"Connection Refused" Putty naar Rpi met LE 8.2.2

Taan

Forumlid
23 jul 2017
13
2
6
49
Hallo,

Ik heb van de week (een paar keer) een schone installatie van Libreelec gedaan op mijn RPi (model b). Ik gebruik een SD-card icm een USB-stick.
Om de MPG en WVC1 licentie in de config.txt. te zetten en de Rpi een beetje te overklokken gebruik ik normaal Putty.

Als ik de sessie opstart zoals ik normaal altijd deed met openelec krijg ik de melding "Connection Refused"
Ik kom dus niet eens zover dat ik een username kan opgeven.

Ik weet zeker dat SSH aan staat in LibreElec, sterker nog ik kan het niet eens uitzetten bij de Set-Up
Ik weet zeker dat ik het goede IP-adres gebruik
Ik gebruik de laatste versie van Putty

Ik vermoed dat deze topics de oplossing bieden, maar die zijn te ingewikkeld voor mij. Ik ben niet zo ingeburgerd in IT-land, meer een prutser.



Vooral deze opmerking "remove any matching entries from ~/.ssh/known_hosts and retry" lijkt me kansrijk, maar waar vind ik die directory?
Ik kan via mijn PC in verkenner met \\[ip-adres]\ wel bestanden op mijn Rpi zien, maar daar vind ik die directory niet.

Hier snap ik ook niks van:
Ok so I installed system tools and that gave me a terminal! It seems that the permissions had changed on the storage folder to 0777! So I reset them as per Chewitt’s post in the thread that Iridium linked to. It now works again, ssh and sftp functionality restored!

Wie helpt me om te zorgen dat ik weer kan SSH'en?
 
Nou prutser ;) heb je topic maar even verplaatst .
Succes bij een bevredigende oplossing.
 
I tried what @ suggested, moved my RPi3 to the room where I have my router and used a wired ethernet cable to connect. And that did it! I was able to SSH into LibreELEC!
Bron:

Heb je de raspberry Pi draadloos of bekabeld aangesloten? Misschien helpt het om hem eens bekabeld aan te sluiten.

Mocht dat niet helpen kun je dan je cmdline.txt eens sturen (staat op je SD kaart in de flash map of root).
 
Hij is bekabeld aangesloten.

In mijn cmdline.txt staat wat ik uit de tutorial heb gehaald hier.
boot=/dev/mmcblk0p1 disk=/dev/sda1 console=ttyAMA0,115200 kgdboc=ttyAMA0,115200 console=tty1 ssh
 
Aangezien die bekabeld is aangesloten hebben de andere oplossingen in dat topic geen zin volgens mij.
Sinds wanneer geeft SSH deze melding? Sinds je wat nieuws hebt geïnstalleerd / geüpdatet? Aangezien je zegt dat het wel gewerkt heeft.
Maak eens een foto van die SSH settings.

Edit; Zie ook
 
toen ik nog openelec gebruikte werkte het gewoon. Zo vaak deed ik het niet dus...
Welke SSH settings zou je willen zien? van de set up? Dat gaat niet meer, dat is een soort wizard die je alleen krijgt bij eerste keer opstarten.

kan ik eigenlijk ook de config.txt bereiken zonder ssh? En ook zonder de sd kaart eruit te halen? Want dat is het hele doel van dit alles.

Edit 22:15 : ok, ik heb toch de SD kaart eruit gehaald. Nog even een verse config.txt gevonden (de vorige was een brei met al die ####)
en daar de licentiecodes in gezet. Nu heb ik beeld en geluid zonder haperen en daar was het me om te doen.

Ik wilde eigenlijk de SD kaart er niet uithalen omdat hij na uitschakelen meestal niet meer opstart. (ik denk slecht SD kaartje
Maargoed SD kaart er uit gehaald met LE gewoon aangelaten. SD-kaart terug, opnieuw opstarten, Voila!

Heb ook nog een add-on system tools gevonden waarmee je een terminal kan openen op je RPi. Maar dat is voor een andere keer.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reacties: Spinix