Beeld bevriest geluid speelt verder

Smurfblauw

Forumlid
10 jul 2021
13
2
6
Hallo,

Op mijn Google TV chromecast gebruik ik Kodi voor bepaalde apps (o.a. Vrtnu en Goplay)
Gisteren keek ik naar een programma via Kodi op Goplay en op specifieke momenten bleef het beeld stilstaan terwijl het geluid verder afspeelde.
Dit loste zichzelf telkens op na een paar minuten (of seconden?), het beeld volgde vanzelf terug het geluid.
Het is wel vervelend want dit gebeurt een viertal keer tijdens éénzelfde programma en je mist uiteraard een aantal beelden.
Wat opvalt : telkens hetzelfde programma opnieuw wordt afgespeeld bevriest het beeld op identiek hetzelfde moment.

Voordien had ik met de app van Vrtnu ook wel eens stilstaand beeld maar het geluid speelde toen ook niet verder en na een aantal seconden hervatten zowel beeld als geluid vanaf hetzelfde punt waar ze bleven stil staan.

Ik las ergens dat dit nog wel voorkomt bij de nieuwe Google TV Chromecast en probeerde reeds een oplossing die voor sommigen wel hielp : I went to the settings > apps > special app access> energy optimization and turned off optimization for all of my streaming apps. This seems, for the moment, to have stopped the issue from popping up.
You must be registered for see images
You must be registered for see images
You must be registered for see images
You must be registered for see images
You must be registered for see images
You must be registered for see images
You must be registered for see images


Echter bij mij blijkt dit niet te helpen.

Heeft er iemand hetzelfde probleem en eventueel een oplossing hiervoor?

Dank bij voorbaat.
 
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat de momenten dat het beeld blijft hangen overeengekomen met de reclame pauzes.

Ik gok dus dat het probleem niet aan kodi ligt, of aan je Chromecast, maar aan hoe de addon de streams van de website van goplay kan aanspreken.

Ik gebruik zelf goplay niet.

Je kan op github je probleem voorleggen aan de ontwikkelaars van de addon, die kunnen je vast wel uitleggen waar het mis gaat.
 
Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat de momenten dat het beeld blijft hangen overeengekomen met de reclame pauzes.

Ik gok dus dat het probleem niet aan kodi ligt, of aan je Chromecast, maar aan hoe de addon de streams van de website van goplay kan aanspreken.

Ik gebruik zelf goplay niet.

Je kan op github je probleem voorleggen aan de ontwikkelaars van de addon, die kunnen je vast wel uitleggen waar het mis gaat.
Bij go play kan het bijna niet overéén stemmen met een reclameblok aan het eerste tijdstip te zien dat het beeld bevriest. Dit is te vroeg in het begin van het programma.
Wel herinner ik me nu dat ik dit eens op vtm go heel specifiek had op de momenten voor de reclameblokken.

Ik betwijfel minder dat de oorzaak aan Kodi ligt dan aan de Chromecast Google TV.
Op de support pagina van Google zijn er tal van gelijkaardige klachten van gebruikers. Deze heb ik doorgenomen en tussendoor las ik van verschillende mensen dat ze het probleem ervaren met hun Chromecast Google TV maar niet met hun andere apparaten (soms o.a. een oudere chromecast).
Het topic werd daar helaas afgesloten en er werden niet echte oplossingen geboden.

Bedankt voor de link. Ondanks ik niet denkt dat het aan de add-on zelf ligt (ik kom bij vrt nu ook af en toe een stilstaand beeld tegen, zij het in andere vorm), kan het geen kwaad om daar eens de vraag te stellen.
 
Als je wilt installeer ik zelf de go play addon, moet je me wel eerst eens vertellen welk programma op welke momenten deze problemen heeft.
Als op mijn toestel het programma wel vlot loopt, ligt het aan jouw chromecast, of instellingen.
 
  • Like
Reacties: Smurfblauw
Als je wilt installeer ik zelf de go play addon, moet je me wel eerst eens vertellen welk programma op welke momenten deze problemen heeft.
Als op mijn toestel het programma wel vlot loopt, ligt het aan jouw chromecast, of instellingen.
Dat is vriendelijk, bedankt dat je dit wil doen!

Het programma heet "Don't worry be happy". Bij de eerste aflevering van het eerste seizoen bevriest het beeld op 00:00:32 , 00:01:25, 00:03:48 en 00:04:30. Later ook nog maar dit zou al voldoende moeten zijn om te checken.
 
Dat is vriendelijk, bedankt dat je dit wil doen!

Het programma heet "Don't worry be happy". Bij de eerste aflevering van het eerste seizoen bevriest het beeld op 00:00:32 , 00:01:25, 00:03:48 en 00:04:30. Later ook nog maar dit zou al voldoende moeten zijn om te checken.
Ik kan alvast bevestigen dat het niet aan je chromecast ligt.
Op 32 seconden gebeurt er een sprong van 10 seconden, waarna het beeld dan ook nog 10 seconden stilstaat maar het geluid door loopt.
Post automatically merged:

Het klopt ook wat je schrijft over reclame, op de website loopt de video wel vlot door, zonder een reclame onderbreking.

Het probleem is trouwens gekend door de makers van de addon, ,de oplossing is ook gekend maar moet door team kodi geïmplementeerd worden, als ik het goed begrepen heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan alvast bevestigen dat het niet aan je chromecast ligt.
Op 32 seconden gebeurt er een sprong van 10 seconden, waarna het beeld dan ook nog 10 seconden stilstaat maar het geluid door loopt.
Post automatically merged:

Het klopt ook wat je schrijft over reclame, op de website loopt de video wel vlot door, zonder een reclame onderbreking.

Het probleem is trouwens gekend door de makers van de addon, ,de oplossing is ook gekend maar moet door team kodi geïmplementeerd worden, als ik het goed begrepen heb.
Bedankt voor de informatie.
Bedoelt u dat Kodi nog iets moet aanpassen met "de oplossing is ook gekend maar moet door team kodi geïmplementeerd worden" of begrijp ik dat verkeerd? Is er iets dat ik zelf kan doen intussen om het op te lossen?
 
Bedankt voor de informatie.
Bedoelt u dat Kodi nog iets moet aanpassen met "de oplossing is ook gekend maar moet door team kodi geïmplementeerd worden" of begrijp ik dat verkeerd? Is er iets dat ik zelf kan doen intussen om het op te lossen?
Als ik dit ( ) goed begrepen heb kan je zelf kodi 'compilen' met een aanpassing ( ) om wel vlot door te spelen.
 
Als ik dit ( ) goed begrepen heb kan je zelf kodi 'compilen' met een aanpassing ( ) om wel vlot door te spelen.
Bij de tweede link krijg ik een error melding
 
Deze link werkt maar ik weet echt niet wat ik kan doen met deze info.
Zijn dit aanpassingen die ik kan uitvoeren bij de instellingen van kodi?
Nee, bij het bouwen van (een eigen versie van) kodi,

Als je nog nooit zelf een app hebt gecompiled is dit misschien erg moeilijk, maar niet onmogelijk.
 
Nee, bij het bouwen van (een eigen versie van) kodi,

Als je nog nooit zelf een app hebt gecompiled is dit misschien erg moeilijk, maar niet onmogelijk.
Sorry hoor maar daar begrijp ik echt niets van 🤯 (bloos)
 
Sorry hoor maar daar begrijp ik echt niets van 🤯 (bloos)
Tja, niemand wordt met kennis geboren, en iedereen kan bijleren.
De eerste keer dat ik probeerde een aangepaste app te bouwen duurde het ook enkele dagen voor dat ik het doorhad.
Veel lezen, en alles wat je niet begrijpt opzoeken, en dan nog meer lezen, en af en toe een vraag stellen op github of een forum
 
Tja, niemand wordt met kennis geboren, en iedereen kan bijleren.
De eerste keer dat ik probeerde een aangepaste app te bouwen duurde het ook enkele dagen voor dat ik het doorhad.
Veel lezen, en alles wat je niet begrijpt opzoeken, en dan nog meer lezen, en af en toe een vraag stellen op github of een forum
Waar kan ik hier iets over leren in het Nederlands waar het voor een leek als ik te begrijpen valt?
 
Waar kan ik hier iets over leren in het Nederlands waar het voor een leek als ik te begrijpen valt?
Als je echt compleet geen Engels kan is het bijna onmogelijk, maar als je een toch een beetje Engels kan, kan google translate je helpen. Lees de pagina vertaald naar Nederlands en vergelijk met de originele pagina voor meer duidelijkheid.
Origineel:
Vertaald:
 
Als je echt compleet geen Engels kan is het bijna onmogelijk, maar als je een toch een beetje Engels kan, kan google translate je helpen. Lees de pagina vertaald naar Nederlands en vergelijk met de originele pagina voor meer duidelijkheid.
Origineel:
Vertaald:
Engels lezen valt nog mee voor mij toch begreep ik er niets van, vandaar dat ik dacht in het Nederlands maar dan met een uitleg voor dummie's ;) Of in het Engels voor dummie's zou ook nog lukken :)
Ik zie er geen begin aan, ik vermoed dat je wel ergens start op je pc/laptop met een bepaald programma ofzo. Dat is niet duidelijk voor mij op deze pagina's. Het zal niet voor mij zijn vrees ik.