Bladwijzers (Favorieten) als opstartscherm voor Kodi

reneverlinden

Forumlid
6 jun 2019
16
5
6
73
Ik werk in Kodi Leia met de Estuary Skin . Wie weet hoe ik na het opstarten van Kodi automatisch in het scherm van de Bladwijzers terecht kan komen? Mijn bedoeling is om met een minimaal aantal klikken mijn favoriete addons te bereiken.
(in Estuary is het wel mogelijk om de meeste hoofditems Video's, Bestanden, Instellingen, TV ...als opstartscherm te hebben maar niet het scherm met de Bladwijzers). Wie weet hier een oplossing voor?
 
Dat is standaard niet mogelijk in Estuary. Je kan bladwijzers aanmaken vanuit de add-ons en daarna wel zoveel mogelijk de hoofdmenu-items uitschakelen in Skin > Configureer Skin. Als je alleen Bladwijzers aangevinkt laat en Opstart > Beginscherm dan start Kodi op in Bladwijzers. Laat je meer aangevinkt dan staat Bladwijzers onderaan.
Hier staat wel een mogelijkheid: , middels een bestandje aanmaken: autoexec.py > plaatsen in Userdata, wordt het dan dit:
You must be registered for see images attach

Dat is nog wel redelijk eenvoudig te maken. Voor gevorderden wordt er ook een andere optie genoemd, aanpassen van home.xml. Alleen is dat bestand moeilijk te vinden en heb je root toegang nodig.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Shaman
Dat is standaard niet mogelijk in Estuary. Je kan bladwijzers aanmaken vanuit de add-ons en daarna wel zoveel mogelijk de hoofdmenu-items uitschakelen in Skin > Configureer Skin. Als je alleen Bladwijzers aangevinkt laat en Opstart > Beginscherm dan start Kodi op in Bladwijzers. Laat je meer aangevinkt dan staat Bladwijzers onderaan.
Hier staat wel een mogelijkheid: , middels een bestandje aanmaken: autoexec.py > plaatsen in Userdata, wordt het dan dit:
You must be registered for see images attach

Dat is nog wel redelijk eenvoudig te maken. Voor gevorderden wordt er ook een andere optie genoemd, aanpassen van home.xml. Alleen is dat bestand moeilijk te vinden en heb je root toegang nodig.
Antwoord van René
Ik heb de autoexec.py in de userdata van kodi geplaatst en dank zij jouw suggestie start kodi nu automatisch met het venster van mijn Favorieten. Hartelijk bedankt voor de hint!
 
  • Like
Reacties: B. web en Lex