Android TV: Live TV + TVirl = ❤️

Oeps, had het zo druk dat ik het vergeten was. Open allereerst TVirl ga naar Kanalen > Afspeellijst instellingen > Own playlist > Afspeellijst URL en voer daar je m3u url in. Kies daarna rechts voor Doorgaan je kunt dan bij EPG bronnen je EPG toevoegen (EPG bronnen > EPG archief URL) kies daarna weer voor doorgaan hij gaat nu kanelen in laden. Wanneer dit klaar is kun je voor OK kiezen.

Open nu Live Channels en ga daar naar Instellingen > Kanaallijst aanpassen je kunt hier TVirl selecteren (en eventueel de kanelen deselecteren die je er niet in wilt) vergeet Play Films ook niet te deselecteren aangezien je hier niet veel aan hebt.

Duidelijk genoeg? Enjoy ?
 
Oeps, had het zo druk dat ik het vergeten was. Open allereerst TVirl ga naar Kanalen > Afspeellijst instellingen > Own playlist > Afspeellijst URL en voer daar je m3u url in. Kies daarna rechts voor Doorgaan je kunt dan bij EPG bronnen je EPG toevoegen (EPG bronnen > EPG archief URL) kies daarna weer voor doorgaan hij gaat nu kanelen in laden. Wanneer dit klaar is kun je voor OK kiezen.

Open nu Live Channels en ga daar naar Instellingen > Kanaallijst aanpassen je kunt hier TVirl selecteren (en eventueel de kanelen deselecteren die je er niet in wilt) vergeet Play Films ook niet te deselecteren aangezien je hier niet veel aan hebt.

Duidelijk genoeg? Enjoy ?
thnx @Spinix voor de duidelijke uitleg. het is inmiddels gelukt maar vind dat ie heel lang nodig heeft bij het omschakelen naar een andere zender. tv gids is ook heel duidelijk. maar het zappen houd me toch tegen om er gebruik van te gaan maken. nogmaals bedankt voor de tip en duidelijke uitleg
 
  • Like
Reacties: Spinix
Die M3U url link is zeker niet graties die moet je ergens kopen of zo?
 
thnx @Spinix voor de duidelijke uitleg. het is inmiddels gelukt maar vind dat ie heel lang nodig heeft bij het omschakelen naar een andere zender. tv gids is ook heel duidelijk. maar het zappen houd me toch tegen om er gebruik van te gaan maken. nogmaals bedankt voor de tip en duidelijke uitleg
Je kunt bij TVirl de buffer snelheid aanpassen naar kort zodat het zappen sneller gaat :)
Die M3U url link is zeker niet graties die moet je ergens kopen of zo?
Deze krijg je van je IPTV provider :)
 
heb even gegoogle en er waren ook Free M3U listen maar moet je de
IPTV M3U Playlist invoegen of,
IPTV list of IPTV Channels M3U.

ALS DIT NIET MAG VERWIJDEREN JULLIE DIT MAAR.
 
Laatst bewerkt:
heb even gegoogle en er waren ook Free M3U listen maar moet je de
IPTV M3U Playlist invoegen of,
IPTV list of IPTV Channels M3U.

ALS DIT NIET MAG VERWIJDEREN JULLIE DIT MAAR.
Geen probleem en de M3u link die je krijgt van de provider mag je invoeren.
 
  • Like
Reacties: Spinix en T-Bob
heb even gegoogle en er waren ook Free M3U listen maar moet je de
IPTV M3U Playlist invoegen of,
IPTV list of IPTV Channels M3U.

ALS DIT NIET MAG VERWIJDEREN JULLIE DIT MAAR.
Gratis lijsten werken meestal niet of maar heel kort. Ook storen ze heel erg. Het is leuk om eens te proberen maar je zult er alleen maar last van hebben.
 
Denk ook dat ik het niet veel zal gebruiken,
wil alleen eens kijken naar de mogelijkheden wat je allemaal kan met zoeen kasje.
En mijn ziggo abbonement ga ik toch niet opzeggen.
 
Heel verstandig zo'n iptv gevalletje is leuk als extra toevoeging maar niet als vervanging van je huidige abonnement.
 
@Spinix Heb TVirl en Live Channels wel al geïnstalleerd maar nog niet ingesteld. maar je start dus Live Channels om te kijken?
Maar bij mijn Sony TV vraagt hij na installatie van TVirl dat hij streaming channels available heeft. Sony Android app (Denk ik)

Klopt het dat de Streaming Channels vervangen wordt/kan worden door Live Channels en visa versa?
Sorry als het onduidelijk is.
 
@Spinix Heb TVirl en Live Channels wel al geïnstalleerd maar nog niet ingesteld. maar je start dus Live Channels om te kijken?
Maar bij mijn Sony TV vraagt hij na installatie van TVirl dat hij streaming channels available heeft. Sony Android app (Denk ik)

Klopt het dat de Streaming Channels vervangen wordt/kan worden door Live Channels en visa versa?
Sorry als het onduidelijk is.
Je bedoeld de standaard TV kijk app op je TV? (Waar je dus de kanalen van bijv je Ziggo abbo mee kijkt?) Je kunt Live TV gebruiken voor IPTV en je kunt denk ik zelfs die standaard Sony TV kijk app er aan koppelen.
 
Je bedoeld de standaard TV kijk app op je TV? (Waar je dus de kanalen van bijv je Ziggo abbo mee kijkt?) Je kunt Live TV gebruiken voor IPTV en je kunt denk ik zelfs die standaard Sony TV kijk app er aan koppelen.

Ja soort van, er kwam opeens een nieuwe "app" tussen de input. Deze wilde graag gekoppeld worden aan TVirl.
Ik zal straks is testen, lijkt me inderdaad dat dit een soort vervanging is van bv de CI+ module kanalen.
 
Een CI module is duidelijk bedoeld om daar een geregistreerde smartcard in te gebruiken en heeft volgens mij weinig met een app te maken.
 
  • Like
Reacties: kazuhiro
Een CI module is duidelijk bedoeld om daar een geregistreerde smartcard in te gebruiken en heeft volgens mij weinig met een app te maken.

Klopt inderdaad maar was een voorbeeld (slecht voorbeeld) van "kanalen zoeken en installeren" lijkt me soort het zelfde idee :)
 
  • Like
Reacties: Lex
Ja soort van, er kwam opeens een nieuwe "app" tussen de input. Deze wilde graag gekoppeld worden aan TVirl.
Ik zal straks is testen, lijkt me inderdaad dat dit een soort vervanging is van bv de CI+ module kanalen.
Een CI module is duidelijk bedoeld om daar een geregistreerde smartcard in te gebruiken en heeft volgens mij weinig met een app te maken.
Binnen Android TV op Philips en Sony TV's is ook een app te vinden die de kanalen van je CI+ Module afspeelt. Waarschijnlijk ziet de LIVE TV app deze ook aangezien Live TV bedoeld is om meerdere apps die kanalen kunnen afspelen te koppelen.

TVirl koppelt je IPTV zenders aan de Live TV app.
 
Heb het ook geïnstalleerd op mijn Xiaomi Mi TV Box en moet zeggen draait lekker, ik heb het idee dat het beeld mooier en stabieler is. Het is alleen jammer dat je de zenderlijsten niet in groepen kan verdelen. Ik heb nu met de tool IPTV M3U Editor van Reidinga zelf een Ziggo zenderlijst gemaakt. (HIPTV).
 
  • Like
Reacties: Spinix