Apps sideloaden op Android TV (NVIDIA SHIELD, Xiaomi Mi Box, Philips of Sony TV's)

Spinix

Technisch administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.600
2.202
216
25
Om sommige apps binnen Android TV te installeren moet je ze sideloaden. Dit is geen moeilijke klus en gaat vrij gemakkelijk.
Je hebt een .APK bestand nodig die je op een USB stick plaatst die je vervolgens in je televisie of tv box stopt. Download alleen veilige .APK bestanden!
Aptoide is een bekend alternatief voor de Play Store waar heel veel Android apps te vinden zijn. je kunt Aptoide op de volgende locatie downloaden:


Allereerst moet je de app " " installeren via de Play Store op je Android TV
You must be registered for see images attach

Wanneer je de app hebt geïnstalleerd kun je deze openen.

Wanneer FX File Explorer om toestemming vraag voor toegang tot je bestanden dien je deze te accepteren.

You must be registered for see images attach

Kies USB Storage

You must be registered for see images attach

Kies nu de app die je wilt installeren, de eerste keer moet je FX File Explorer permissies geven om apps buiten de Play Store om te installeren. Wanneer je dit hebt gedaan (de app geeft dit aan) kun je verder met de installatie.

Wanneer de app succesvol is geïnstalleerd kun je deze openen en er gebruik van maken. Indien je een Android app installeert die geen tv interface heeft kun je deze makkelijker bedienen met een muis, je kunt deze op je televisie / box aansluiten.

Mocht je er niet uitkomen wees dan vrij om vragen te stellen in dit topic!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze zeer nuttige tip. Hier heb ik als kersverse shield tv bezitter wat aan ?
 
  • Like
Reacties: Spinix
Moet de file ergens mee downloaden om hem op de Shield te kunnen zetten. En aangezien ik op de Shield na, niks Androids in huis heb, leek me de vraag gerechtvaardigd ?
 
Moet de file ergens mee downloaden om hem op de Shield te kunnen zetten. En aangezien ik op de Shield na, niks Androids in huis heb, leek me de vraag gerechtvaardigd ?

Volgens mij kun je op je shield je google browser openen en zoek daar dan naar de apk, downloaden en installeren moet dan ook kunnen volgens mij
 
Nog een tip voor mensen die de bekende zoekmachine Google willen gebruiken in hun Android TV:

Open de eerder genoemde en geïnstalleerde Aptiodtv
Bij top applicaties vindt je Puffin TV met daarin Google die uitstekend functioneert.

Veel plezier er mee :)
 
Mocht je geen playstore hebben of willen gebruiken zou je de Es file explorer APK ook via kunnen bemachtiggen en alles via een usb stick doen.
 
Om sommige apps binnen Android TV te installeren moet je ze sideloaden. Dit is geen moeilijk klusje en gaat heel makkelijk.

Download allereerst de volgende app en plaats deze op een USB stick: (De Aptoide Play Store bevat alle apps die je nodig hebt). Wanneer je dit hebt gedaan moet je naar de Play Store gaan op je TV Box en zoeken naar "ES File Explorer". Wanneer je ES File Explorer hebt geïnstalleerd en geopend kun je de USB stick in je TV Box stoppen. ES File Explorer gaat nu vragen of je deze wilt openen, kies voor ja.

Je kunt nu het APK bestand kiezen op je USB stick en deze installeren . Wanneer Apptoide is geïnstalleerd kun je deze openen en vanaf hier kun je dan apps downloaden.

Mochten je de bovenstaande stappen niet begrijpen dan kun je het volgende YouTube filmpje volgen:
You must be registered for see medias
In dit filmpje wordt het op een iets andere manier uitgelegd maar dit is ook een manier.
Is dit voor een leek goed te doen?
Ik wil deze box aanschaffen maar zie overal beren op de weg.
Ik heb pas net door hoe ik addons in kodi kan installeren.
 
Is dit voor een leek goed te doen?
Ik wil deze box aanschaffen maar zie overal beren op de weg.
Ik heb pas net door hoe ik addons in kodi kan installeren.
Tja, of het voor een leek te doen is is voor iedereen anders. Als je een beetje met Windows kan werken kan je ook met kodi werken maar het vraagt wel wat verdieping. Lees lekker zowerkkodi.nl en dit forum door. Als je rust en geduld hebt moet het te doen zijn maar als nagenoeg niets met computer doet zou het een behoorlijke uitdaging kunnen zijn. Maar met de Mi xiaomi box heb je een mooie box die los van Android ook wat kan. En hij is niet extreem duur. En Kodi? Gewoon uitproberen zou ik zeggen;)
 
Tja, of het voor een leek te doen is is voor iedereen anders. Als je een beetje met Windows kan werken kan je ook met kodi werken maar het vraagt wel wat verdieping. Lees lekker zowerkkodi.nl en dit forum door. Als je rust en geduld hebt moet het te doen zijn maar als nagenoeg niets met computer doet zou het een behoorlijke uitdaging kunnen zijn. Maar met de Mi xiaomi box heb je een mooie box die los van Android ook wat kan. En hij is niet extreem duur. En Kodi? Gewoon uitproberen zou ik zeggen;)
Thanx...ik ga het gewoon doen.?
 
Succes en je weet ons allen, 36000 leden wel te vinden :LOL:

Ps ik meende dat gearbest een mooie aanbieding had, ps neem de internationale versie en laat het verzenden uit Europa. Succes
 
Is dit voor een leek goed te doen?
Ik wil deze box aanschaffen maar zie overal beren op de weg.
Ik heb pas net door hoe ik addons in kodi kan installeren.
Als je vraag ging over sideloaden dan is dat prima te toen voor een leek met bovenstaande beschrijving.
 
  • Like
Reacties: Micko