App die in android tv niet in de app drawer staan toch erin krijgen

1 mrt 2019
1.086
473
216
Het is een beetje een lange titel maar ik wist niet direct een kortere manier om duidelijk te maken waar ik het over heb.

Ik heb net ontdekt dat je vrij eenvoudig een app kan aanpassen om toch in de app drawer in android tv te verschijnen.
Met het programma apk icon editor kan je op je pc een apk bestand openen en de icoontjes aanpassen en toevoegen. Apps die niet voor android tv gemaakt zijn hebben geen tv banner (320x180). Met dit programma kan je die makkelijk toevoegen.

En op mijn fire tv stick is het net andersom, daar gebruik ik veel apps die voor android tv gemaakt zijn.
Maar de app drawer op fire tv gebruikt geen tv banners, dus hebben een sommige apps enkel een groen robotje, want android tv apps die niet voor gewone android gemaakt zijn hebben enkel de tv banner. Dus daar heb ik bij bv de kmi app ook gewone icoontjes toegevoegd.

Ik heb het net even met de app Key Mapper getest en op mijn mi box werkt het perfect, hij staat nu gewoon tussen de andere apps.

Geen ge-emmer meer met app launchers , voice control of via settings gaan om sideloaded apps te openen. Wel verlies je hierdoor de optie om te updaten via de playstore.

You must be registered for see images attach

You must be registered for see images attach
 
Ik heb zonet voor de Microsoft Edge browser app een aangepaste versie gemaakt met een tv banner.
Misschien heeft iemand op dit forum er ook plezier van : , deze link blijft 7 dagen actief op WeTransfer
 
  • Like
Reacties: The Brook
Ben er net mee bezig geweest maar het wil nog niet mee werken.
Die nieuwe apk doet hetzelfde ?
Post automatically merged:

De h96 max misschien toch niet de geschikte box hiervoor.
Het is maar een klooi box maar zou leuk zijn om het weekend te krijgen ?
 
Ben er net mee bezig geweest maar het wil nog niet mee werken.
Die nieuwe apk doet hetzelfde ?
Post automatically merged:

De h96 max misschien toch niet de geschikte box hiervoor.
Het is maar een klooi box maar zou leuk zijn om het weekend te krijgen ?
Je hebt alle maten icoontjes toegevoegd? En dan de apk opnieuw ingepakt?
 
Ik had die Tv banner - (320x180)geprobeerd maar zal eens kijken of ik ze allemaal geselecteerd kan krijgen.

Opnieuw inpakken ook gedaan inderdaad.
 
Nog een optie om toch je apps tevoorschijn te toveren:

Hier kan je online een klein apk bestand maken dat als snelkoppeling naar de app dient
 
Laatst bewerkt: