Apps sideloaden op Android TV (NVIDIA SHIELD, Xiaomi Mi Box, Philips of Sony TV's)

Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Lex
Om sommige apps binnen Android TV te installeren moet je ze sideloaden. Dit is geen moeilijk klusje en gaat heel makkelijk.

Download allereerst de volgende app en plaats deze op een USB stick: (De Aptoide Play Store bevat alle apps die je nodig hebt). Wanneer je dit hebt gedaan moet je naar de Play Store gaan op je TV Box en zoeken naar "ES File Explorer". Wanneer je ES File Explorer hebt geïnstalleerd en geopend kun je de USB stick in je TV Box stoppen. ES File Explorer gaat nu vragen of je deze wilt openen, kies voor ja.

Je kunt nu het APK bestand kiezen op je USB stick en deze installeren . Wanneer Apptoide is geïnstalleerd kun je deze openen en vanaf hier kun je dan apps downloaden.

Mochten je de bovenstaande stappen niet begrijpen dan kun je het volgende YouTube filmpje volgen:
You must be registered for see medias
In dit filmpje wordt het op een iets andere manier uitgelegd maar dit is ook een manier.
Post automatically merged:

Deed als beginner iets verkeerd Sorry. Vind het antwoord prima
 
  • Like
Reacties: Spinix en Lex
Speciaal voor Amazon Fire TV , the Nvidia Shield en de Mi Box 3.
Om via een windows pc te sideloaden het programma adbLink installeren.
Link voor programma:
Setup :
Heb het uitgetest op mijn fire stick en het werkt geweldig, installeert deze apk's op de achtergrond. Zie screen shots.
Ben er zelf mee aan het spelen en ken er ook niet alles van, proberen maar zou ik zeggen.
Succes
 

Bijlagen

  • adblink35.png
    adblink35.png
    71,5 KB · Weergaven: 44
  • adbLink.jpeg
    adbLink.jpeg
    37,3 KB · Weergaven: 43
  • Like
Reacties: charleyr en Lex
Sideloaden Android -apps wordt lastiger

 
  • Like
Reacties: Spinix
Sideloaden Android -apps wordt lastiger

Gelukkig is dat niet voor apps die niet in de Play Store staan en je wel op Android TV wilt. Bedankt voor het delen :)
 
  • Like
Reacties: Lex
Omdat ik het streamen van de Ziggo app vanaf mijn telefoon toch wat vervelend begon te vinden ES file explorer geïnstalleerd. Zo ook de apk van Ziggo en Kijk geïnstalleerd, echter als ik deze apps start komt het beeld dwars op mijn scherm te staan (een fractie van een seconde is het goed, maar schiet dan dwars). Ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat.
Andere apps die ik gewoon via de playstore heb gedownload werken wel normaal. Geen idee of ik ergens een instelling moet veranderen?
 

Bijlagen

  • 1539662580281..jpg
    1539662580281..jpg
    6,4 MB · Weergaven: 11
Omdat ik het streamen van de Ziggo app vanaf mijn telefoon toch wat vervelend begon te vinden ES file explorer geïnstalleerd. Zo ook de apk van Ziggo en Kijk geïnstalleerd, echter als ik deze apps start komt het beeld dwars op mijn scherm te staan (een fractie van een seconde is het goed, maar schiet dan dwars). Ik heb alles verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, echter zonder resultaat. Andere apps die ik gewoon via de playstore heb gedownload werken wel normaal. Geen idee of ik ergens een instelling moet veranderen?
Om het probleem op te lossen gebruik je de app Set Orientation, die kan je vinden in de app store. Set Orientation > instelling op Automatic > Portrait apps rechtop zetten in landscape weergeven.
 
Laatst bewerkt:
Om het probleem op te lossen gebruik je de app Set Orientation, die kan je vinden in de app store. Set Orientation > instelling op Automatic > Portrait apps rechtop zetten in landscape weergeven.

Bedankt het is gelukt. Zit nu nog wel dat ik het beeld niet groot kan krijgen, maar daar moet ik mijn draadloze toetsenbord met muis later maar even voor zoeken.
 
  • Like
Reacties: B. web
You must be registered for see images attach

Een alternatief voor ES File Explorer is X-Plore File Manager. Een andere optie is via browser Puffin TV apk's downloaden en installeren. (Edit: downloaden via Puffin TV werkt sinds medio 2019 niet meer.)
Ga naar je Android TV store en zoek / installeer X-Plore File Manager en Puffin TV - Fast Web Browser. Ga naar Instellingen > Beveiliging > Onbekende Bronnen > Toestemming Verlenen aan X-Plore File Manager, Puffin TV en later zelfde ook doen voor . Start je mediaspeler opnieuw op.

Met X-Plore File Manager kan je onder andere APK's vanaf een USB stick installeren.
You must be registered for see images attach


APK's gedownload via Puffin TV verschijnen op de Puffin TV Startpagina en kun je aanklikken en installeren. (Edit: downloaden via Puffin TV werkt sinds medio 2019 niet meer.)
You must be registered for see images attach


Sideload apps op homescreen
Apps die je "sideload" verschijnen niet op je hoofdscherm. De app vind je via Instellingen > Apps.
  • Je kan de app of uit de Playstore gebruiken, dan heb je alle sideload apps overzichtelijk in een app op je hoofdscherm.
  • Je kan een snelkoppeling apk maken met de online tool:
    Hier vind je een tutorial:
Er zijn diverse meldingen hier op het forum over problemen veroorzaakt door ES File Explorer: es file explorer die de onderbrekingen veroorzaakte en Vreemd rondje in beeld bij kijken van kodi Ik had zelf audio onderbrekingen op de Xiaomi Mi Box en sinds het verwijderen van ES File Explorer zijn deze problemen verdwenen. ES File Explorer kan je verwijderen via instellingen > apps > app verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Goede Tip @B. web gaan we ook eens uitproberen kijken wat er fijner werkt,
Problemen ivm ES File Explorer was ik nog van gevrijwaard ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: B. web
Vreemd rond bolletje kan je verwijder in setting es file explorer

This stuff comes from ES file explorer

Just go into this app > settings

Then there is an option that says logging floating window, you just need to disable that and you will get rid of this infernal bubble for good
 
Ik heb es file explorer op mi box gezet daarna amazon prime video op usb via es file explorer geinstalleerd.
Nu kan ik de apps die ik op deze manier op de box zet niet in de lijst apps vinden.
Ik moet dan eerst es file explorer starten en dan staat de app wel in deze lijst, dan kan ik de app starten.

Is er een manier om deze app wel in de lijst van apps op de mi box te krijgen? Zodat ik deze apps meteen kan starten.
 
@inti
... Sideload Launcher > Voor sideload apps op homescreen. ...
Met Sideload Launcher heb je na 1 klik een overzicht van alle apps inclusief de sideload apps. Sideload Launcher kan je vinden in de Android TV store. En alle apps kan je ook vinden via het tandwieltje rechtsboven > instellingen > apps.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: inti
Kunt ook nog even kijken naar.
Sideload Channel. Bij Aptoide (tv)
Staat ook in de playstore hoor. Maar dan is het de betaalde versie.... :rolleyes:
Met deze app kun je je eigen Channel maken. Werkt ook heel mooi..
You must be registered for see medias
 
  • Like
Reacties: inti
You must be registered for see medias

Ik was/ben dus een beetje aan het knooien met de ziggo go app... Van @Andre19721972...
En zo lui as ik ben is elke extra handeling er 1 te veel....
Geen snelkoppeling op mn startscherm van de shield ook met tv app repo ook niet aan te maken.

Met Sideload launcher wel te benaderen maar das dus die extra handeling...

Dus op zoek gegaan natuurlijk... Via bovenstaand filmpje is het mij gelukt...

Kunt natuurlijk via je browser op je boxje doen..
Maar ik heb het via laptop gedaan en op een stickie gezet...
En gewoon installeren zoals je normaal sideload.

Dan via de grote + op je startscherm toevoegen aan favorieten...(shield iig) En jawel daar staat hij hoor....

Had link gezet maar zag verwijzingen naar illegale content zoals apk pure en dergelijke

Even Googlen op:

android tv app launcher builder