Bestandsbeheer

Jedeel

Forumlid
7 jan 2021
13
5
6
68
Aan mijn EM7680 hangt via USB een HD en een USB-stick.
Via Instellingen en dan Bestandsbeheer kom ik bij een gesplitst scherm hetgeen oogt als de 'ouderwetse'
Norton Commander. In het midden van het scherm een balk met 2 pijltjes --> <--)
Nu wil ik speelfilms die ik wil bewaren kopiëren van USB-stick naar de USB-HD.
Ik kies links mijn USB-stick en film zijnde 'Bron' en rechts blader ik naar het juiste pad op de USB-HD 'Ontvanger'.
En dan......gebeurt er niets en ik zie ook geen knop om het kopieerproces/verplaatsproces te starten.

En een samenhangende 2e vraag met betrekking tot dit probleem of kan ik beter enig add-on gaan gebruiken,
die ik zelf nog niet heb kunnen vinden?

Alvast bedankt voor het meedenken.

(Ik draai 'onder' LibreElec.8.2.5 en Kodi 18.4 Leia)
 
Is jouw EM7680 niet via SMB te benaderen? Zodat je bv via een file manager op je telefoon bestanden op je EM7680 kunt verplaatsen door je hele netwerk?. Zelf gebruik ik hier de full versie van FX File Explorer. Heel handig om bv bestanden van mijn PC naar bv de USB stick van mijn Shield te verplaatsen. ?
 
Is jouw EM7680 niet via SMB te benaderen? Zodat je bv via een file manager op je telefoon bestanden op je EM7680 kunt verplaatsen door je hele netwerk?. Zelf gebruik ik hier de full versie van FX File Explorer. Heel handig om bv bestanden van mijn PC naar bv de USB stick van mijn Shield te verplaatsen. ?
Bedankt voor je reactie, Shaman.
Ik heb geen thuisnetwerk op dit moment.
Ik download mijn films op een laptop en breng ze via een USB-stick naar mijn EM7680 toe.
Alleen als ik ze wil behouden wil ik ze met bestandsbeheer van USB-stick naar de USB-HD overbrengen.
Om daar een thuisnetwerk voor aan te leggen doet mij denken aan de "kanon en de mug" ;-)
Ik kom een heel eind met het bestandsbeheer van Kodi zelf maar niet tot het daadwerkelijk kopieren/verplaatsen.
You must be registered for see images attach

Sorry voor de wat onscherpe foto. Links (USB-stick) de gehighlite film die ik wil verplaatsen naar rechts de USB-HD.
Wat moet ik doen om dat te bewerkstelligen?
 
Hmmm....... en als je nu het geselecteerde bestand iets langer ingedrukt houd, krijg je dan geen afrol schermpje te zien waarin is de opties kopieer en verplaats in staan??

You must be registered for see images attach


En is jou mediaspeler dan helemaal niet op het internet aangesloten?
 
  • Like
Reacties: Renko1963
Hmmm....... en als je nu het geselecteerde bestand iets langer ingedrukt houd, krijg je dan geen afrol schermpje te zien waarin is de opties kopieer en verplaats in staan?
Och jee.... ik nog niet gewend aan die opties van Kodi. Je hebt volkomen gelijk Shaman en ik ben niet geduldig genoeg.

En mijn mediaspeler hangt zowel bedraad als wireless aan het internet. Maar ik doe niets met streamen, dus is het daarvoor
dus niet nodig.

Maar bedankt voor jouw oplossing!
 
Ging me ook meer om het idee om je films gewoon via je netwerk van je laptop naar je mediaspeler te verplaatsen.... ?

Maar als het zo ook werkt, prima toch.