Blocks in beeld / WesoPro

Stefan2011

Expert
6 mei 2017
150
36
16
60
Ik heb een paar maanden iptv van wesopro genomen.
Dit draait prima op mijn 2019 nvidia shield, maar gedurende het tv kijken, komen er op willekeurige momenten blokken in beeld.

Ik heb mijn internetverbinding getest, en zover ik kan zien heb ik de volle snelheid (ziggo 250mbit)
Herstarten van de shield haalt niks uit, de blokken blijven komen op willekeurige momenten.
Ik heb de buffer op de shield al maximaal gezet, en shield fix aangezet.
Wesopro zegt dat alles in orde is aan hun kant.

Hebben jullie dit ook wel eens, en wat kan je eraan doen ?
 
Mijn eerste gedachte is een defecte/slechte HDMI kabel misschien...
 
Daar zit een hagelnieuwe hdmi kabel aan die ik van ziggo gekregen had.
Ik heb eraan gedacht om die te vervangen maar aangezien deze nog nooit gebruikt was meende ik dat ik dat wel kon uitsluiten.

Ik weet niet of mijn tv (LG OLED55CPLA) of de nvidia shield nog bepaalde instellingen voor de hdmi poort heeft die ik kan proberen.
 
Ook bij een hagelnieuwe kan er kink in de kabel komen.
Gooi er een ander achter om uit te sluiten dat de Ziggo kabel het euvel veroorzaakt.
 
Welke app gebruik je en heb je al eens een andere geprobeerd.
Tivimate is een aanrader.
Had je eerst getest alvorens je een abo afsloot zo ja had je er toen ook al last van ?
 
Ik gebruik de betaalde versie van tivimate, en ook de eigen app van wesopro, maakt geen verschil, bij allebei krijg ik de blocks.
Ik had een 48 uurs test en toen is me niks opgevallen.

Trouwens als ik netflix kijk op dezelfde shield als ik iptv kijk, dan is er nooit een probleem of blokken in beeld.
 
En dit heb je op zowel de full hd kanalen als de backup kanalen?

Ook al eens op een ander apparaat getest je telefoon foon bijvoorbeeld... En dan op je telefoon met 4g ipv je wifi?

Gewoon om het een en ander uit te sluiten...
 
Heb je ook al andere leveranciers getest?
Het kan zijn dat de zenders last hebben van framedrops. Maar is het echt op elke zender?
 
En dit heb je op zowel de full hd kanalen als de backup kanalen?

Ook al eens op een ander apparaat getest je telefoon foon bijvoorbeeld... En dan op je telefoon met 4g ipv je wifi?

Gewoon om het een en ander uit te sluiten...

Nee dat heb ik niet getest, wel met de ipad op wifi een half uur, geen blocks gezien
Post automatically merged:

Heb je ook al andere leveranciers getest?
Het kan zijn dat de zenders last hebben van framedrops. Maar is het echt op elke zender?

Andere leveranciers heb ik niet gehad, dit is mijn eerste ervaring met iptv
Ik kijk bijna altijd de nederlandse kanalen, het is op elk kanaal zover ik gezien heb.
 
Op een groot scherm zie uiteraard altijd meer dingen als op een ipad of mobiel.
Ik zou als ik jouw was eens een test aanvragen bij een andere provider en kijken of je dan hetzelfde ondervind om dingen uit te sluiten.
 
Op een groot scherm zie uiteraard altijd meer dingen als op een ipad of mobiel.
Ik zou als ik jouw was eens een test aanvragen bij een andere provider en kijken of je dan hetzelfde ondervind om dingen uit te sluiten.

Ja een test of abbo ergens anders nemen is zowiezo de bedoeling, heb nog 2 maanden voor de boeg bij wesopro.
Maarja wat neem je dan?
 
Probeer gewoon eens wat uit het alie topic en wat europese providers zit prijsverschil in maar ook dingen als bitrate.
 
Ik zelf heb er geen maar wel al velen getest en je ziet
Welke heb jij, mag ook via dm
Hoeft niet via Pm hoor namen mogen gewoon genoemd worden.
Heb er zelf geen maar wel velen getest alles heeft zijn voor en nadelen.
De chinezen hebben maar 25fsp waar een Europese 50fsp vaker voorkomt dat zien terug in je beeld.
Maar ook in de prijs dat zijn keuzes.
Maar jij hebt nu een chinees dus probbeer eens iptv-tech mitvpro gebruiken er hier meer op het forum.
Vaak is het er voor erbij omdat het kan weet niet of jij het als hoofdprovider wilt gebruiken maar kijk dan eens naar unlimitedhd bijvoorbeeld.
 
Ik zelf heb er geen maar wel al velen getest en je ziet

Hoeft niet via Pm hoor namen mogen gewoon genoemd worden.
Heb er zelf geen maar wel velen getest alles heeft zijn voor en nadelen.
De chinezen hebben maar 25fsp waar een Europese 50fsp vaker voorkomt dat zien terug in je beeld.
Maar ook in de prijs dat zijn keuzes.
Maar jij hebt nu een chinees dus probbeer eens iptv-tech mitvpro gebruiken er hier meer op het forum.
Vaak is het er voor erbij omdat het kan weet niet of jij het als hoofdprovider wilt gebruiken maar kijk dan eens naar unlimitedhd bijvoorbeeld.
Patrick van wesopro komt uit China maar hij zei dat de servers Europees zijn iig wesopro 6.