[CLOSED] Mijn IPTV m3u editor tool

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt, dat kost inderdaad wat, daarom gaat die functie wel in het programma, maar in het kleinere broertje (autostart) zit een geoptimaliseerde versie, die start enkel het kanaal voor een paar ms, en haalt daar alle gegevens uit. Zo kan ik per seconden een 10-100 kanalen scannen - afhankelijk van de snelheid van de server, bij een free list ben ik al tot 105 p/s kunnen komen, bij hiptv nog niet getest.

En inderdaad, daarom komt er een venster in met filters, waar je kan kiezen hoe te filteren. Op resolutie of op tekst. Kanalen met de tekst "HD" in de naam bijvoorbeeld voorang geven op kanalen die HD resolutie hebben, maar bij free lists zijn de namen soms enkel kanaal zonder kwaliteit.
Zo kan ik er ook een optie in zetten om HD/FHD/UHD aan kanaalnaam toe te voegen, maar dat zijn nog maar ideeen.

Ben zelf blij met de optie voor checken van ondertiteling, en van audio kanalen, geeft een hoop duidelijkheid over de kwaliteit van het kanaal..
Nog ideeën voor implementatie:
- Exporteren naar HTML: Htmlpagina met tabel met kanalen (naam) per groep. Voor snel overzicht van alle kanalen, eventueel met kolom met kanaal kwaliteit (SD/HD/Full-HD/UHD 4K)
- Exporteren naar PDF (zelfde als html maar in pdf formaat)
Voor degene die al willen testen:
verwacht niet te veel, is nog zeer veel werk aan, helft werkt nog niet of niet zoals moet. Is enkel om te zien of het werkt op alle systemen ;) .. Vanavond komt betere versie online, let op hij gebruikt onderdelen van VLC dus vlc zal geinstalleerd moeten zijn (nu nog).

Wat werkt:
- m3u laden (duhh)
- informatie over kanalen / preview / logo
- verplaatsen / bewerken kanalen (moet nog verbeterd worden, verspringt steeds bij omhoog/omlaag plaatsen van kanaal)
- groep toevoegen / verwijderen
- radio kanalen invoegen
- zoeken
- kanalen nummeren

houd er rekening mee dit is nog geen beta, slechts een preview op wat het gaat worden. veel werkt nog niet en niet zoals moet, is slechts als teaser bedoeld :)
 
Tip: Heb het je al eerder gezegd.
Het zou vet zijn als er een knop komt met "Zet zenders op standaard volgorde" dat de kanalen zoals dit verschijnen:

Dus niet de SD zenders overal tussen aangezien de meeste toch HD kijken, toch?
Dat je bijvoorbeeld vanaf zender 50 alle SD kanalen op volgorde plaatst. Dit is 1 van de redenen dat ik IPTV nog een beetje k*t vind omdat ik met dat soort dingen heel autistisch kan zijn, het moet wel netjes op volgorde staan haha. :lol:
Dus als ik de 4 indruk wil ik RTL 4, bij 5 rtl 5 etc
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Tip: Heb het je al eerder gezegd.
Het zou vet zijn als er een knop komt met "Zet zenders op standaard volgorde" dat de kanalen zoals dit verschijnen:

Dus niet de SD zenders overal tussen aangezien de meeste toch HD kijken, toch?
Dat je bijvoorbeeld vanaf zender 50 alle SD kanalen op volgorde plaatst. Dit is 1 van de redenen dat ik IPTV nog een beetje k*t vind omdat ik met dat soort dingen heel autistisch kan zijn, het moet wel netjes op volgorde staan haha. :lol:
Dus als ik de 4 indruk wil ik RTL 4, bij 5 rtl 5 etc
Als ik het goed heb begrepen is hij dit al van plan.
In mijn tool zit dat ook :)
 
Oh echt? Ik dacht dat jij hier ook nog mee bezig was namelijk haha! Ga het straks meteen proberen :thanks::thanks:
Haha :p
Als je in mijn tool de volgorde van kanalen binnen een groep aanpast, is daar een knop om alle HD zenders binnen de groep bovenin te zetten.
Daarnaast kan je in het HIPTV tabblad wat dingen aanvinken (net wat je wil...) om je hele lijst aan te laten passen.
 
  • Like
Reacties: Spinix
Dankje voor de lijst, idd had je al eerder aangegeven en ben ik momenteel al mee bezig te maken :) gaat er vanavond in zitten! :) De tool van @Plenkske staat wat dat betreft al een stuk verder dan mijn tooltje :) ik zal kijken om er een functie in te zetten om volgorde te zetten zoals in de lijst, en functie om in alle groepen HD kanalen bovenaan te plaatsen :) zowel via tekst als via resolutie (minder betrouwbaar ivm wisselende resolutie zoals plenkske eerder ook al aangaf).

[Edit]
Ben bezig met die functie, en ik ga het als volgt doen:
Je kan kiezen om alle HD zenders bovenaan te zetten per groep, op basis van de naam (snel), of op basis van resolutie (zeer traag). Ook kan je kiezen uit een lijst welke indeling je wilt gebruiken, dit zal een simpel ini bestand zijn, waar de namen in staan en volgorde. Zo kan ik meerdere volgorde lijsten maken, zodat voor NL op juiste volgorde staat maar bv ook voor de Belgische gebruikers. Gebruikers die een andere volgorde willen kunnen zelf zon lijst maken, en gebruiken bij automatisch opstarten voor goed zetten van de lijst.

[Edit]
Eerste lijst is klaar (ziggo). Ik ga er nog maken, mensen die willen helpen stuur een pm dan geef ik door hoe de lijst op te bouwen. In de lijst worden de nummers ook aangepast, dus 1= npo1hd, 4= rtl4hd, 15=comedy central..
Zo kunnen gebruikers hun oude bekende nummering gebruiken voor iptv kijken :)
Helaas was mijn hiptv abbonement afgelopen, maar Eric heeft me gesponserd voor nog een maand :D dus ik kan verder :D
Nog een updatje, je kunt nu lijsten maken (of die van anderen gebruiken), ik zal er standaard mee leveren.. waarmee je kanalen goed kan zetten. Ik deze lijst staan gegevens die je in de screenshot ziet (naam van auteur van de lijst, evt website en email, link naar de kanaallijst tv provider - ziggo, upc, kpn). In de lijst staan de namen van de kanalen, en op volgorde dat ze moeten komen, samen met kanaal nummers:



Dit is de kanaallijst van ziggo, nummers en volgorde kloppen. hij maakt nieuwe groep aan en verplaatst de kanalen uit de lijst daarheen, zo kan je die groep activeren en zappen zoals je gewoon bent :) Bij deze lijst staan de HD zenders er allemaal in, de sd kanalen staan in de "oude"groep "nederland".
Nu staat in deze lijst enkel de groep met Nederlandse lijsten, maar er kunnen meerdere groeplijsten per lijst. Dus je kan ziggo, duitse kanaal indeling, belgische kanaal indeling allemaal in 1 bestand zetten, en in 1x laten omzetten.

Voorbeeld van zon bestandje: kun je openen met notepad, en kun je zien hoe de indeling werkt. In sectie [Groups] staat nu 1=Nederland, zet daar 2=Germany onder, en onder [Nederland] met alle kanalen maak je een header [Germany] met daaronder kanaalnr = kanaalnaam. Dan plaatst hij ze direct in een nieuwe groep, in de volgorde die je daar gebruikt met kanaalnr wat je daar toekent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel :thanks: was laat gisteren, k moet echt even beter opletten.. :verstop:
Vandaag nog even voortdoen, nu moet nog filters ingebouwd worden, zodat je kan filteren op keyword (uitfilteren kanalen of groepen). En naast lijsten voor kanalen goed zetten, de mogelijkheid om HD kanalen bovenaan te plaatsen in specifieke of alle groepen. Dan ga ik kijken welke opties ik er nog in wil hebben, maar tegen de middag gaat de beta klaar zijn voor test. Tot nu toe heb ik nog geen foutmeldingen gehad zoals bij de vorige.. (uitgebreid getest!).. Dus hopelijk blijft dat zo.. :koffie:
 
  • Like
Reacties: Spinix
ik volg de ontwikkelingen op de voet maar man man wat een werk allemaal zeg. of komt dat omdat het voor mij allemaal abracadabra is en schudden jullie dat zo uit de mouw. alleen maar respect hoor voor jullie @Reidinga en @Plenkske dat jullie dit allemaal zo in elkaar kunnen steken en dat wij mogen meegenieten van jullie mooie hobby. En zodoende ook gebruik mogen maken van de tool. Ga aub zo door heren. sjapoo:klappen::thanks:
 
  • Like
Reacties: Lex en Reidinga
Mensen die interesse hebben in een test tot zover, en die eventueel al lijsten willen maken (lees post hierboven) is het werk tot nu toe, alles werkt al redelijk, filters ben ik nu mee bezig. Maar je kan al m3u inladen, groepen herschikken, kanalen herschikken, provider (nu nog enkel ziggo) kanaal lijst volgorde en nummering, zoeken, kanalen nummeren, en radio kanalen toevoegen. Kanaal info en preview, en logo preview werken al, moeten nog wat menu koppelingen gemaakt worden, en wat kleine dingen.. maar early beta kun je het zeker noemen!

Nu bezig met de functie voor HD kanalen bovenin plaatsen..
You must be registered for see images

Kanalen bovenin plaatsen op basis van de tekst "HD" aan het eind van het kanaalnaam, of op basis van kanaal kwaliteit (traag omdat hij elk kanaal probeert te starten om de resolutie uit te lezen) welke ik enkel aanraad voor een (kleine) groep, niet de gehele m3u lijst (5xxx kanalen) omdat dat te fout gevoelig is, en veel kracht/snelheid kost.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix
Mensen die interesse hebben in een test tot zover, en die eventueel al lijsten willen maken (lees post hierboven) is het werk tot nu toe, alles werkt al redelijk, filters ben ik nu mee bezig. Maar je kan al m3u inladen, groepen herschikken, kanalen herschikken, provider (nu nog enkel ziggo) kanaal lijst volgorde en nummering, zoeken, kanalen nummeren, en radio kanalen toevoegen. Kanaal info en preview, en logo preview werken al, moeten nog wat menu koppelingen gemaakt worden, en wat kleine dingen.. maar early beta kun je het zeker noemen!
net getest gaat goed zo met die ziggo lijst Top!
 
  • Like
Reacties: Spinix en Reidinga
Tot die tijd:
Nieuwe functies:
- Exporteren van groepen - Groepen apart naar een m3u opslaan bv Nederland.m3u, Nederland-Ziggo.m3u, Germany.m3u etc..
 
Laatst bewerkt:
@Reidinga: een gratis tip voor je :) Je hebt nu al vele features gemaakt. Ik zou die nu afmaken richting een beta versie / versie 1.0 . Je kan daarna weer een keer nieuwe features bedenken / maken voor een update ;)
Mijn tool begon ook heel erg basic. De allereerste functie wordt nu zelfs amper meer gebruikt omdat die zich richtte op de EPG van dit forum . En die wordt niet meer geupdate.
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Dankje @Plenkske .. inderdaad misschien beter, sommige functies zijn snel er in te plaatsen, daarom dat ik ze er snel bij wil hebben.. tevens, zou jij mij kunnen helpen het topic op te schonen als ik vandaag/morgen een beta/1.0 uitbreng? Dat ik een starttopic maak waar ik de download url kan zetten, eventueel features en uitleg met wat screenshots?
 
Dankje Koos! :D nu je er toch bent.. als je wilt testen, voor anderen ook!
:new:

:new:

Nu met preview van kanalen en logo's..
You must be registered for see images


Uitgebreid zoeken naar kanalen..
You must be registered for see images


Groepen exporteren naar m3u bestanden!! Per groep, of alle groepen ineens..
You must be registered for see images


Kanalen nummeren..
You must be registered for see images


Kanaal volgorde instellen.. per tv provider kanaal lijst of hd kanalen bovenaan. Dit laatste kan voor alle kanalen of per groep.
You must be registered for see images

You must be registered for see images

Radiostreams toevoegen - Nederlandse radiokanalen..
You must be registered for see images


Overzicht, snel bewerken van kanalen, voorbeeld en kanaal gegevens, snel groepen herschikken, en aanpassen.
You must be registered for see images


Dit is de nieuwe beta versie!
Bugreport mag hier via pm. Multiselect etc komt nog, eerst foutjes er uit, en nog kleine aanpassingen, dan autostart tool afmaken en dan netjes installatie maken.
:new::new::new:
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Plenkske en SenRav
Dankje @Plenkske .. inderdaad misschien beter, sommige functies zijn snel er in te plaatsen, daarom dat ik ze er snel bij wil hebben.. tevens, zou jij mij kunnen helpen het topic op te schonen als ik vandaag/morgen een beta/1.0 uitbreng? Dat ik een starttopic maak waar ik de download url kan zetten, eventueel features en uitleg met wat screenshots?

Ik denk dat je beter een nieuw topic kan beginnen ? Ik kan dan deze wel sluiten of net wat je wil... Zeg het maar
 
  • Like
Reacties: Reidinga
Ja als dat mogelijk is? Dan start ik een nieuwe waar ik updates kan bijhouden in het eerste post. :) dan mag deze dicht :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.