gebruiken zodat je makkelijk naar bijvoorbeeld kanaal 90 kan gaan.

Download:
Live TV:
TVirl:
Mocht je Tvheadend gebruiken: (Deze koppelt je Tvheadend kanalen aan die Live TV app)

Ik zelf ben er super blij mee want ik houd wel van een goed design en makkelijke apps. Hopelijk hebben jullie er ook wat aan :)

Ik heb dit getest op mijn:
Xiaomi Mi Box en Nvidia SHIELD en aangezien ik niet zo'n heel snel internet heb heb ik de buffer settings bij TVirl op hoog gezet zodat die wat meer kan bufferen en daardoor dus uiteindelijk minder gaat bufferen tijdens het afspelen :)
moet je die nu alledrie downloaden en installeren op de xiaomi box of 1?
 
moet je die nu alledrie downloaden en installeren op de xiaomi box of 1?
Je hoeft maar 2 apps te installeren:
- Live Channels (Live TV)
- TVirl (deze koppelt de IPTV m3u aan die Live Channels app)
 
Alles geïnstalleerd op de MI maar hoe doe ik de kanalen instellen.
Ik heb live Chanel, TVirl, en TV Headend geïnstalleerd.
Als ik live Chanel open kan ik alleen trailers kijken of films kopen en bij programma gids alle kanalen is niets te zien.
Hoe ga ik nu stap voor stap te werk?
 
In TVirl kun je je M3U lijst toevoegen, je kunt binnen TVirl nog niet met groepen werken dus ik heb met @Reidinga 's tool gezorgd dat ik alleen de Nederlandse kanalen heb in mijn volgorde.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
In TVirl kun je je M3U lijst toevoegen, je kunt binnen TVirl nog niet met groepen werken dus ik heb met @Reidinga 's tool gezorgd dat ik alleen de Nederlandse kanalen heb in mijn volgorde.
En waar haal ik de M3U lijst vandaan, daarvoor vroeg ik hoe ik een stap voor stap te werk ga.
 
En waar haal ik de M3U lijst vandaan, daarvoor vroeg ik hoe ik een stap voor stap te werk ga.
Zal eerdaags even een stap voor stap uitleg maken, die M3U lijst heb ik gewoon van mijn IPTV provider. (Gewoon de m3u URL)
 
ik zie uit naar de stap voor stap uitleg @Spinix kom er op dit moment ook niet aan uit.
we wachten hoopvol af. de twee apps staan startklaar op mijn kleine monster:cool::cool::cool: