Dan maar opzoek naar een andere box

Maxtigger

Forumlid
8 mrt 2017
21
10
6
58
@mrmiyagi : daar was ik ook al bang voor inderdaad. Maar tot dusver heb ik telkens nog kunnen ontsnappen.. :) dan moet ik nu toch maar op zoek naar een goede vervangende speler..
@Opvolger : dank je, dus nu op zoek naar een goede speler met kodi 18 welke door het gezin gebruikt kan worden.
 
Laatst bewerkt:
@Maxtigger kun je kodi 18 op die eminemt niet installeren dan ?Dan hoef je niet persee een nieuwe box te kopen ;)
 
@mrmiyagi nee helaas niet voorzover ik weet. Eminent werkt met verouderde kodi en libre elec en is door een amateur zoals ik niet te modificeren. En updpates van eminent zijn helaas zeeeeer zeldzaam. Denk dat ik maar richting een Raspberry ga dat schijnt prima te werken zo te lezen op de diverse fora.
 
Welke type eminemt heb jij in bezit?
Raspberry kan zeker maar een xiaomi mi box is zeker ook een aandrader ligt eraan wat je er mee wilt natuurlijk.
 
Welke type eminemt heb jij in bezit?
Raspberry kan zeker maar een xiaomi mi box is zeker ook een aandrader ligt eraan wat je er mee wilt natuurlijk.
Ik heb een em 7580. Wij gebruiken hem vooral voor uitzendig gemist etc. om programma’s voor de kids terug te kijken.
Post automatically merged:

Ik heb een em 7580. Wij gebruiken hem vooral voor uitzendig gemist etc. om programma’s voor de kids terug te kijken.
Moet vooral gewoon makkelijk te gebruiken zijn, lees niet alleen door mij... :)
Post automatically merged:

Ik heb een em 7580. Wij gebruiken hem vooral voor uitzendig gemist etc. om programma’s voor de kids terug te kijken.
Post automatically merged:


Moet vooral gewoon makkelijk te gebruiken zijn, lees niet alleen door mij... :)
Welke type eminemt heb jij in bezit?
Raspberry kan zeker maar een xiaomi mi box is zeker ook een aandrader ligt eraan wat je er mee wilt natuurlijk.
Ik heb even gekeken op internet, de xiaomi mi box komt er inderdaad heel goed uit, en heeft ook een normale afstandsbediening. Kun je mij aangeven welk type ik dan kan nemen om voorlopig “veilig” te zijn ? Dus in ieder geval geschikt voor kodi 18 zodat ik goed zit met retrospect, uzg etc. ? Alvast bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Dankje @LeX ;)

https://kodi-forum.nl/threads/review-xiaomi-4k-mi-box.2134/ deze is door de meeste van ons in hele goede aarde gevallen.

Er is ook een xiaomi mi s type is wel wat over te lezen op het forum daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Misschien heeft @LeX nog kortingscodes als je in nederland wilt bestellen bij @XiaomiProducts.nl ?

 
  • Like
Reacties: Lex
Nou vooruit dan omdat jullie zo aandringen ? ik heb nog wel een code voor Max via pm.
 
  • Like
Reacties: mrmiyagi
Houd er rekening mee dat het nieuwere model ( S ) een Chromcast ULTRA erin heeft zitten.
Dit houd in dat je ook 4K content kan streamen naar je box toe, iets wat het eerste model NIET kan.

Is misschien een dingetje om over na te denken voor eventueel de toekomst.
Het prijs verschil is ook maar €10,00. maar als je gaat kijken wat een Chromecast Ultra kost: €80,00 kost dat al meer dan die hele box :p
 
Vandaag gelijk maar afscheid genomen van de Eminent en vervangen door de Xiaomi Mi box. Installeren fluitje van een cent en draait als een tierelier via kodi met uitzending gemist en retrospect. Dus bedankt voor de goede tips (en Lex voor de kortingcode ?? )Top ! Een klein issue : heeft iemand een tip of en zo ja hoe ik de uzg en retrospect addon naar het beginscherm kan verplaatsen ? Kodi staat daar nu wel maar dan moet ik eerst nog paar keer doorklikken om bij de addons te komen. Voor mij geen punt maar voor de rest van gezin werkt dat anders...?.
 
Daarvoor heb je Sideload Launcher nodig te vinden in playstore.
Kijk naar dat is een alternatieve playstore voor androidbox.
Of bedoel je binnen kodi op homescreen ? Dan zou je de skin confluence kunnen gebruiken en bij systeem --->interface--->skin--->configureer skin --->addons snelkoppelingen.
Addons die in kodi draaien krijg je niet op de xiaomi mi home screen dat moet echt binnen kodi zelf.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gelijk maar afscheid genomen van de Eminent en vervangen door de Xiaomi Mi box. Installeren fluitje van een cent en draait als een tierelier via kodi met uitzending gemist en retrospect. Dus bedankt voor de goede tips (en Lex voor de kortingcode ?). Top ! Een klein issue : heeft iemand een tip of en zo ja hoe ik de uzg en retrospect addon naar het beginscherm kan verplaatsen ? Kodi staat daar nu wel maar dan moet ik eerst nog paar keer doorklikken om bij de addons te komen. Voor mij geen punt maar voor de rest van gezin werkt dat anders...?.
Hi, vraagje tussendoor aan je. Ik zit ook te kijken naar een Android box. Kun je die ook bedienen met je bestaande afstandbediening? Kan Kodi op m'n Pi met Libreelec bedienen met de bestaande ab, dus dat zou prettig zijn wanneer dat bij de Android box ook zo is. Bedankt alvast
 
Lees de rest ook even ik was nog wat aan het bij typen ;)
Klopt, dan ga ik de skin aanpassen naar confluence. Had ik bij de eminent ook en dat werkt simpel voor iedereen. Dank je !
Post automatically merged:

Hi, vraagje tussendoor aan je. Ik zit ook te kijken naar een Android box. Kun je die ook bedienen met je bestaande afstandbediening? Kan Kodi op m'n Pi met Libreelec bedienen met de bestaande ab, dus dat zou prettig zijn wanneer dat bij de Android box ook zo is. Bedankt alvast
Hi. Dat heb ik nog niet geprobeerd maar ik denk van niet. De eminent had een infrarood ab, en de Xiaomi werkt met bluetooth. Dus denk niet dat dat elkaar kent.
 
Laatst bewerkt: