Connectie netwerk

Christiaanpiet

Forumlid
17 jan 2021
19
3
6
63
Beste, Probeer al enige dagen lang mijn EM 7680 box te verbinden met mijn thuisnetwerk maar krijg steeds de melding "de connectie met de netwerklocatie kon niet worden opgezet dit kan als het netwerk niet is verbonden. Heb al van alles geprobeerd conform instructies windows 10 en Eminent.
mvgr Chris
 
Een Fritzbox heeft toch een eigen firewall? Heb je al eens in die settings gerommeld of gekeken? Of op je Windhoos machine de firewall eens helemaal uit te schakelen?

Zijn maar wat ideetjes hoor.. Mocht dit helpen ben je iig een stap verder..
 
En hoe staan de settings in je LibreElec-Diensten menu? Staat Samba daar ingeschakeld en wat is het minimale/maximale SMB protocol.
 
En hoe staan de settings in je LibreElec-Diensten menu? Staat Samba daar ingeschakeld en wat is het minimale/maximale SMB protocol.
Samba staat ingeschakeld en smb 1 is minimum en smb 3 max. Verder zoals in de gebruiksaanwijzing vermeld van Eminent neem ik de volgende stappen: Netwerklocatie toevoegen, vul mijn pc naam in bij servernaam, dan mijn gedeelde map bij gedeelde locatie, ik heb geen w.w. op mijn pc. na ok krijg ik een scherm waarin gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd "vergrendel opties voor smb:// die sla ik over want heb geen w.w. en krijg dan het scherm met de melding dat de connectie niet kon worden opgezet. Zie bijgesloten foto's
 

Bijlagen

  • 20210122_114328.jpg
    20210122_114328.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 6
  • 20210122_123304.jpg
    20210122_123304.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 6
  • 20210122_123453.jpg
    20210122_123453.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 6
Samba staat ingeschakeld en smb 1 is minimum en smb 3 max. Verder zoals in de gebruiksaanwijzing vermeld van Eminent neem ik de volgende stappen: Netwerklocatie toevoegen, vul mijn pc naam in bij servernaam, dan mijn gedeelde map bij gedeelde locatie, ik heb geen w.w. op mijn pc. na ok krijg ik een scherm waarin gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd "vergrendel opties voor smb:// die sla ik over want heb geen w.w. en krijg dan het scherm met de melding dat de connectie niet kon worden opgezet. Zie bijgesloten foto's
Allen,

Inmiddels heb ik het probleem gevonden, ik heb een wachtwoord van mijn account in windows ingesteld en nu ziet de Eminent mijn thuisnetwerk wel en kan ik de gedeelde mappen weer benaderen van mijn desktop. Het lijkt er op dat dit komt door een update van windows omdat het altijd goed heeft gewerkt tot het moment van een update.