Buffering en blokjes...alleen op bepaald tijdstip

Plantje

Expert
6 okt 2016
750
289
216
45
Ik heb een vreemd probleem met de Meegopad T02 in de slaapkamer. Telkens 's avonds als we in bed nog even TV kijken begint het allemaal prima, maar na een tijdje begint de boel te bufferen en krijgen we allerlei artefacten.
Straks weer even aan gezet en na een half uur nog steeds geen enkel probleem.

Als het probleem zich voordoet en ik check de CPU load, geheugengebruik, netwerkgebruik enz zit dat allemaal wel goed. Er is geen reden te vinden voor waarom dit probleem zich voordoet.
Het gaat dan om een Meegopad T02 die middels Kodi verbonden is met DVBLogic (tegenwoordig TV Mosaic) en daar kijken we dan Live TV op.

Wat ik wel meen te merken is, dat het zich ook direct voor doet wanneer mijn vrouw bijvoorbeeld op haar telefoon op Facebook begint te spelen. En vanmiddag bij de test lag er geen telefoon in de buurt. Then again: het gaat om een 54Mbps verbinding en ik heb in de slaapkamer een access point staan die bekabeld verbonden is met de router.

Edit: Het lijkt niet een typisch Kodi issue, want in VLC heb ik het dan ook.

Waar ik nu vooral naar op zoek ben is hoe ik het beste kan trouble shooten waar het probleem in zit. Als iemand de oplossing weet dan hoor ik het ook graag!