Betalingsbewijs

Eric Hebs

Expert
2 mei 2016
1.043
633
216
vraagje; kreeg van de douane weer es briefje met verzoek waarde/omschrijving en natuurlijk het magische woord: Betalingsbewijs

Uiteraard geen telefoonnummer ofzo om te bellen voor vragen; dus ik vraag jullie tips/advies, ->> stel nou dat je bij dhgate of banggood meerdere dingen tegelijk besteld staat er op je credit kaart afschrift (of paypal) bijvoorbeeld 50 euro.

Hoe ga je de douane overtuigen dat het doosje dat aankwam slechts een 18 dollar onderdeel was van die 50 totaal ?

bij banggood vooral komt het vaak voor dat je 5 dingen besteld en ze alle 5 uit een ander magazijn komen dus je krijgt ook écht 5 doosjes.

maar mijn mastercard of paypal afschriften zijn echt niet zo gespecificeerd , lastig he?

Als de douane elk briefje gelooft met 'ja tis maar 18 hoor, hier kijk maar onderdeel van die 50' , dan zou het wel erg makkelijk worden
 
Heb je geen factuur van banggood waar het ook op staat, daarmee aangeven wat je onderdeel kost? Mede met je betalingsbewijs/afschrift creditcard?
 
ja dat wel maar uiteraard is het boven de 22 euro dus zit ff te denken hoe we onder die domme belasting en extra kosten uitkomen. vind die btw niet eens erg maar komt altijd 10 euro admin kosten bij , plus t'is natuurlijk de sport.. lol

maar goed, heb altijd wel iets besteld van rond de 20 , print dat wel af... mochten ze de doos wel openmaken en het niet klopt neem ik aan dat ze het gewoon weggooien, zal vast geen mega boete uitkomen toch?
 
Was het advies ook weer om Hans Klok even naar die nota te laten kijken kan ik me herinneren
 
meneer p shop bedoel je? lol mwa houd het liever toch maar op vergissing 'oops verkeerde factuur' ipv v.heid in gesch.. lol
 
Weggooien en boete doen ze niet volgendmij, dan krijg je een brief terug om nog een bewijs te mailen omdat ze de eerste niet vertouwen. Regel wat met banggood dat ze je een nep factuur mailen ofzo
 
Kreeg op 1 dag VIJF brieven van postnl dat de Douane een betalingsbewijs wil zien voor goederen van buiten de EU.

Komt sowieso vaak voor, lijkt me geen steekproef meer kwa kansberekening :(

Iemand anders deze ervaring? staan we bij vaak in china bestellen in de computer en liggen we dan onder de loep ofzo ? 5 brieven is geen toeval zo in 1 keer
 
Moet zeggen dat ik nu al een aantal jaar regelmatig uit China producten bestel, en slechts één keer een brief heb ontvangen van de PostNL voor waardebepaling.
 
@Barry Ja vandaar dat ik zoiets heb van huh, waarom krijg ik steeds die brieven... tis legaal spul en altijd onder de 22 euro dus niks ad hand maar vertraagt flink want dingen die 2 jan al bij douane binnenkwamen komen ze nu pas met een brief , dus 1 maand wachten op china, dan nog eens 2 weken erbij voor douane administratie *zucht*
 
@Barry Ja vandaar dat ik zoiets heb van huh, waarom krijg ik steeds die brieven... tis legaal spul en altijd onder de 22 euro dus niks ad hand maar vertraagt flink want dingen die 2 jan al bij douane binnenkwamen komen ze nu pas met een brief , dus 1 maand wachten op china, dan nog eens 2 weken erbij voor douane administratie *zucht*

Duurt het bij jou 2 weken voordat het bij de douane is verwerkt? Ik had het per e-mail naar hun toegestuurd, en de volgende dag me pakketje in huis...
 
nee het duurt 2 weken voor het rond is, ik zie bij track/trace dat iets 2 jan hier bij douane is verwerkt, 10 januari ontvang ik pas een brief met verzoek om betaalbewijs, dat moet weer retour en dan zit er nog een weekend tussen etc etc, dus tussen de Nederlandse grens en mijn huis zit 14 dagen , niet super erg maar volgens mij moet het goedkoper zijn voor hun om ff snel op google een waarde te zoeken. nu sturen mij brief, moet pakje veilig in hun magazijn een maand blijven liggen (als ik niet reageer) en het uurloon en weer een brief terug.

Hoop echt dat we óóit hier op het forum eens iemand vinden die bij de douane heeft gewerkt of via via iemand kent die een inkijkje kan geven, of desnoods iemand die een aflevering van Willem Wever herinnnert ofzo lol, zijn vast geen geheimen maar ben gewoon nieuwsgierig hoe dat proces nou gaat, wat doet hun besluiten een pakje te openen of naar de waarde te vragen de ene keer en later weer niet.

En kun je gezeik krijgen als je vaak besteld ? ik bestel elk scheermesje, tandenborstel, verzin het zo gek maar in china, tis free shipping en goedkoop dus why not.
Ja hoor vandaag wéér brief dat ik betaalbewijs en formulier voor Douane moet opsturen, letterlijk élk pakje uit china krijg ik eerst een brief over tegenwoordig da's volgens geen enkele kansberekening nog toeval.

Nieuwe trend ? jullie hier ook ervaring mee of enig idee of je bij veel bestellen een red flag bij je naam krijgt ?

Tis legaal en onder de 22 euro dus het komt allemaal wel aan maar blijft vreemd
Hoe moet dat trouwens als je nou iets wint, cadeau bon of opgespaard tegoed gebruikt dan heb je géén betaalbewijs, net zoals @fransalmighty die een android box won bij een giveaway tijdje terug maar ligt mooi nog bij de douane (en die vernietigd alles na 1 maand wachten)

Emailtjes zogenaamd van een chinees waarin staat dat het gratis was of gewonnen trappen ze natuurlijk niet in, dan gaat iedereen ineens flat screens van samsung en hele pc's bestellen in china en mailt ff met een gmail dat het gewonnen is

Lagere waarde op de doos of gift werkte 20 jaar geleden misschien nog maar ze zijn nu niet achterlijk mee bij de douane.

Is er tussen al die ruim 10.000 leden hier op het forum dan niemand die via via iemand kent die bij de Douane of postsortering van postNL ofzo werkt en meer inside info heeft ?
 
Ik heb tot nu toe nog nooit een brief gehad van douane , als ik iets uit china heb besteld.
Had wel één keer het volgende geval: ik kreeg een nieuwe Pebble Steel omdat die van mij kuren vertoonde. Netjes binnen garantie. Toen ik terug stuurde dat het ging om een vervangend product binnen garantie, heb ik er nooit meer iets van gehoord en gewoon geleverd gekregen.

Uiteraard heb daar wel de bewijzen van meegestuurd (orginele factuur etc.)
 
Vandaar dat ik al zeg van dit is geen toeval meer, net of bij mijn adres er een belleltje gaat rinkelen. Boeie zal wel verder doe niks verkeerd dus ze doen maar, was alleen nieuwsgierig.
 
Gisteren ook een brief binnen gekregen voor een zending uit China. Zal wel een trend worden denk ik zo.:-(
Overigens heb ik dit nog maar eenmaal meegemaakt tot nu toe.