Controleren of je een ban hebt bij je IPTV provider

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.596
2.091
216
22
Om zeker te weten of je een ban hebt bij een IPTV provider kun je een kleine test doen. Je hoeft hierbij alleen even te 'pingen' naar de server van je IPTV provider om te kijken of je reactie terug krijgt.

ZIE OOK: https://kodi-forum.nl/threads/iptvcheck-1-0.6386/

Windows:
Open de Command Prompt (Windows toets + R ter gelijkertijd in drukken en typ cmd in het nieuw geopende venster) en typ in de cmd: ping url.com

You must be registered for see images attach

Mac OS:
Open de Terminal en typ: ping -c 5 url.com

Vervang url.com natuurlijk met de url van je IPTV provider, stel je voor dat dit jouw .m3u file is:
hiptv.ddns.net:8000/get.php?username=kodi-forum&password=ilovekodi&type=m3u_plus&output=ts

Dan pak je het vet gedrukte stukje url om te pingen.

HIPTV: hiptv.ddns.net
RapidIPTV: clientportal.link

Ik gebruik als test HIPTV en ben ik daar niet verbannen (Omdat ik daar geen abbo heb) dus krijg ik het volgende (geel gemankeerde) resultaat terug:
You must be registered for see images attach

Mocht je iets zoals: "Request timed out" of wat anders dan het bovenstaande resultaat terug krijgen dan heb je 99% kans dat je verbannen bent bij je IPTV provider. Je kunt dan een mailtje sturen samen met je IP adres (mijnip.nl) naar je IPTV provider met de vraag of ze je kunnen deblokkeren.

Laatst bewerkt:

dude-nl

Expert
18 sep 2016
440
287
216
Kleine aanvulling:
Dit werkt niet op servers welke met cloudflare beveiligd zijn.
Een server kan zo ingericht zijn dat er op een ping verzoek standaard gene reactie wordt verstuurd.

• Like
Reacties: Plenkske

Spinix

Administrator
Medewerker
25 dec 2015
3.596
2.091
216
22
Kleine aanvulling:
Dit werkt niet op servers welke met cloudflare beveiligd zijn.
Een server kan zo ingericht zijn dat er op een ping verzoek standaard gene reactie wordt verstuurd.
Dat blokkeert Cloudflare niet standaard. Kodi-Forum draait ook op CF trouwens en die valt ook te pingen ;) Kan zijn dat een IPTV provider ICMP (ping protocol) uit heeft gezet maar dit lijkt me vaag als ze dit zouden doen.
En verder gaat IPTV beeld niet via de cloudflare servers aangezien zij alleen http verkeer ondersteunen / toestaan.

Reidinga

VIP
28 mei 2017
1.013
1.131
216
34
Ik zou hier eventueel een tooltje voor kunnen maken, waar je de link van de m3u in zet. Die dan een ping doet, eventueel als ping ok is een aantal kanalen probeerd te laden.. Misschien handig voor mensen die niet zo technisch zijn :)

Zoals gezegd:
voor snel een ip ban te testen:

Voer URL naar m3u in:
You must be registered for see images

Klik op "Test":
You must be registered for see images

En je ziet direct of je een IP BAN hebt.

Laatst bewerkt:

mrmiyagi

VIP
30 okt 2016
1.682
911
216
43
Dat blokkeert Cloudflare niet standaard. Kodi-Forum draait ook op CF trouwens en die valt ook te pingen ;) Kan zijn dat een IPTV provider ICMP (ping protocol) uit heeft gezet maar dit lijkt me vaag als ze dit zouden doen.
En verder gaat IPTV beeld niet via de cloudflare servers aangezien zij alleen http verkeer ondersteunen / toestaan.

als je hiptv pingt zie je het ip van kodi forum :)