Controller of joystick ? en installatie vraagje

macoreda

Forumlid
10 nov 2016
20
16
6
59
Hoi Allemaal ,
was aan het zoeken naar werkende kodi add ons voor een raspberry van de buurman
toevallig kwam ik toen (was totaal niet hiervan op de hoogte ) Retro Pie tegen (super gaaf natuurlijk)
en ga hier mee aan de slag , misschien wijst eea vanzelf maar nu even het volgende ,
mijn gedachte gaat weer uit naar de c64 en amiga games
nu zag ik links en rechts de oude nintendo controllers met usb aansluiting maar ook joysticks ,,
wil deze bestellen maar alvorens ik wat ga bestellen zit ik dus in dubio,,
Wie speelt er oude c64 en amiga games met Retro Pie ? en kan mij op weg helpen ?

Ik heb ook nog een oude laptop liggen ,,
Welke al jaren ongebruikt in de kast ligt ,,,
nu had ik al wat rond gekeken maar is het ook mogelijk om Retropie als standalone te installeren ?
Dus gewoon als OS en dat hij dan opstart met Retropie
 
Laatst bewerkt:
Hoi Macoreda,

Toevallig ben ik bezig geweest met RP op de RaspB 3. Ik had RP zo geinstalleerd dat het vanzelf opstarten, zodra ik de Raspb aan zette. Vanuit RP kon ik dan Kodi opstarten, en gebruiken.

Onlangs is door ontwikkelaars in Kodi zelf ontzettend veel spellen gezet, middels bijvoorbeeld "archive rom launcher". Grootste probleem dat ik daarmee ondervind (en waarschijnlijk ligt dat aan mij) is, dat ik geen enkel spelletje werkend krijg. Ik ga op dit forum nog onderzoeken waar het bij mij (waarschijnlijk) fout gaat.

Mocht dat aan mij liggen, raad ik je aan, vanuit kodi de spellen te spelen. Veel uitgebreider als RP. Gamepads heb ik op de welkbekende chinese site besteld, en werkt prima (lijken als 2 druppels water op de oude gamepads van nintendo).

Succes ermee,

Groet,
Megamio
 
Hallo, Micko,

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt. Ik ben net nieuw op het forum, om via hier voor elkaar te krijgen wat mij dus niet lukt. De link die je aangeeft ben ik aan het "bestuderen" zeg maar. Tot nu toe nog zonder succes...

Groet,
Megamio