Audio Passthroug werkt niet

Wimvandegein

Forumlid
5 mrt 2017
5
1
6
28
Hallo,
Ik heb bij SOSsolutions.nl een Himedia Q10 Pro aangeschaft. Tijdens het online bestellen heb ik er voor gekozen dat zij er Kodi op installeren.
Deze player draait op Android en er is Kodi 17.3 op geïnstalleerd.

Het probleem is echter dat de Audio Passthrough niet werkt en dus niet kan genieten van de Dolby en DTS functies .
Uiteraard ben ik driftig op zoek gegaan op het internet en alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Er is een "Wrapper" op de player geïnstalleerd en gekoppeld aan Kodi, wanneer ik deze app open staat er een vink bij "opstarten met Kodi"
Hier kan ik verder niets instellen, behalve een vink plaatsen bij "Kodi Samba server"
De Samba server staat op de player ook geactiveerd.

Ik weet 100% zeker dan mijn Marantz NR1609 receiver alle DOLBY en DTS functies ondersteund. Mijn vorige Eminent player (Openelec & Kodi) werkte ook naar behoren via de Audio Passthrough.
De media (voorzien van Dolby /DTS) komt van een NAS en uiteraard is de player bekent in het bedraad netwerk
Deze spelen nu alleen nog in stereo af.

Helaas is de support bij SOSsolutions 0,0

Ik verneem graag mogelijke oplossingen.
 
Probeer eens SPMC. Is ook Kodi maar beter afgestemd op Android en audio. Gebruik het zelf niet maar heb wel gelezen dat hier meer succes mee word behaald.

---- Automatisch samengevoegde dubbelpost ----

http://spmc.semperpax.com en staat als het goed is ook in de playstore
 
Laatst bewerkt:
Thnx voor je reactie,
Ik heb deze geïnstalleerd maar het resultaat is hetzelfde.
Wat wel opviel na het opstarten van Kodi dat deze is bijgewerkt naar een 17.6 versie.
En daar waren op DOLBY HD MAster na de Dolby en DTS funties aanwezig en ook hoorbaar.
Wat dan weer vreemd is dat via Mediacenter DOLBT HD Master wel werkt!!.

Zoals aangegeven heb ik de player met Kodi17.3 gekocht mishcien moet deze gewoon een aantal versies terug.
Voor alsnog gebruik ik Kodi voor alleen film en muziek vanaf een NAS.
Maar ben nog geen Android expert om dat even voor elkaar te krijgen.
 
  • Like
Reacties: TGR6.6.6
Thnx voor je reactie,
Ik heb deze geïnstalleerd maar het resultaat is hetzelfde.
Wat wel opviel na het opstarten van Kodi dat deze is bijgewerkt naar een 17.6 versie.
En daar waren op DOLBY HD MAster na de Dolby en DTS funties aanwezig en ook hoorbaar.
Wat dan weer vreemd is dat via Mediacenter DOLBT HD Master wel werkt!!.

Zoals aangegeven heb ik de player met Kodi17.3 gekocht mishcien moet deze gewoon een aantal versies terug.
Voor alsnog gebruik ik Kodi voor alleen film en muziek vanaf een NAS.
Maar ben nog geen Android expert om dat even voor elkaar te krijgen.
Verder dan dit kan ik je ook niet helpen helaas. Heb zelf een simpele soundbar ? Lees wel veel dat mensen hier mee stoeien. Bij de 1 werkt het wel en de ander niet.
 
Thnx voor je reactie,
Ik heb deze geïnstalleerd maar het resultaat is hetzelfde.
Wat wel opviel na het opstarten van Kodi dat deze is bijgewerkt naar een 17.6 versie.
En daar waren op DOLBY HD MAster na de Dolby en DTS funties aanwezig en ook hoorbaar.
Wat dan weer vreemd is dat via Mediacenter DOLBT HD Master wel werkt!!.

Zoals aangegeven heb ik de player met Kodi17.3 gekocht mishcien moet deze gewoon een aantal versies terug.
Voor alsnog gebruik ik Kodi voor alleen film en muziek vanaf een NAS.
Maar ben nog geen Android expert om dat even voor elkaar te krijgen.
Ik begrijp deze post niet helemaal. Werkt het nu beter op 17.6 of niet ? In dat geval kan je dus gewoon je Kodi Android app updaten in de play store.
Verder is het inderdaad bekend dat via Android de audio codecs niet altijd even goed doorgegeven woden. Ik ben hierin ook geen expert helaas.
 
Ben je zeker dat je versterker het aan kan voor iedere HDMI poort . Dat was bij mij het probleem . Er is nog een topic waar dit probleem is aangehaald door mij . En je settings van himidia moet je even nakijken ik dacht HDMI op RAW zetten . Even wat dingen proberen
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik gebruik nu ook spmc op de shield . En ben achter jaar erachter gekomen dat 1 versterker geen dolby en dts doorgeeft via HDMI en de andere wel . Dus belangrijk om dit zeker na te kijken . En anders dolby en dts afvinken bij de settings
 
Op dit moment ben ik nog aan het stoeien met andere Kodi versies. Met 17.6 werken niet alle DOlby / DTS functies.
In de Himedia Center werken deze wel.
Maar ik wil het in KODI werkend hebben.
 
Hier is nog een topic over . Wat ik gebruikte was ftmc werkte voor mij wel . En settings van himidia nakijken en van kodi of een andere . En dingen uitschakelen zoals dolby en dts en doorvoer aan, dit werkte voor mij. Ik kwam erna ook achter dat de HDMI poort van mijn homecinema geen dolby en dts pakte wel als ik een dvd of blu-ray afspeel ..
Zet het 5.1 eens af dat je gewoon 2.0 afspeelt , werkt dit wel dan weet je waar je moet zoeken