[CLOSED] Mijn IPTV m3u editor tool

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je de vraag anders formuleren? Want ik begrijp de vraag niet helemaal..

De tool laadt de m3u file in het geheugen en bewerkt enkel de gegevens in het geheugen, pas bij opslaan veranderen de gegevens in de file..
 
Dankjullie wel :)
@SenRav ik kan als deze klaar is wel de code aanpassen en een mac versie voor je maken..

@Reidinga als dat niet teveel gevraagd is zou ik dat heel tof vinden (en ik denk vele Mac gebruikers met mij) ik heb er totaal geen verstand van of daar veel werk in gaat zitten. Maar mij zou je er echt super blij mee maken. Keep up the good work kerel:klappen:
 
Er zijn ide's die dezelfde taal gebruiken die ook mac platform ondersteunen zoals bv Lazarus (Pascal) wat maakt dat ik een hoop code kan hergebruiken/kopiëren met kleine aanpassingen. Dit zorgt ervoor dat als de final versie klaar is dit best te doen is binnen aanzienbare tijd ;)
 
Er zijn ide's die dezelfde taal gebruiken die ook mac platform ondersteunen zoals bv Lazarus (Pascal) wat maakt dat ik een hoop code kan hergebruiken/kopiëren met kleine aanpassingen. Dit zorgt ervoor dat als de final versie klaar is dit best te doen is binnen aanzienbare tijd ;)

Top man :leuk: alvast bedankt:thanks:
 
Bedankt voor de aanpassingen!, Ik vind het geheel er al goed uitzien.
Toch mis ik nog het kunnen verplaatsen van grote groepen zenders. Zo wil ik bijvoorbeeld in mijn playlist de nederlandse zenders bovenaan hebben. Dat gaat nu nog niet en 1 voor 1 naar voren halen is me teveel werk...

Verwijderen lukte wel nu idd, Top!
 
Even een update'je wat vorderingen. Ik ben vooral bezig met de code te herschrijven voor lezen van de m3u en wegschrijven. Dit gaat het mogelijk en makkelijker maken om groepen te verplaatsen, maar gaat het programma ook sneller maken. Er komt trouwens een app bij, namelijk degene die je kan automatiseren bij start van Windows. Deze zie je dan niet, maar zal automatisch je m3u updaten naar hoe jij hem wilt, en deze op de opgegeven locatie opslaan. Door het vele werk nog geen zichtbare updates, maar ben er volop mee bezig en zodra vorderingen klaar zijn komen deze hier te staan!

[Edit]
Door de aanpassingen wordt de tool ook compileerbaar op andere platforms dan Windows. Zo kan ik hem aanpassen om ook te werken op Linux, en zelfs op RaspBian (raspberry pi), en op mac-os. Indien er animo voor is wil ik hem ook maken voor android, maar dat is pas toekomst muziek..
 
Laatst bewerkt:
Beste Reidinga, ik houd mij aanbevolen voor de Android versie......indien mogelijk.
 
Dat zal nog een paar weekjes duren voor die versie klaar zal zijn, maar als er genoeg animo voor is zal die zeker komen!
 
Dankjewel en iedereen bedankt voor bugreports en suggesties. Indien er geïnteresseerde zijn om te helpen programmeren (Delphi Pascal) mag dat ook zeker, dan stuur me een Pm en stuur ik de sources
Had je graag willen helpen, maar ik ben al ruim 20 jaar uit het programmeren (VB, TurboPascal etc.) en heb de keuze gemaakt voor managementfuncties.
Dus zul je niets aan mij hebben :confused_scheel:
 
Jammer ik kan de hulp goed gebruiken, ook beginners zijn welkom. Het word al snel veel werk, en zit nu privé even heel druk dus weinig extra tijd (enkel weekenden) hierdoor gaat het wat trager
 
Jammer ik kan de hulp goed gebruiken, ook beginners zijn welkom. Het word al snel veel werk, en zit nu privé even heel druk dus weinig extra tijd (enkel weekenden) hierdoor gaat het wat trager
Snap het joh, en weet waar je het over hebt...
Stuur je wel even een mailtje, misschien dat ik toch even mee kan kijken
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Update:

Heb zonder werk gezeten, hierdoor lagen prioriteiten even ergens anders. Hierdoor is de update vertraagd i.v.m. geen tijd, ik pak dit weekend het werk terug op. Nieuwe updates komen dus komende week zeker! Hou dit topic in de gaten..

Goed bezig ;-)
Bedankt voor al je werk ga van het weekend zeker even je programma testen.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Dankjewel, ik ga vandaag al een begin maken om het programma te herschrijven. Om zo de snelheid te verbeteren, en nieuwe opties te implementeren. Ik ga de tool ook specifieker maken voor abbonees van HIPTV , ik ben zelf gebruiker van HIPTV en kan zo het programma beter compatibel maken met deze provider, als die volledig en goed ondersteund is zal ik kijken om ook andere providers te ondersteunen (sommige werken wel, maar niet volledig / goed = geen ondersteuning momenteel).
Binnenkort komen updates online, door drukte met werk wat weinig tijd en tussendoor wat geprobeerd verder te doen. Final versie met implementaties van ideeën begint te vorderen, en ook bekende bugs zijn (gelukkig grotendeels) verwijderd.

Nieuw is een knop voor het herindelen van kanalen, dus de volgorde van zenders zoals bekend op kabel tv. En dan ook de HD zenders bovenaan. Ik ga hier ook mogelijkheid in zetten om HD/SD zenders op de volgorde te zetten, omdat sommige zenders op SD beter kijkbaar zijn. Nieuwe ideeën voor de uiteindelijke versie zijn nog altijd welkom.
 
Laatst bewerkt:
Goedenmiddag allen
Ik ben net nieuw in iptv. Heb net een iptv box gekocht met code, betaald ik wil mij m3u file aanpassen en ben dus zeer geïnteresseerd in de editor
Graag hoor ik of deze mag downloaden, ook kan ik mee doen om het te testen.
Ik maak gebruik van perfect player, deze de playlist, list is zeer groot, wil het kleiner maken en groeperen. In.deze player kan je maar 1 favoriet list maken, niet zo handig. Ik zou het willen groeperen in meerdere groepen/bookets
 
Excuses voor de lange tijd geen updates. Helaas heel wat veranderingen mee gemaakt prive, en hierdoor echt geen tijd / zin gehad om achter pc bezig te zijn. Nu vandaag en morgen veel bezig om de tool te hermaken. de basis is herschreven.
- Complete nieuwe classe waarin de m3u geladen wordt, met dus nieuwe mogelijkheden voor de tool
- Verbetering van snelheid
- Ongedaan maken / Herhalen -optie
- Testen van kanalen - dus broken links er uit filteren (leuke optie voor free list gebruikers)
- Meer gegevens verkrijgen over de kanalen (resolutie, geluid, ondertitels, teletext)

Er zit veel werk in het herschrijven, maar hierdoor werkt deze volledig en perfect op Windows 10, ik zal tevens een hulpprogramma maken welke je kan laten opstarten met windows, die bij elke opstart / op interval - de lijst zal uitsorteren op basis van vooraf opgegeven filters, dead links, of herindelen / verwijderen kanalen.
Zo kan je het autostart programma draaien op je htpc / desktop die dagelijks de m3u voor je naziet zodat alle kanalen werken, hier radiokanalen aan toevoegd, eventueel kanalen/groepen uitfiltert (bv voor kinderen). Zo hoef je dit niet meer handmatig elke keer te doen.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Top man,

Doe het rustig aan en hoop dat je in betere omstandigheden nu bent of komt.
Waar kunnen we je nieuwe tool bekijken/testen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.