Betaalde kunnen kijken naar de nieuwste films

Wat zou jij maximaal bereid zijn per maand te betalen als er een legale Bioscoop online dienst is.

  • 0 euro ik blijf gewoon downloaden, wil niet betalen

    Stemmen: 9 8,7%
  • 0 euro ik kijk geen films

    Stemmen: 1 1,0%
  • 0 - 5 euro p/m

    Stemmen: 13 12,5%
  • 5 - 10 euro p/m

    Stemmen: 37 35,6%
  • 10 - 15 euro p/m

    Stemmen: 24 23,1%
  • 15 - 20 euro p/m

    Stemmen: 9 8,7%
  • 20 - 25 euro p/m

    Stemmen: 8 7,7%
  • 25 - 30 euro p/m

    Stemmen: 1 1,0%
  • 30 - 35 euro p/m

    Stemmen: 1 1,0%
  • 35 - 40 euro p/m

    Stemmen: 1 1,0%

  • Total voters
    104

borsjea

Senior
18 mei 2016
384
155
216
58
Deze week weer veel berichten van organisaties in strijd tegen het ilegaal downloaden.
Helaas zijn er nog nauwelijks legale diensten en zouden de organisaties zich mischien beter kunnen gaan richten op een legale dienst.
De komst van Netflix heeft al een daling laten zien, een soort bioscoop online zou dat wellicht ook doen.
 
Deze week weer veel berichten van organisaties in strijd tegen het ilegaal downloaden.
Helaas zijn er nog nauwelijks legale diensten en zouden de organisaties zich mischien beter kunnen gaan richten op een legale dienst.
De komst van Netflix heeft al een daling laten zien, een soort bioscoop online zou dat wellicht ook doen.
Ik sta niet onwelwillend tegenover dit concept. Ben er echt niet te beroerd voor om te betalen. Hebben Netflix al bijna van dag 1 en als ik wat meer diensten kon afsluiten voor hetzelfde geld wat ik nu aan live tv van ziggo kwijt ben en kon kijken wat en wanneer ik wil zou ik het gelijk doen.
 
Ligt er een beetje aan of je ook films van langer geleden kan terug kijken. En of je on-demand kan kijken, of dat je op een 'vast tijdstip' klaar moet zitten, net als in een echte bioscoop. Anyhow, 5 tot 10 euro gestemd omdat ik maar heel sporadisch een film kijk. Series daarentegen...
 
Ligt er een beetje aan of je ook films van langer geleden kan terug kijken. En of je on-demand kan kijken, of dat je op een 'vast tijdstip' klaar moet zitten, net als in een echte bioscoop. Anyhow, 5 tot 10 euro gestemd omdat ik maar heel sporadisch een film kijk. Series daarentegen...
Ik heb 10 - 15 euro gestemd uitgaande van 1 bezoek aan het filmparadijs per maand.
 
De nieuwste films (bios) hoeven van mij niet meteen,als het filmaanbod aanbod maar redelijk recent is en compleet itt Netflix.15€ lijkt me dan wel schappelijk.
 
Ik heb 15-20 euro per maand gestemd.
Ik heb wel wat aannames gedaan: dienst moet net zo goed en net zo makkelijk werken als Netflix. Ook ben ik er vanuit gegaan dat de films tegelijk met de bioscopen online komen.
Waarom dat bedrag: een abonnement bij de bioscoop kan je krijgen vanaf 19 euro per maand. Ik heb hier zelf ook heel wat jaren gebruik van gemaakt en als je vaak gaat dan is dat echt ideaal !

Toch denk ik niet dat dit gaat gebeuren, vooral het stukje "tegelijk met de bioscopen online komen". Bioscopen wereldwijd zullen dat nooit accepteren en ik denk ook dat ze er failliet aan kunnen gaan.

Echter, als ze iets kunnen regelen dat elke film na bijvoorbeeld 2 maanden online komt... dan ben ik bereid er maximaal 10 euro aan uit te geven per maand.
 
Ik heb 15-20 euro per maand gestemd.
Ik heb wel wat aannames gedaan: dienst moet net zo goed en net zo makkelijk werken als Netflix. Ook ben ik er vanuit gegaan dat de films tegelijk met de bioscopen online komen.
Waarom dat bedrag: een abonnement bij de bioscoop kan je krijgen vanaf 19 euro per maand. Ik heb hier zelf ook heel wat jaren gebruik van gemaakt en als je vaak gaat dan is dat echt ideaal !

Toch denk ik niet dat dit gaat gebeuren, vooral het stukje "tegelijk met de bioscopen online komen". Bioscopen wereldwijd zullen dat nooit accepteren en ik denk ook dat ze er failliet aan kunnen gaan.

Echter, als ze iets kunnen regelen dat elke film na bijvoorbeeld 2 maanden online komt... dan ben ik bereid er maximaal 10 euro aan uit te geven per maand.

Zag op de site van het ministerie van OCW een stukje staan dat de Nederlander gemiddeld 2 x per jaar naar de Bioscoop gaat zie als je de grafiek daar bestudeerd zie je wel een stijgende lijn. Hier zit natuurlijk ook een grote groep in die welicht meerdere malen per week naar de bioscoop gaat. Maar uitgaande van het aantal van 2 bezoeken en daarbij geen rekening houdend met abonnementen en kortingsactie betekend dit ongeveer 20 euro op jaarbasis per Nederland.
Ongetijfeld zal bij de komst van een onlinedienst deze trend zich omdraaien. 25 jaar geleden had iedere week wel een videotheek en die zijn er nu ook nauwelijks meer. Filmproducenten moeten ook oppassen dat de kijktrent van films zich niet steeds meer gaat verplaatsen naar series zelf kijk ik dagelijks via netflix naar series een heel enkele keer naar een film. Bij series vermijd ik die series waarvan nog niet het complete seizoen op netflix staat, ik heb er een hekel aan dat ik niet kan doorkijken, dat is ook de reden dat ik serie niet op tv volg.
Ik denk dat voor een hoop mensen geldt dat een de huidige vorm van bioscoop niet meer van deze tijd is vele zullen wellicht meer tijd kwijt zijn aan het reizen en wachtijden bij de bioscoop dan het bekijken van de film.
je noemt twee bedragen, een aanbieder zou ook twee soorten pakketten kunnen aanbieden één waarbij de premiere van een film gelijk loopt aan die in de bioscoop en één waarbij de film na 2 maanden beschikbaar komt.
Waar wel op moet worden voorkomen is dat er een versnippering ontstaat en er vele van dit soort diensten ontstaan, één dienst waarbij men dan de inkomsten naar kijkgedrag eventueel verdeeld
 
  • Like
Reacties: Plenkske
Ik denk dat voor een hoop mensen geldt dat een de huidige vorm van bioscoop niet meer van deze tijd is vele zullen wellicht meer tijd kwijt zijn aan het reizen en wachtijden bij de bioscoop dan het bekijken van de film.
Ik vraag me af hoe groot deze groep 'hoop mensen' is.... vorig jaar steeg het aantal bezoeken:
Waarom is de huidige vorm van bioscoop niet meer van deze tijd ? Bioscopen investeren juist de laatste jaren in beter beeld, geluid, betere zalen (qua indeling en stoelen), opties betreft 3D / IMAX / Dolby Atmos / VIP (bij sommige films heb je meerdere opties: 2D óf 3D óf IMAX etc.) enz. Ook zijn de apps, reserveringssystemen en dergelijke wel degelijk verbeterd. Dus ik denk dat ze wel met de tijd meegaan.
Dat sommige mensen misschien liever thuis een film kijken, is een heel ander verhaal en ik vind het ook een klein beetje appels met peren vergelijken. Tenzij je een echte thuisbioscoop (groot scherm, projector, flink geluid) hebt , is het een compleet andere ervaring. Voor die beeld en geluid ervaring ga ik naar de bioscoop. Er zijn waarschijnljk ook veel mensen die een bezoek aan een stad combineren met een bioscoopbezoek. Zodat je niet per se hoeft te reizen, alleen om naar de film te gaan.

je noemt twee bedragen, een aanbieder zou ook twee soorten pakketten kunnen aanbieden één waarbij de premiere van een film gelijk loopt aan die in de bioscoop en één waarbij de film na 2 maanden beschikbaar komt.
Dat is waar, dat zou zeker kunnen.

Waar wel op moet worden voorkomen is dat er een versnippering ontstaat en er vele van dit soort diensten ontstaan, één dienst waarbij men dan de inkomsten naar kijkgedrag eventueel verdeeld
Ja mee eens, liever één dienst met meerdere abbonnements mogelijkheden, dan vele verschillende diensten.
Waar de industrie natuurlijk wel bang voor is bij dit soort diensten: het rippen van de films. Op dit moment duurt het altijd wel even voordat een film in goede kwaliteit te downloaden is. Als deze diensten komen dan kunnen mensen de film meteen rippen en online gooien. Sommige zullen deze dan illegaal gaan downloaden. Dit is gewoon niet tegen te houden.
 
Ik wil wel 30 euro geven of 40 zelfs ,als een vorm van kodi zoals het nu werkt met alles beschikbaar
 
  • Like
Reacties: Spinix