Balesdigitalservices

Weke zenders/groepen draaien bij jou op 50fps? Tijdens mijn test fase draaiden de NL zenders op 50fps, maar heb inmiddels een betaald abonnement en alles draait op 25fps helaas.
Oh ik heb deze service niet maar dat is wat er toch verteld word en zoals je zegt tijdens test dus idd op 50fps wat zegt men er zelf van want dat is natuurlijk not done?
 
Weke zenders/groepen draaien bij jou op 50fps? Tijdens mijn test fase draaiden de NL zenders op 50fps, maar heb inmiddels een betaald abonnement en alles draait op 25fps helaas.
Volgens mij is het niet 24/7 50FPS op de sportkanalen maar kan het mis hebben ik heb oude tv die kan die niet eens aan.
 
Ik heb het een aantal keren gemeld. Men was zelf van mening dat het wel degelijk 50fps was maar gaven uiteindelijk ook toe dat het ook bij hun 25fps was. Maar dat het exact dezelfde zenders waren als tijdens de test periode. En uiteindelijk werd er ook nog aangegeven dat Ziggo überhaupt maar in 25fps uitzendt. Iets dat ik niet helemaal geloof, maar gek genoeg is daar online ook niet echt iets over terug te vinden. Al met al een beetje een raar verhaal dus.

Maar verder ben ik wel dik tevreden over hun support, zit alles nog een beetje in de opstartfase dus zijn er wel eens momenten dat bepaalde zenders of VOD pakketten even niet lekker werken, maar dit wordt altijd aangekondigd en dit zullen voornamelijk opstartproblemen zijn. Als we een maand verder zijn verwacht ik dat alles (zoals beloofd) voor 99% stabiel werkt.

En zolang ik de motion plus instelling van mijn tv maar aan heb ziet ook 25fps er best vloeiend uit. Al blijf ik er bij dat 50fps de norm is en dit nog strakker en vloeiender kijkt. Mocht er een aanbieder zijn die dit ECHT aanbiedt, net zo'n goede vod en catch up heeft voor 't zelfde geld dan ga ik daar direct heen.

Edit: Ik heb trouwens het TNCI pakket. Vooral gericht op de NL markt.
 
Ik heb het een aantal keren gemeld. Men was zelf van mening dat het wel degelijk 50fps was maar gaven uiteindelijk ook toe dat het ook bij hun 25fps was. Maar dat het exact dezelfde zenders waren als tijdens de test periode. En uiteindelijk werd er ook nog aangegeven dat Ziggo überhaupt maar in 25fps uitzendt. Iets dat ik niet helemaal geloof, maar gek genoeg is daar online ook niet echt iets over terug te vinden. Al met al een beetje een raar verhaal dus.

Maar verder ben ik wel dik tevreden over hun support, zit alles nog een beetje in de opstartfase dus zijn er wel eens momenten dat bepaalde zenders of VOD pakketten even niet lekker werken, maar dit wordt altijd aangekondigd en dit zullen voornamelijk opstartproblemen zijn. Als we een maand verder zijn verwacht ik dat alles (zoals beloofd) voor 99% stabiel werkt.

En zolang ik de motion plus instelling van mijn tv maar aan heb ziet ook 25fps er best vloeiend uit. Al blijf ik er bij dat 50fps de norm is en dit nog strakker en vloeiender kijkt. Mocht er een aanbieder zijn die dit ECHT aanbiedt, net zo'n goede vod en catch up heeft voor 't zelfde geld dan ga ik daar direct heen.

Edit: Ik heb trouwens het TNCI pakket. Vooral gericht op de NL markt.


Welke box gebruik je voor het kijken? Ik snap er ook vrij weinig van hoor maar als je nu weer kijkt is het grootste deel van het VIP pakket gewoon 50FPS.
Maar als ik andere keek was het weer 25 FPS moet ik zeggen dat op me shield die 50 FPS een stuk beter pakt als bijvoorbeeld op de Xiaomi mi box. Ik zal er is opletten of daar het verschil tussen zit. Vandaar ook mijn vraag op wat voor box je kijkt.
Als je een andere leverancier wil testen die 50 FPS levert moet je bij Unlimited HD het NL+ pakket levert ook 50 FPS en een uitgebreide VOD incl. 4K selectie.
Alleen iets kortere catchup volgens mij 3 dagen maar dat kan ook onderhand al aangepast zijn moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit wat terug kijk wat ouder is als 3 dagen..
 
Welke box gebruik je voor het kijken? Ik snap er ook vrij weinig van hoor maar als je nu weer kijkt is het grootste deel van het VIP pakket gewoon 50FPS.
Maar als ik andere keek was het weer 25 FPS moet ik zeggen dat op me shield die 50 FPS een stuk beter pakt als bijvoorbeeld op de Xiaomi mi box. Ik zal er is opletten of daar het verschil tussen zit. Vandaar ook mijn vraag op wat voor box je kijkt.
Als je een andere leverancier wil testen die 50 FPS levert moet je bij Unlimited HD het NL+ pakket levert ook 50 FPS en een uitgebreide VOD incl. 4K selectie.
Alleen iets kortere catchup volgens mij 3 dagen maar dat kan ook onderhand al aangepast zijn moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit wat terug kijk wat ouder is als 3 dagen..

Bedankt voor de tip.

Ik kijk op een behoorlijk snelle windows pc met kodi. Zou moeten werken. Ook als ik op mijn galaxy S9 plus of galaxy tab S6 via de smarts iptv app kijk zegt hij 25fps.

Zojuist nog geprobeerd.

Edit: over unlimitedHD trouwens, daar heb ik laatst een test lijn van gehad en ook daar 25fps. Gemeld, en kreeg te horen dat ze wel degelijk 50fps waren. Ik begrijp er dus hememaal niks meer van.
 
Welke box gebruik je voor het kijken? Ik snap er ook vrij weinig van hoor maar als je nu weer kijkt is het grootste deel van het VIP pakket gewoon 50FPS.
Maar als ik andere keek was het weer 25 FPS moet ik zeggen dat op me shield die 50 FPS een stuk beter pakt als bijvoorbeeld op de Xiaomi mi box. Ik zal er is opletten of daar het verschil tussen zit. Vandaar ook mijn vraag op wat voor box je kijkt.
Als je een andere leverancier wil testen die 50 FPS levert moet je bij Unlimited HD het NL+ pakket levert ook 50 FPS en een uitgebreide VOD incl. 4K selectie.
Alleen iets kortere catchup volgens mij 3 dagen maar dat kan ook onderhand al aangepast zijn moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit wat terug kijk wat ouder is als 3 dagen..

Catchup;

Unl.hd 2 dagen, en maar voor ca 15 zenders in totaal.

TNCI 7 dagen en voor vrijwel het gehele NL zenderpakket. (100+ zenders) , plus een paar BE kanalen.

Wesopro/gofast 7 dagen, vrijwel gehele NL pakket, tientallen per pakket BE,DE,UK,PL,ES,PT.

MTO/IPTV4k geen catch up.

Nog andere NL aanbieders met catch up?
 
Bedankt voor de tip.

Ik kijk op een behoorlijk snelle windows pc met kodi. Zou moeten werken. Ook als ik op mijn galaxy S9 plus of galaxy tab S6 via de smarts iptv app kijk zegt hij 25fps.

Zojuist nog geprobeerd.

Edit: over unlimitedHD trouwens, daar heb ik laatst een test lijn van gehad en ook daar 25fps. Gemeld, en kreeg te horen dat ze wel degelijk 50fps waren. Ik begrijp er dus hememaal niks meer van.
Misschien kan Funnyguy even uitleggen hoe die 50FPS nu daadwerkelijk werken en op het scherm komen.
Om eens en voor altijd deze discussie te kunnen gaan sluiten.
 
Website is toch gewoon vindbaar ?of is dat nog puur voor de informatie.
 
Voor iedereen waarbij het FPS verhaal nog onduidelijk is of de illusie wekt dat dit voor beter/scherper beeld zorgt:

Vrijwel alles (Film, Series & Live TV uitzendingen) wordt opgenomen in 23-24 FPS (24,97 FPS uit m’n hoofd). Alles daarboven wordt dus hardware & software matig (met een computer) toegevoegd. Letterlijk vertaald worden er dus bij 50 FPS, 25 frames (beelden) toegevoegd per seconden. Uiteraard zitten hier wat ”haken & ogen” aan, bijvoorbeeld als het gaat om zeer snelle beelden zoals sport. Hierbij kan een hogere FPS wenselijk zijn om “ghosting” te voorkomen en/of beelden vloeiender over te laten komen, echter de meeste TV’s zullen dit automatisch op pakken.

Wat bepaald dan de beeldkwaliteit? Om er een aantal niet al te ingewikkeld op te noemen:
- Bron, waar komt deze vandaan. Hoe wordt deze doorgezet? Met welke hardware? En wordt hier nog aan gesleuteld? (Compressie, decompressie etc.) Hoe meer er tussen jou en de bron zit en/of gebeurd, hoe groter de kans op verlies in beeldkwaliteit.
- Verbinding, van bron tot aan klant. Hoe is deze bijvoorbeeld bij de servers die de streams bevatten? Hoe is deze bij jezelf als klant?
- Welke hardware & software gebruik je als klant? Denk aan het welbekende Android boxje, welke (video)chips heeft deze? Welke software, codecs, divers etc worden gebruikt?
- Sluit de hardware en/of software van de klant wel goed aan bij de streams / provider? Matchen de codecs?

Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat een Ziggo of KPN goed heeft nagedacht (aanname ;)) over de inrichting van bron tot klant, om zo de beste performance en beeldkwaliteit te kunnen leveren. Iets wat voor IPTV providers een uitdaging is.