Beste 'Cut the Cord' TV/monitor...?

Diggler

Gevorderd
14 aug 2017
110
28
16
49
Deed net ff zoektest op tweakers; of er een TV/monitor bestaat die ideaal is voor kijkers zonder kabel. Wat is dan ideaal:

- geen smart TV
- geen Tuner
- wel goed beeld, voor het gemak even 4K en beter aangehouden
- minimaal 1x HDMI in
- HDMI out met (e)ARC
- CEC
- optische out
- coaxiale audio out
- usb / wifi / utp voor updaten TV software
- geen gebogen scherm

Want: we gebruiken een 'kastje'. TV kijken via DSL decoder of Ziggo box, of zelf middels app op je AndroidTV/AppleTV enz enz. Netflix Disney etc. kunnen daar ook op. Oftewel: wij moderne kijkers hebben al die techniek in een TV niet nodig. Eigenlijk zoek ik een grote 4K monitor met wat extra audio-out opties. Je kastje gaat dan direct in de TV en de soundbar/receiver krijgt geluid uit 1 van de diverse audio-out opties. Zoekresultaten:

* een televisie zonder tuner bestaat niet. Op zich wel logisch want dat is nou net een kenmerk van TV. Er zijn maar 3 TV's zonder SmartTV.
* er zijn 4 monitoren (groter dan 48") die HDMI 2.1 hebben, en geen gebogen scherm. Goedkoopste € 1000, duurste € 1883,-. (e)ARC en/of CEC onbekend.
* er zijn 30 monitoren met HDMI2.0, groter dan 48" en geen gebogen scherm. Helaas (e)ARC en/of CEC onbekend.

Conclusie:

een modern en groot TV scherm zonder onnodige functionaliteit maar met alle benodigdheden om TV te kijken/streamen met goede audio opties is lastig te vinden. Misschien is het toch 1 van de 34 mogelijke kandidaten, maar dan is -per model- meer info over de (e)ARC nodig

Vraag: wie kan mij verder helpen hiermee? Weten/kennen jullie modellen (merk + type) die aan deze voorwaarden voldoet?

Thx, mvg Diggler
 
Ik ken geen modellen, ik reageer ff omdat ik persoonlijk een 4K monitor te duur vind, vooral groter dan 48”.
Mijn Sony 4K tv is een 55” zonder playstore (Linux) en een paar voorgeïnstalleerde apps die ik bij de privacy instellingen kan uitzetten (smarttv functie uit) dus ik zie alleen maar de instellingen opties en dat destijds voor €600.
Dit model van 3jr oud is niet meer te krijgen maar een opvolger zal er vast wel zijn. Mss heb je hier wat aan.