Android USB Ethernet

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
Deze vraag is niet specifiek voor KODI, maar wel gerelateerd, ik heb namelijk een kabeltje/plug waar ik een ethernet kabel in kan doen met aan de andere kant een usb plug, wat handig is omdat mijn tablet wel usb poorten heeft maar geen ethernet, én WIFI helaas niet zo snel is als bekabeld internet. (en flinke bandbreedte is wel zo prettig voor KODI)

You must be registered for see images


Onder windows 10 werkt dat kabeltje prima (met behulp van bijgeleverde drivers), maar met Android helaas niet.

Ik heb allerlei apps geprobeerd uit de playstore maar zonder succes, hoewel hier en daar bij stond (needs rooted)

Iemand hier ervaring mee c.q. tips hoe je zo een ethernet to usb kabel onder Android kan gebruiken svp ?
 
Deze vraag is niet specifiek voor KODI, maar wel gerelateerd, ik heb namelijk een kabeltje/plug waar ik een ethernet kabel in kan doen met aan de andere kant een usb plug, wat handig is omdat mijn tablet wel usb poorten heeft maar geen ethernet, én WIFI helaas niet zo snel is als bekabeld internet. (en flinke bandbreedte is wel zo prettig voor KODI)

You must be registered for see images


Onder windows 10 werkt dat kabeltje prima (met behulp van bijgeleverde drivers), maar met Android helaas niet.

Ik heb allerlei apps geprobeerd uit de playstore maar zonder succes, hoewel hier en daar bij stond (needs rooted)

Iemand hier ervaring mee c.q. tips hoe je zo een ethernet to usb kabel onder Android kan gebruiken svp ?
Werkt deze adapter wel op een USB 2.0 poort op je computer? Aangezien je Android box waarschijnlijk geen 3.0 heeft. (in 99% van de gevallen is 3.0 gewoon comptabel met 2.0). Anders zou je de gene waar je het kabeltje gekocht hebt een moeten vragen voor android drivers.
Verder werkt bij mij streamen via de Wifi prima.
 
Die adapter gebruik ik op mijn tablet (Chuwi hi12), deze is dual boot, windows 10 en Android. In windows 10 werkt dat perfect, 1gbit ethernet verbinding, máár wel nadat ik een driver heb geïnstalleerd op de bijgeleverde cdrom. Helaas bevat de cd geen drivers voor android (wel linux, maar ondanks dat android gebaseerd is op linux werkt dat niet).

De vraag gaat dus in feite over android/tablet en niet over een kodi kastje, maar dacht omdat we hier ook forumthreads hebben over Android kan ik een poging wagen :)