BREIN OPENT JACHT OP ILLEGALE IPTV-AANBIEDERS

Precies.
Mediaspelers zijn legaal.
Kodi is legaal.
bepaalde addons zijn illegaal.

Zo simpel is het eigenlijk
 
  • Like
Reacties: Plantje
ja idd, want kodi zelf is helemaal léég whehe, gewoon een platform voor video enzo , maar heeft de naam illegaal gekregen
 
Hallo,
Clubje van BREIN is altijd een stelletje lossers geweest. Weet nog heel goed dat ze een keer op de H.C.C. dagen de douane zo gek hebben gekregen om de Duitse aanbieders van blanco CD/DVD hun voorraad in beslag te laten nemen omdat er volgens hun er geen tuiskopieheffing voor was betaald. Volgens mij hebben ze die dus terug moeten geven want naderhand kwam er niets meer in de publiciteit.
 
  • Like
Reacties: Ekallround221
Kopieheffing is zo iets als iedereen die een auto heeft vooraf een snelheidsboete te geven wat je kan er me te hard rijden.
 
Ja, echte lossers
Inderdaad de thuiskopie heffing heeft voor mij altijd downloaden gerechtvaardigd. In ieder geval van muziek
 
Ja, echte lossers
Inderdaad de thuiskopie heffing heeft voor mij altijd downloaden gerechtvaardigd. In ieder geval van muziek
Klopt, dat was voor veel mensen het te gaan doen.
Bovendien zijn er teveel stichtingen die erop moeten toezien:
1.Stichting thuiskopie
2.Bumra/Stemra
3.SENA
En de stichting BREIN die roeptoetert dat het allemaal illegaal is.
 
Laat stichting BREIN liever diensten aanbieden die illegale activiteiten kunnen voorkomen.
Ondernemers die hun klanten in hun zaak WIFI aanbieden lopen de kans gestraft te worden voor illegale activiteiten van hun klanten, als zo´n ondernemer bij BREIn informeert hoe hij dat kan voorkomen dan kunnen ze hem niet helpen, in het verleden waren er ook speciale (betaalde) diensten die een soort ouderlijke toezicht creëerden waarom bied BREIN die optie niet aan. Nee ze sturen de ondernemer liever een afpersingsbrief waarbij ze bedragen vragen die in geen enkele verhouding staan met de geleden schade.
 
ja maar das de wét, in het echt wordt de soep niet zo heet gegeten als zij wordt opgediend, een rechter c.q. hoge raad met gezond verstand zal MC donalds niet veroordelen als een terrorist de handleiding voor een bom op zijn telefoon zocht onder het genot van een doosje Kip Nuggets met de gratis WiFi van de mac.

De overheid en Brussel en justitie hebben echt wel meer aan hun hoofd dan copyrights, da's een civiele (privaatrecht) aangelegenheid, ze kunnen ook niet de politie bellen van jantje kijkt film1 en heb geen abo, nee ze moeten jantje zélf aanklagen en dus eerst ip en adres vinden, komt waarschijnlijk niet veel verder dan een kantonrechter tenzij iemand op de markt staat met kopie blu ray films elke week.

Maar tja hoe de F ga je zorgen dat mensen geen film kunnen kopiëren ? een computer spel of iets interactief in een cloud kan je nog coderen, zo kun je geen xbox one games kopiëren.

Maar een film , tja videosignaal , desnoods een ouderwetse scart kabel ertussen lol

m.a.w.t'is vechten tegen de bierkaai voorlopig en dan rest niet veel meer dan bangmakerij. Terrorisme is ook bangmakerij trouwens uit onmacht en in een minderheid, misschien moeten wij Brein eens als terrorist aan klagen volgens het verdrag van Genéve ?!
 
Ik denk dat Brein MC Donald, het Hilton en andere grote jongens betreft die een lange procesgang aan kunnen niet aan durven te pakken en daar zullen ook wel eens mensen zitten die een film downloaden. Een rechtsgang met deze jongens zou wel eens kunnen leiden dat hun handels praktijken door een rechter worden veroordeeld.
Niet alleen hier in Nederland maar ook in het buitenland hoor je berichten dat dit soort organisaties met hoge schikkingsvoorstellen komen zonder gerechtelijke uitspraak.
Ze dreigen dat de gang naar een rechter meer gaat kosten, dit komt bij mij over als pure chantage en onderwereld praktijken. Er zou eens een uitspraak moeten worden gedaan naar deze vorm van vervolging.
Nee het vervolgen van een B&B met twee kamers, een klein cafeetje is natuurlijk veel simpeler deze mensen hebben onvoldoende vermogen om jaren voor de rechter te moeten strijden.

Hoe bepalen we het daadwerkelijke verlies wat er wordt geleden, is dat de prijs van een paar bioscoopkaartjes, de verkoopsprijs van een DVD of de prijs die Netflix afdraagt voor een enkele kijker. Bij de prijs van een bioscoopkaartje en DVD moeten we nog rekening houden met de bedragen die de diverse lagen ontvangen.
Ik denk dat het daadwerkelijke auteursrecht verlies hoog uit een paar eurocenten zijn. Vermoed dat de kopieeërheffing op een DVD hoger ligt dan de auteursrechten opeen verkochte orginele DVD film.
 
@borsjea Klopt, de grote jongens durven ze niet aan, tis altijd eens per jaar een knulletje van 14 dat zich het leplazeres schrikt van een deftige brief met een astronomische boete en gelijk zn foto op de voorpagina en social media, beetje laf.

Maar in amerika schijnt het wel best ziek te zijn, particulieren die 30.000 dollar boete of gevangenisstraf krijgen voor 1 film via torrent ofzo. Blijft een raar continent :(
 
Nou ik moet wel zeggen dat ik niet eens ben met mensen die de streamboxen verkopen voor meer dan 100 euro omdat ze er goed geld aan willen verdienen.
Kodi is een gratis programma en de addons ook dus dat Brein het stoppen van die verkoop zou stoppen maakt mij niet uit.
Voor de rest is het zover ik weet niet verboden om Kodi te gebruiken volgens het Europese hof.
Ik heb bij een Engelse verkoper op een site eens gelezen dat het Europese gerecht heeft bepaald dat Kodi niet illegaal is omdat het immers een media speler is die kan worden gebruikt om je eigen legale films te kunnen kijken op b.v. je x-box.
Verder stond er dat een stream box met Kodi ook niet als illegaal werd beschouwd het is dan nog steeds een media speler zonder iets illegaals.
Maar een full loaded stream box verkopen is wel illegaal omdat er dan illegale addons op zijn geinstalleerd die het mogelijk maakt dat de gebruiker illegale contenten kan bekijken.
En omdat de verkoper goed weet dat hij dit mogelijk maakt door deze illegale addons op zijn streamboxen te installeren is hij volgens de wet strafbaar om deze streamboxen zo te verkopen.
 
Nou ik moet wel zeggen dat ik niet eens ben met mensen die de streamboxen verkopen voor meer dan 100 euro omdat ze er goed geld aan willen verdienen.
Kodi is een gratis programma en de addons ook dus dat Brein het stoppen van die verkoop zou stoppen maakt mij niet uit.
Voor de rest is het zover ik weet niet verboden om Kodi te gebruiken volgens het Europese hof.
Ik heb bij een Engelse verkoper op een site eens gelezen dat het Europese gerecht heeft bepaald dat Kodi niet illegaal is omdat het immers een media speler is die kan worden gebruikt om je eigen legale films te kunnen kijken op b.v. je x-box.
Verder stond er dat een stream box met Kodi ook niet als illegaal werd beschouwd het is dan nog steeds een media speler zonder iets illegaals.
Maar een full loaded stream box verkopen is wel illegaal omdat er dan illegale addons op zijn geinstalleerd die het mogelijk maakt dat de gebruiker illegale contenten kan bekijken.
En omdat de verkoper goed weet dat hij dit mogelijk maakt door deze illegale addons op zijn streamboxen te installeren is hij volgens de wet strafbaar om deze streamboxen zo te verkopen.
Dit hoeft niet, je kunt met Exodus ook legaal content streamen. Wat nu als ik zeg Gratis films en series maar geen voorbeelden geef van welke?
En als ik dan in de voorwaarden zet: Wij promoten geen piraterij, wij weten dat dit met sommige addons bekeken kan worden maar wij raden alleen aan het legale content te streamen.

Volgens mij kunnen ze dan niet zoveel meer.
 
Probleem met deze zaken is altijd dat slinkse zakenmensen die geen hart voor de hobby hebben maar snel rijk willen worden goudkoorts hebben gekregen en wéten dat als je er maar Kodi bij vermeld of het magische woord Stream dan komt de (domme) massa met opengetrokken portemmonaie aanrennen.

Zo gaat het altijd, een techneut vindt iets uit met zijn fanatieke hobby, deelt dit enthousiast en trots met de wereld gratis en in plaats van dat het in het underground/hobby schemer gebied blijft waar nerds op hun zolderkamertje zitten te solderen komt het ineens de huiskamers in van jan en alleman.

Kijk maar naar kazaa vroeger, popcorn, ccam, piratebay, torrent etc etc, het wordt ineens zo groot dat men het brutaal op de markt staat te verkopen.

Niet zo raar dat een miljarden industrie dan denkt van hey dat vinden we niet leuk.

Mogen we nog blij zijn dat kneusje Brein wat oubollig in de media rommelt. De media bazen hebben genoeg geld als ze willen om black hat hackers een cyber war te laten beginnen om een iptv provider weken plat te leggen of een virus te maken dat alleen aan kodi bind. Kijk naar nieuwe star wars, al 1 miljard opgehaald, en als je dan kijkt wat een ddos kost, zelfs jochies van 10 die van oma een tientje krijgen kunnen prepaid credit card halen en online ddos bestellen om hun basis school site plat te gooien. Dus als een super rijke partij kwaad zou willen weet je het wel.

Zoals ik het zie zouden we zelf ook ons mogen uitspreken tegen beunhazen die onze hobby vergiftigen. Ze staan op de markt met boxje dat inkoopprijs in china hooguit 20 dollar is, verkopen dit voor 150 of 200 euro, hebben daar niet of nauwelijks iets aan gedaan, geen updates of zelf gemaakt add ons of build. Vraag je welk repo's er al op zitten kijken ze je ze aan of ze water zien branden.

Ik zou bijna zeggen ; waarom komt er geen kodi bond , soort keurmerk om kaf van het koren te scheiden, misschien zelfs wel samenwerking met filmindustrie en brein om al die beunhazen de wind uit de zeilen te nemen en ondertussen zoiets als een thuiskopie vergoeding te fixen zodat het legaal wordt. Kijk naar real debrid, super betaalbaar, net als iptv, stel nou dat ze zeggen prima mensen wij gedogen het als je tientje/maand betaald voor iptv en exodus, krijg belasting zijn btw, en brein zn centjes, iedereen blij, geen opsporing gedoe, geen rechtzaken.

Ze kunnen er toch niks tegen doen, dus als ik hun was koos ik eieren voor mn eieren.
 
Dit hoeft niet, je kunt met Exodus ook legaal content streamen. Wat nu als ik zeg Gratis films en series maar geen voorbeelden geef van welke?
En als ik dan in de voorwaarden zet: Wij promoten geen piraterij, wij weten dat dit met sommige addons bekeken kan worden maar wij raden alleen aan het legale content te streamen.

Volgens mij kunnen ze dan niet zoveel meer.

Dat kun je wel in je voorwaarden zetten maar ik denk dat het gerecht anders op dit soort zaken kijkt. Je maakt het mogelijk met deze addons om illegale contenten te bekijken en daar kijkt het gerecht naar. En dat is het strafbare gedeelte volgens de wet. En dat een verkoper in zijn voorwaarden zet dat hij alleen op de legale streams duidt zal voor een rechter weinig inhoud geven. Je ziet dat tegenwoordig ook bij spelen die je download hebben in de spel map een txt bestandje staan met daarin geschreven als je het spel leuk vind koop het dan. Maakt het dit dan ook legaal omdat ze dit text bestandje erin hebben staan?
Probleem met deze zaken is altijd dat slinkse zakenmensen die geen hart voor de hobby hebben maar snel rijk willen worden goudkoorts hebben gekregen en wéten dat als je er maar Kodi bij vermeld of het magische woord Stream dan komt de (domme) massa met opengetrokken portemmonaie aanrennen.

Zo gaat het altijd, een techneut vindt iets uit met zijn fanatieke hobby, deelt dit enthousiast en trots met de wereld gratis en in plaats van dat het in het underground/hobby schemer gebied blijft waar nerds op hun zolderkamertje zitten te solderen komt het ineens de huiskamers in van jan en alleman.

Kijk maar naar kazaa vroeger, popcorn, ccam, piratebay, torrent etc etc, het wordt ineens zo groot dat men het brutaal op de markt staat te verkopen.

Niet zo raar dat een miljarden industrie dan denkt van hey dat vinden we niet leuk.

Mogen we nog blij zijn dat kneusje Brein wat oubollig in de media rommelt. De media bazen hebben genoeg geld als ze willen om black hat hackers een cyber war te laten beginnen om een iptv provider weken plat te leggen of een virus te maken dat alleen aan kodi bind. Kijk naar nieuwe star wars, al 1 miljard opgehaald, en als je dan kijkt wat een ddos kost, zelfs jochies van 10 die van oma een tientje krijgen kunnen prepaid credit card halen en online ddos bestellen om hun basis school site plat te gooien. Dus als een super rijke partij kwaad zou willen weet je het wel.

Zoals ik het zie zouden we zelf ook ons mogen uitspreken tegen beunhazen die onze hobby vergiftigen. Ze staan op de markt met boxje dat inkoopprijs in china hooguit 20 dollar is, verkopen dit voor 150 of 200 euro, hebben daar niet of nauwelijks iets aan gedaan, geen updates of zelf gemaakt add ons of build. Vraag je welk repo's er al op zitten kijken ze je ze aan of ze water zien branden.

Ik zou bijna zeggen ; waarom komt er geen kodi bond , soort keurmerk om kaf van het koren te scheiden, misschien zelfs wel samenwerking met filmindustrie en brein om al die beunhazen de wind uit de zeilen te nemen en ondertussen zoiets als een thuiskopie vergoeding te fixen zodat het legaal wordt. Kijk naar real debrid, super betaalbaar, net als iptv, stel nou dat ze zeggen prima mensen wij gedogen het als je tientje/maand betaald voor iptv en exodus, krijg belasting zijn btw, en brein zn centjes, iedereen blij, geen opsporing gedoe, geen rechtzaken.

Ze kunnen er toch niks tegen doen, dus als ik hun was koos ik eieren voor mn eieren.
Inderdaad op Facebook krijg je heel veel reclame van dit soort praktijken en vragen dik geld voor die streamboxen. Heb altijd je neiging om een reactie op deze reclames te plaatsen waarom mensen zoveel moeten betalen voor een programma dat gratis is. Maar zou inderdaad geweldig zijn als dit legaal gemaakt zou kunnen worden als het 10-15 euro per maand zou kosten zal ik het meteen doen.
 
Nou kreeg ik een mail van M7Group over dat iptv illegaal is bla bla bla maar weet niet hoe serieus ik dit moet nemen. Iemand een idee?

Geachte heer/mevrouw,


Op basis van informatie in ons bezit, hebben wij gegronde redenen om aan te nemen dat u zich schuldig maakt aan het beschikbaar stellen aan derden van illegale streams van een of meerdere televisiezenders en/of Video-on-Demand-dienst(en) in de markt. Een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie specificeerde dat een eindgebruiker niet aansprakelijk kan zijn voor het linken naar de add-ons door verschoonbare onwetendheid maar dat dit het onrechtmatig karakter van het gebruik niet wegneemt. Zij oordeelden ook dat het aanbieden van deze add-ons echter onmogelijk kan vallen onder verschoonbare onwetendheid.
Enkel en alleen het verkopen van kastjes met een voor geïnstalleerde plugin van bijvoorbeeld Kodi of iptv player met links naar streams is dus strafbaar. Of u diegene bent die de streams genereert of enkel wederverkoper bent doet dus niets ter zake. Op het moment dat u dit verkoopt wordt u juridisch als aanbieder aanzien.

Het aanbieden van een openbare elektronische communicatiedienst is enkel toegestaan indien u zich registreert als aanbieder bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Wij hebben geconstateerd dat u niet als zodanig bent ingeschreven. We vinden ook niet terug dat u een vergunning heeft gekregen van het Commissariaat voor de Media.


Bovendien is het doorgeven van de televisiezender(s) enkel toegestaan indien u daarvoor de rechten hebt verkregen van de desbetreffende zender(s). Bij navraag is gebleken dat de zenders u deze rechten niet hebben verschaft. Dat betekent dat u inbreuk maakt op de rechten van de auteursrechthebbenden.

Een recente uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie kwam tot het volgende besluit:

Linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal is geen inbreuk op auteursrechten indien de partij niet weet dat het om auteursrechtelijk beschermd materiaal gaat en indien deze zonder winstoogmerk gebeurt. In uw geval zijn deze twee voorwaarden niet voldaan dus zijn we hier duidelijk in een geval van inbreuk op auteursrechten. U maakt winstoogmerk en daarmee wordt verondersteld dat u kennis van de auteursrechten van het werk heeft en dat deze dus gerespecteerd zijn.

Meerdere adviezen van advocaat-generaals bij het Europees Recht gaan in dezelfde richting als deze bovengenoemde uitspraak.

Het technisch beschikbaar stellen van illegale streams is een misdrijf onder artikel 326c van het Wetboek van Strafrecht. Degene die van deze vorm van het misdrijf zijn beroep op bedrijf maakt, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar en/of een geldboete tot € 82.000. Het plegen van dit misdrijf houdt ook een overtreding in van artikel 31 c.q. 31a en artikel 32a van de Auteurswet 1912, en van de artikelen 19 en 19a van de Wet op de naburige rechten. Het is tevens in strijd met internationale wetgeving, waaronder de Berner Conventie, het daaruit voortkomende WIPO Auteursrechtenverdrag (CRNR/DC/94) en de Auteursrechtenrichtlijn (2001/29/EC), . De Auteursrechtenrichtlijn zegt duidelijk dat elke actie of mededeling van een werk aan het publiek de toelating van de auteursrechthebbende moet krijgen.


Wij sommeren u om binnen 2 weken na dagtekening te stoppen met bedoelde inbreuk makende activiteiten. Indien hieraan niet wordt voldaan behouden wij ons uitdrukkelijk het recht voor om zonder nadere aanzegging juridische stappen tegen u te ondernemen. Deze kunnen bestaan uit het doen van aangifte bij Justitie, het inlichten van de ACM, het inlichten van auteursrechthebbenden (TV-zenders). Daarnaast behouden wij ons het recht voor om de door ons geleden schade en kosten van een eventuele juridische procedure direct op u te verhalen.


Mocht u van mening zijn dat u zich niet schuldig maakt aan de illegale verspreiding van TV-signalen, dan verzoeken wij u ons dat eveneens en gemotiveerd te laten weten binnen de gestelde termijn van 2 weken, en wel aan onze juridische afdeling via [email protected].


Ik verzoek hiervan goede nota te nemen.



Hoogachtend,



Anti-Piracy Dept. M7 Group


You must be registered for see images




M7 Group S.A.

Rue Albert Borschette, 2

L-1246 Luxembourg


R.C.S. Luxembourg : B 148.073

Autorisation d'établissement n° 00143760/1



You must be registered for see images
[email protected]
 
  • Like
Reacties: Eric Hebs
ku990_1 heb je mijn post gelezen van 22 jan. daar heb ik ook al gezegd dat er een bepaald deel volgens de wet illegaal is.
Op die site stond als jij streamboxen verkoopt met alle addons er al op geinstalleerd ben je inderdaad strafbaar volgens de Europese wet.
Kodi zelf is niet strafbaar omdat het een software mediaspeler is maar zo gauw er addons op staan die naar illegale streams verwijzen is het wel strafbaar.
Het enige wat ik wel raar vind is dat jij deze brief van M7Group kreeg want als je dit bedrijf op internet opzoekt bieden ze zelf ook IPTV aan.
En er staat niets op hun internet dat ze een soort bedrijf als Brein zouden zijn die illegale aanbieders opsporen.
Of het zou moeten zijn dat jij hun IPTV pakketten doorverkoopt en dat ze je hier op vermelden dat dit van hun niet mag.
 
ku990_1 heb je mijn post gelezen van 22 jan. daar heb ik ook al gezegd dat er een bepaald deel volgens de wet illegaal is.
Op die site stond als jij streamboxen verkoopt met alle addons er al op geinstalleerd ben je inderdaad strafbaar volgens de Europese wet.
Kodi zelf is niet strafbaar omdat het een software mediaspeler is maar zo gauw er addons op staan die naar illegale streams verwijzen is het wel strafbaar.
Het enige wat ik wel raar vind is dat jij deze brief van M7Group kreeg want als je dit bedrijf op internet opzoekt bieden ze zelf ook IPTV aan.
En er staat niets op hun internet dat ze een soort bedrijf als Brein zouden zijn die illegale aanbieders opsporen.
Of het zou moeten zijn dat jij hun IPTV pakketten doorverkoopt en dat ze je hier op vermelden dat dit van hun niet mag.
Ik dacht dat de M7group het moederbedrijf van Canal digitaal is.
 
Het is wél zo dat boxjes verkopen met alle addons voorgeïnstalleerd strafbaar is. Dat is 2 maanden terug ofzo uitgesproken door de rechter...