Ares Wizard Error (Kan hem niet opstarten)

kokkie20

Gevorderd
20 nov 2016
59
22
6
35
Ik kan maar met geen mogelijkheid Ares Wizard opstarten.
Hoe ik het ook probeer, elke keer tijdens installeren van de addon geen probleem, maar op het moment dat ik hem wil openen krijg ik error:
Controleer het log voor meer informatie, en wanneer ik in de log kijk zie ik dit staan:
File "<string", line 19630, in <module> UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode characters in position 171-203: ordinal not in range(128)
Iemand idee wat dit is? Snap er echt niets meer van :(
Kodi 16.1 geprobeerd, nightly build van kodi geprobeerd maar helaas geen succes :/
 
Ik had het ook op het ares forum gevraagd. Kreeg deze antwoorden (nog zelf niet getest)
-> That error suggests you have a special character in the home filename - try converting to special to cure it?
En hoe je dat doet
-> Theres a "convert to special" option in AW settings btw ... this changes the filepaths
Ga dat zelf vanmiddag proberen als ik thuis kom van werk. Hopelijk werkt hij dan wel
 
Nee met special bedoelen ze je path
De verwijzing naar de link
Als die special staan dan Zou het volgens hun dus weer moeten werken




Op jouw pc of waar je het op hebt staan staat er dus een verkeerde verwijzing

Bv op je pc : C:\Users\[username]\AppData\Roaming\Kodi\addons\areswizard|\ ergens een fout
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm zal dat dan eens gaan nakijken, want heb mijn username op de pc zonder spatie oid en special staat gewoon op standaard instellingen. Ik ga wel even op onderzoek uit :)
Nagekeken en van alles en nog wat geprobeerd maar helaas geen succes behaald.
Heb het inmiddels maar opgegeven want kom er gewoon echt niet uit wat ik ook probeer.
Zelfs met compleet cleane install van kodi krijg ik dit gezeur dus voor mij hoeft het dan eerlijk gezegd niet meer want wordt er alleen maar chagrijnig van :hamer:
 
Laatst bewerkt:
En als je kodi wist van je pc via configuratiescherm met programma's

Vink je dan wel aan dat ie alles moet wisseN daarna weer opnieuw installeren....
 
En als je kodi wist van je pc via configuratiescherm met programma's

Vink je dan wel aan dat ie alles moet wisseN daarna weer opnieuw installeren....
Zo heb ik het inderdaad gedaan, dat hij mijn 'profile' ook moest verwijderen. Zelfs nog even in de appdata folder gekeken naar restanten alles wat met kodi te maken had verwijderd maar alsnog bleef de error terug komen :(
 
Heb je niet nog een pc en of laptop waarop je het kan proberen, dan weet je iig zeker dat het aan je huidige pc ligt of ja aan de huidige os die erop staat....
 
Hmm heel appart dit, op de intel nuc (media pc) doet hij het niet. Op een computer met dezelfde OS doet hij het ook niet. Probeer ik een laptop doet hij het wel.
Snap er nu ook niets meer van, aangezien er eigenlijk bij alle systemen in het huis geen spatie in de naam zit, allemaal dezelfde OS en dezelfde build van Kodi.
Schiet mij maar lek...
 
Mmmmm, het enige wat ik me nog kan bedenken is Windows defender of Windows firewall die het blocken.

Zet Kodi is in Windowed mode en kijk is of er een pop up wordt geblokkeerd of iets in die geest....
 
Windows defender heb ik standaard uitgeschakeld, heb me eigen AV draaien dus windows defender niet nodig :)
Zal even kijken naar de firewall, misschien die tijdelijk uitschakelen om te kijken wat hij dan doet..
Bedankt in ieder geval voor de reacties/hulp die je aanbied FranKodi!